Autor |
Wiadomość |
Przeartysta
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 6 Skąd: Oswięcim
|
Wysłany: 2016-12-20, 07:14 [D2 95 4.2PB/LPG
] Kilka pytan co do wymiany uszczelek glo
|
|
|
Witam. Pacjent Audi a8 d2 1995 4,2Q. Do wymiany uszczelka pod głowicami. Może mi ktoś zrobić kosztorys tego zabiegu ? I od razu wypisać co posprawdzac i co powymieniac od razu jak juz silnik bedzie rozebrany. Prosiłbym o wypisanie wszystkiego w słupku plus cena pi razy oko i koszty naprawy. Dodam, że rozrząd był wymieniany i to, że bierze olej. Pozdrawiam i dzieki. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-20, 20:36
|
|
|
taniej ci wyjdzie motor zmienić -tylko jak masz taki pewny |
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-12-20, 20:52
|
|
|
pepi napisał/a: | taniej ci wyjdzie motor zmienić -tylko jak masz taki pewny |
Taniej zmienić motor -niż wymienić uszczelki pod głowicą????????? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-20, 21:40
|
|
|
no taniej
temat już nie raz był tu omawiany
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
Przeartysta
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 6 Skąd: Oswięcim
|
Wysłany: 2016-12-21, 02:15
|
|
|
kryhawrc napisał/a: | pepi napisał/a: | taniej ci wyjdzie motor zmienić -tylko jak masz taki pewny |
Taniej zmienić motor -niż wymienić uszczelki pod głowicą????????? | Wymienilem juz w nim sporo i noe chce lupowac nie wiadomo czego. Chce go odremontowac. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-21, 08:39
|
|
|
Przeartysta napisał/a: | Chce go odremontowac. | -kto bogatemu zabroni |
|
|
|
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-21, 17:50
|
|
|
Cytat: | -kto bogatemu zabroni |
Przez nasze a8 nie jesteśmy tak bogaci już, remont abz'ta popieram będzie jeździć kolejne 20lat na syntetyku, nie plując olejem do wydechu tak jak nowe plastikowe wozidełka. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-21, 19:21
|
|
|
ja jakoś inaczej do tego podchodzę i moim zdaniem trup zawsze będzie trupem |
|
|
|
|
|
|
|
Przeartysta
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 6 Skąd: Oswięcim
|
Wysłany: 2016-12-21, 19:58
|
|
|
pepi napisał/a: | Przeartysta napisał/a: | Chce go odremontowac. | -kto bogatemu zabroni |
Nie jestem bogaty. Zarobki w granicach max 2,5 tysiaca to nie kokosy. Mam sentyment do starych samochodow. Ludzie nie potrafia takich szanowac i gdy sie psuja od razu zlomuja. Serce sie kroi jak cos takiego widze. Ludzie juz nie potrafia szanowac starych aut. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-21, 20:47
|
|
|
kolego ja żyje z takich aut
i z młodszych też
Jeśli motor przed naprawą był ok tylko ci padła uszczelka to można reanimować
ale jak coś było nie tak a ty to najlepiej będziesz wiedział to zmień motor
tylko na taki pewny z mniejszym przebiegiem .
Po naprawie kto by to nie robił już tak nie chodzi jak z fabryki sprawdzone to nie raz |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-12-24, 09:27
|
|
|
Pepi Ty zyjesz w innym swiecie niz ja. Dajesz rady ktore są odpowiednie dla "kowalskiego" a nie pasjonata, rozumieim to (pytanie ilu ludzi ktorzy tu zagladaja to "kowalscy"). Pasjonat robi robote raz i zapomina a "kowalski" chce zeby mu dzialalo/nie cieklo/nie stukało na chwile w której robi robote) "Kowalski" tez sprzedaje auto jak robi kolejną awarię tą samą metodą i ciągle jakies tematy mu powracaja w kolko (bo taki jest efekt zmiany uzywek na uzywki)
Pytanie czego dotyczy pytanie w tym poscie. Jesli kolega chce "tylko wymienic uszczelki" bo mu cieknie, to faktycznie rada pepiego jest najlepsza z mozliwych. Jeśli jednak ma zamiar pojezdzic tym autem troche, to zmiana samych uszczelek to robota na krotko.
Jesli juz sie otwiera motor, to trzeba by zrobic:
1) chłodnice oleju (uszczelki z blokiem i uszczelki w srodku) - czesci do tego kosztuja okolo 200
2) regeneracje glowic (co by do nich potem nie zagladac) - regeneracja kompletu glowic kostowac bedzie okolo 1200
3) Rozrząd (a przynajmniej sam pasek jeśli był komplet rolek niedawno wymieniany wraz z napinaczem) - kompletny rozrzad pewnie okolo 1200
4) Uszczelki wtryskiwaczy, uszczelki kolektora ssacego, uszczelki kolektora wydechowego, uszczelki rurek wodnych od głowic, uszczelki chłodnicy oleju, uszczelniacze pokryw rozrzadu (od strony chlodnicy), uszczelniacze dekielków i czujnika polozenia walka rozrzadu (z tylu od grodzi), uszczelki pokryw zaworów, simeringi wałków rozrządu - taki komplet bedzie kosztować pewnie około 800 złotych
5) Uszczelki głowic i oczywiscie nowe sruby do głowic - łącznie około 400 złotych
Oprócz tego do przeglądu wszystkie odmy z tyłu silnika pod kolektorem ssacym albo wymiana ich na nowe (komplet nowych tylko w ASO - około 700 pln)
Można sobie powyżej skalkulować ile kosztować będą części (to jest koszt orientacyjny oczywiscie). Do tego robota mechanika - pewnie nie mniej jak 1500-2000 (bo to mega upierdliwa robota jest) i mamy całkowity koszt.
Ja osobiscie oprócz tego co wyzej napisano robilem rowniez pierscienie, panewki i uszczelnienie miski olejowej górnej, dolnej, uszczelniacze na wale, pompie oleju, lozyska na pompie oleju i wiskozie i mam spokój. Pobór oleju - 1litr na 15k km (sprawdzony juz wielokrotnie) a startowałem z 0,5 litra na 1000 (od razu mowie ze z tych 15k km 12k km jest zrobione po autostradach z predkosciami przelotowymi w okolicy 180-200) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-12-24, 14:08
|
|
|
a gdzie Bugi robiłeś głowice??? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-24, 18:15
|
|
|
kolego Bugalon, - nie każda robota jest możliwa bo może się okazać że po rozebraniu motor jest nie pierwszej kondycji i pewnych spraw nie da się naprawić wymienić zregenerować .
Przebieg rzędu 400 tys i na dodatek lanie oleju do smażenia i traktowanie silnika w stylu jeźdźca ortalionu też mu nie pomaga -nie każdy wie co się działo z autem ile kręcone było .
Aby naprawić trzeba by było rozebrać i popatrzeć czy jest sens pchania tyle kasy w ten motor -mechanik zazwyczaj powie że trzeba bo z tego żyje .
Moim zdaniem motor z małym przebiegiem jest 100 razy lepszy od trupa po naprawie .
i dłużej pożyje .
Ale kto zabroni upartemu wpakować w taki motor z takim zakresem prac ze 5 tys |
|
|
|
|
|