Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-11-15, 16:29 [D2 95 4.2PB/LPG
] Czujnik ciśnienia oleju
|
|
|
Ostatnio cieknie mi olej z silnika zlokalizowałem że wyciek jest z czujnika oleju wkręconego nad obudową filtra oleju, no i pytanie co to za czujnik bo żadnego numeru na nim nie ma?
Na moje oko ktoś wkręcił jakiś zamiennik made in china
Foto w załączeniu
Miejsce wkręcenia czujnika:
Czujnik:
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-15, 23:49
|
|
|
Czujnik ciśnienia oleju 028919081D lub H (nieb)
Drugi (obok w/w) z oringiem to 056919081(E) (biały)
M10- bodajże 20Nm |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-11-16, 11:58
|
|
|
Nie właśnie tego się obawiałem ale tam jest sucho....na pewno leci czujnikiem prawdopodobnie pękła ta plastikowa obudowa wewnątrz i leci czujnikiem bo kapturek który jest nałożony na czujnik jest napompowany olejem jak taki balonik....taki znalazłem na allegro też jakiś zamiennik
http://allegro.pl/czujnik...1284843226.html |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-16, 12:10
|
|
|
Ten czujniczek możesz kupić w ASO, koszt ok 40zł |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-08, 12:25
|
|
|
Nagle pojawił się na FIS alarm braku ciśnienia oleju. Wydaje mi się, że nie jest winna pompa oleju, bo pompa chyba nie umiera tak od razu, z tego po piszą użytkownicy inni to przy awarii pompy to ciśnienie czasem sie pojawia. U mnie ikona na FIS świeci się od momentu uruchomienia silnika od razu i gaśnie sporadycznie na postoju na chwilkę..
Dlatego zanim rozbiore pompe chciałem włożyć manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie. Ale to podobno wymaga rozebrania mnóstwa rzeczy, wyjąć trzeba alternator, a aby go wyjąć to trzeba coś tam jeszcze wyjąć i jeszcze coś. Czy to prawda, czy można tam się dostać bezpośrednio? Mój silnik to ABZ 4.2 1994.
I jeszcze pytanie o te 2 czujniki o których mowa w wcześniejszych wpisach. Po co są dwa? U mnie jest miejsce na 2, ale siedzi jeden, a kable do drugiego są jakoś zdrutowane, i przez ostatnie miesiące to działało raczej. Może jednak przy okazji grzebania w tamtym miejscu bym uzupełnił ten drugi czujnik.
Sprawa pilna bo na wakacje bym chciał wyjechać...
PS. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale ikona pojawiła się na kilka dni po wymianie oleju, nie wiem jaki był wcześniej, a wlany został castrol 10w40. Tzn. auto po wymianie głównie stało 3 dni, 4ty dzień był jeżdżony i było ok, a piątego dnia od samego rana pojawił się ten komunikat. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-08, 12:55
|
|
|
Olej wymieniony w piątek, nowy filtr serwisowy audi, vag nie pokazuje żadnych błędów związanych z ciśnieniem.
Zależy mi na tym aby dowiedzieć sie jak podłączyć manometr i ewentualnie podmienić czujnik bez wyjmowania alternatora, zderzaka itd. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-08-08, 14:07
|
|
|
Czujnik ciśnienia oleju masz na górze obudowy filtra oleju. Żeby się do niego dostać wystarczy zdemontować puszkę filtra powietrza. Manometr możesz wkręcić zamiast tego czujnika (gwint M10x1). |
|
|
|
|
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-08, 16:26
|
|
|
Dziękuję za pomoc jak sie dobrać do czujnika ciśnienia. Czujnik na wierzchu, ale chwilowo nie moge zmierzyć ciśnienia bo mam za duży manometr i nie wchodzi. Zanim znajde mniejszy to może ktoś mi wyjaśni:
po co są 2 czujniki ciśnienienia? U mnie po porzednim właścicielu auta został jeden, i wiszą jakieś luźne kable do tego drugiego chyba, bo nie wiem do czego innego mogłyby służyć. A zatem po co jest ten drugi, i jak to jest że bez tego drugiego ciśnienie było mierzone dotychczas. Bo może przy okazji zainstaluje ponownie ten drugi. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-08-08, 17:34
|
|
|
Wg. informacji znalezionych na innych forach to:
Jeden czujnik ma wartość 1,8bar (biały) i zapala kontrolkę ciśnienia przy zbyt małej jego wartości powyżej 2tys. obrotów, a drugi 0,25bar (niebieski) gasi kontrolkę ciśnienia po odpaleniu auta.
U mnie w ABZ '95r. jest tylko biały czujnik i nie widać nigdzie kabli do drugiego.
Edit:
Zrobiłem u siebie mały eksperyment. Po odpięciu kabla z białego czujnika, konewka na fisie zapala się dopiero powyżej 2tys. obrotów.
Zobacz czy te wiszące kable nie dotykają przypadkiem do masy. Czujnik niskiego ciśnienia jest rozwierny, więc po odpaleniu silnika i przekroczeniu 0,25bar ciśnienia rozwiera obwód. Jeżeli kabel od niego dotyka masy, to cały czas będzie się palić konewka. |
|
|
|
|
KlubowiczA8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-09, 11:49
|
|
|
Ciśnienie zmierzone, jest OK, czujnik wymieniony na nowy (stary też był OK), kabel żółto-niebieski do drugiego czujnika (tego niskociśnieniowego) jest dobrze zabezpieczony przed masowaniem. Kabel do białego czujnika (szaro-czarny) wygląda na nieuszkodzony. Mimo to konewka wciąż się świeci.
Na FIS po wciśnięciu check pojawia sie napisz "Check oil level", i to także na wyłączonym silniku!
Stąd moje podejrzenie, że może przy grzebaniu w silniku związanym z wymianą olej (była zdejmowana dolna micha, aby wyczyścić smoka), ktoś uszkodził czujnik poziomu oleju, lub kabelek do niego prowadzący? Czy to możliwe? moje podejrzenie umacnia fakt, że wcześniej (przed czyszczeniem smoka i wymianą oleju) gdy się czasem na wysokich obrotach zaświecała konewka, to przy wyłączonym silniku check pokazywał na FIS tylko "OK", czyli nie zapamiętywał że chwilowo ta konewka się wcześniej pokazywała.
A zatem, gdzie jest czujnik poziomu oleju? Łatwo go wyjąć?
Dodatkowo przy grzebaniu przy czujniku ciśnienia oleju znalazłem jakiś wiszący luźny kabel do nie wiem czego, wychodzący jakby spod pokrywki połówki V silinika od strony pasażera, ok pół metra długości, w szaro-czarnej izolacji takiej samej jak kabel do białego czujnika ciśnienia, i dodatkowo w czarnej koszulce. Kabel wygląda na od dawna nie używany bo wtyczka pokryta jest starą rdzą. Co to może być za kabel..? Czy on może byćwłaśnie od czujnika ilości oleju? |
|
|
|
|
|
|
|
DanioUK
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: Skelmersdale/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-21, 22:49
|
|
|
Mnie dzis pierwszy raz zaswiecil sie oil pressure (czerwona konewka) przy hamowaniu i pozniej zaraz znikla.
Czy rowniez myslicie ze to moze byc wina starego oleju?? Przebieg mam na nim niecale 10 tys KM czyli prawie wymiana. |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-21, 22:59
|
|
|
DanioUK, A jaki masz stan oleju na zimnym motorze ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-21, 23:04
|
|
|
kolega chyba nie w tym temacie powinien napisac a napisaleś tak jakbys w ogole oleju nie sprawdzal po wymianie a moglo go troche duzo ubyc skoro czerwona konewka sie zapaliła <jezu> |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|