Autor |
Wiadomość |
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-13, 21:16
|
|
|
Masy które znalazłem ,lewa strona pod podłużnicą z tej samej strony na silniku ,w bagażniku od strony aku. Nie wiem gdzie sa masy od całej instalacji ,przypuszczam że gdzieś w wewnątrz auta. Wie ktoś gdzie szukać ?? Jutro jak nie będzie efektów po czyszczeniu mas. Zaleje całkiem nowe paliwo, choć wątpię żeby to było przyczyną |
|
|
|
|
|
|
|
Śmiechu
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D2 QUATRO
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 27 Skąd: Sulejówek
|
|
|
|
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-14, 05:56
|
|
|
Dzięki wielkie
Panowie wie ktoś gdzie szukać podpięcia mas od nadwozia do przekaźników, sterowników ,itp ,itd ?? Przypuszczam ze są gdzieś wewnątrz auta a nie chcę wszystkiego rozbierać na ślepo i szukać |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-14, 06:19
|
|
|
tył auta lewa strona
nogi pasożyta
podszybie prawa strona gdzie ecu
a reszta pod deską |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-10-14, 06:53
|
|
|
Weź Vaga i sprawdz bledy (czy te od czujnika temperatury nie zniknęły) bo moim zdaniem wymieniles nie ten czujnik temperatury co trzeba. Ten pod rurą dolotową jest czujnikiem do zegarów. Ten ktory podaje temperature do ECU jest z przodu na glowicy kierowcy pod przewodem odmy laczacym dwa dekle i ma kolor niebieski.
Jak czujnik ma rozwarcie to na zimnym silniku nie odpalisz auta, bo sterownik leci po mapach awaryjnych ktore dawkują paliwo jak na rozgrzanym silniku do 80 stopni |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-14, 07:34
|
|
|
Czy ten czujnik o którym mówisz (z przodu silnika) na pewno czujnik ma zwiazek z paleniem??
Odpinalem go I właśnie od niego wskazówka od temp silnika spadala,no i na fisie nie było poboru paliwa ,czyli 00.0.
Myślalem ze odpowiedzialny jest tylko za wskazana temp silnika.
Na tą chwile paliwo wypompowane ,zalane nowe, zrobiona dodatkowa masa do instalacji masowej. Czekam na ostygnięcie i sprawdzenie zy coś to dało. Kolor starego paliwa ,jak herbata jakaś |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-10-14, 10:09
|
|
|
Bugalon napisał/a: | moim zdaniem wymieniles nie ten czujnik temperatury co trzeba. Ten pod rurą dolotową jest czujnikiem do zegarów. |
Błąd 16500 dotyczy czujnika G62.
A znajduje się o tutaj:
Więc dobry czujnik wymieniony..
Można to sprawdzić w temp. pokojowej. Oporność pomiędzy oboma pinami przy 20°C ma być pomiędzy 1.5 - 3.0 Kohm. Wg. elsy to on podaje wartość do ecu silnika, a jeśli jest walnięty po sterownik jedzie na wartości zastępczej.
A błędy co masz z 1 postu tematu dotyczą mieszanki. W tym przypadku wg serwisówki jest 5 możliwości:
- zbyt duże ciśnienie paliwa
- zły pomiar z przepływomierza
- paliwo w oleju silnikowym (zbyt krótkie dystanse)
- nieszczelność wydechu aż do katalizatora
- nieszczelne wtryskiwacze
Ciśnienie paliwa powinno być 3.6bara, po zdjęciu podciśnienia powinno być 4.2bara. Następnie wyłączasz zapłon i patrzysz do ilu ciśnienie spadnie po 10min, powinno być co najmniej 3bary, jeśli jest poniżej 3 to du..a. Jest wtedy 2 możliwości:
- przeciek w linii zasilającej zbiornika paliwa
- zawór zwrotny w koszu nie trzyma
Jeśli po sprawdzeniu masz wsio ok to pozostają 2 możliwości:
- uszkodzony regulator ciśnienia
- cieknące wtryskiwacze |
_________________
|
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-14, 15:20
|
|
|
Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi
Problem chyba jest rozwiązany Nie chce zbyt wcześnie celebrować sukcesu,ale w tym momencie ayto stało 3godz i nie miało problemu z odpaleniem
Przyczyna była wspominana w tym wątku ,ale chyba nikt nie brał jej na poważnie,włącznie ze mną . Dopiero nie majac juz innych pomysłów postanowiłem upuścić paliwa (50l) i zatankować nowej pb.
Różnice było czuć od razu po odpaleniu,autko inaczej się zachowywało Czyli to co mówiłem, że po dotankowaniu 8ka lepiej pali,nie miał na to wpływ ilości paliwa ,tylko jakości. Mam nadzieje że rano nie będzie problemu juz
Jeszcze raz dzieki za pomoc
Pozdrawiam Grzegorz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-14, 20:20
|
|
|
raczej nie to |
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-14, 22:45
|
|
|
pepi napisał/a: | raczej nie to |
Hehe ze niby ,czemu nie to. Masz jakies lepsze informacje ,niz Ja??
Ciekaw jestem twojego zdania ,co to bylo?? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-14, 22:55
|
|
|
3mam kciuki.
Jeśli pomoże to może na następny raz będziesz robił tak jak ja z tankowaniem w baniaczek 5cio litrowy. I zmień stację na jedną a pewną. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-15, 04:10
|
|
|
Sęk w tym że pewnych tam to nie ma bo nanwet na pewnych sie zdarza ujostwo wlać. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-10-15, 06:24
|
|
|
nadal w jednego nie rozumiecie że w kraju to praktycznie to samo jest paliwo bez znaczenia jakie logo na stacji
Takie mamy realia |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-10-15, 06:51
|
|
|
Nie pepi, nie to samo, bo na jednej stacji ktos ma faktycznie to co jest z cysterny lane do zbiorników a ktos inny ma to co zalała cysterna + masa własnych ciekawych dodatkow
Dzieki Krzychu za screeny. Dalbym se lape uciac ze ten czujnik z tylu jest od zegarow. W każdym Vagu jaki do tej pory robilem to wlasnie czujnik niebieski byl od ecu a zielony/zolty od zegarow. Widac tutaj jest odwrotnie |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-10-15, 09:48
|
|
|
U mnie ,raczej nie bylo problemu zatankowanego jakiegos szlamu. Prédzej w jakim czasie to paliwo sié wymienialo. Pierwsze klopoty okolo pól roku temu siè pojawily, mialem polowe zbiornika. Dolalem do pelna. Przyszlo lato ,duzo mniej pb ubywalo ,tankowania nie czesto. Paliwo sie starzalo. U mnie pompa caly czas pracuje ,miédli to paliwo,przez listwy (,które sà goràce) proces starzenia na pewno jest przyspieszony Majàc pelny zbiornik I tylko dolewajàc ,pb siè nie wymienia,przez co mialem takie klopoty.
Dla mnie to przestroga , zbyt malo jazdy na.samym paliwie I czéste dolewanie malych ilosci.
Sorki za znaki z tel pisze
Pozdr Grzegorz
Ps. Tanio sprzedam 50l paliwa hehe |
|
|
|
|
|