|
Autor |
Wiadomość |
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-09-01, 19:57
|
|
|
Nie mierzyłem kompresji, jak się do tego zabrać? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-01, 20:17
|
|
|
Odpowiednim manometrem co sie wkreca w miejsce swiecy.
Brak katów nie ma nic do rzeczy. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-01, 20:25
|
|
|
Ravez napisał/a: |
Czy brak katów może powodować takie animozje? J |
Krótko : Nie jest to możliwe |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-09-01, 20:34
|
|
|
Może też nie do końca jasno się wyraziłem, nie chodzi mi stricte o fakt braku katów, tylko tego, że może idą nieprawidłowe wartości na sonde? Albo po prostu nie działa? Jest możliwość jakkolwiek to wykluczyć? Bo zastanawia mnie, że zawsze wraz z wypadaniem dostaję błąd sondy, że nieprawidłowe wartości są jakieś.
Ciśnienie sprawdzę jutro jak się uda. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-09-01, 20:43
|
|
|
coś ty się czepił
tych katów to tylko ekologia |
|
|
|
|
|
|
|
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-09-01, 20:49
|
|
|
Katy już zostawiłem, chodzi mi o sondę czy może ona powodować wypadanie zapłonu 1,2,3,4 i wyświetlenie kontrolki CAT.
Dodatkowa informacja jest taka, że dzieje się to w 95% przypadkach na postoju, pod domem, na światłach itd., telepie autem, wyświetla CAT i dostaję błąd - 1,2,3,4 wypadanie zapłonów, błąd sondy. Co więcej problem potrafi sam przejść gdzie dalej stoję albo przejadę kilkanaście metrów. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-09-01, 20:55
|
|
|
Wypadanie zaplonu moze powodowac sonda-kanał11 do sprawdzenia. Całkowity brak zaplonu nie spowoduje sonda. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-01, 21:02
|
|
|
Ravez napisał/a: | fakt braku katów, tylko tego, że może idą nieprawidłowe wartości na sonde? Albo po prostu nie działa? Jest możliwość jakkolwiek to wykluczyć? Bo zastanawia mnie, że zawsze wraz z wypadaniem dostaję błąd sondy, że nieprawidłowe wartości są jakieś. |
Otóż dzieje się to dlatego iż:
Auto pracuje, równo idealnie, wszystko jest ok. Właściciel jest zadowolony i radosny, czerpiąc przyjemność z jazdy Swoim V8
Nagle występuje problem. Problem na jednym rzędzie cylindrów.
Skład mieszanki jest nie prawidłowy lub nie występuje jego zapłon, ewentualnie temperatura zapłonu jest za duża.
Wszystko związane ze składem mieszanki.
Sonda lambda jest na szarym końcu tego układu. Wszystko co się dzieje nie tak z ukłądem zapłonowym, paliwowym, spalaniem mieszanki, nieprawidłowością. To wszytko wykrywa sonda i informuje o tym.
Informuje w sposób wysokich wartości, nieprawidłowego składu mieszanki, bogatej mieszanki lub ubogiej mieszanki.
Dziwi mnie to że ludzie jak widzą błąd nieprawidłowej mieszanki to zamiast zastanowićsię dlaczego tak jest, co się może dziać. Czy jest to problem że auto dostaje za dużo paliwa, za dużo powietrza, nie dostaje iskrzy, dostaje oba paliwa na raz, naciągają się na koszty i wymieniają sondy.
U mnie sondy rzucają błędami na prawo i lewo cały czas obwodem grzałki ale auto pracuje równo, nie podskakuje, nie szarpie.
Błędy ubogiej mieszanki mogą powodować nop sytuacje kiedy to jest zbyt małe ciśnienie na instalacji gazowej i auto przerzuca na benzynę. Przyczyn jest masa.
Za czym czepicie się tych bogu ducha winnych sond zająć się trzeba osprzętem, układem elektrycznym.
Co powoduje w 80% problemy? Gaz oczywiście. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Ravez
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 09 Lis 2014 Posty: 18 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2015-09-01, 21:10
|
|
|
Hej kolego wyluzuj trochę. Gdybym miał odpowiednią wiedzę aby ustalić przyczynę takich, a nie innych zachowań w moim aucie, pewnie nie siedziałbym tutaj i nie zabierał Ci czasu. Nie mam wiedzy to pytam, a przy okazji rzucam swoje hipotezy i czekam czy ktoś je obali czy może mnie utwierdzi w tym co myślę ..
Wracając do tematu. Piszesz, że problem może być z elektryką lub gazem. Co konkretniej? W kwestii gazu sprawdziłem:
- nieszczelności,
- mapy,
- uszkodzenia/nieprawidłowe działanie reduktorów i komputera,
wszystko wydaje się być w porządku.
Jakieś inne jeszcze sugestie? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-02, 05:43
|
|
|
Trochę pomieszałeś w tym temacie bo na zaczął się od układu paliwowego.
Kiedy jest to wypadanie zapłonów. Bo na początku tematu remontowałeś układ paliwowy, wnioskuję że jest ogarnięty.
Czy dzieje się to tylko na benzynie, czy na gazie, czy na obu paliwach niezależnie, na ciepłym na zimnym.
Kiedy świece były zmieniane ?
Sprawdź wskazania przepływomierza ( test dynamiczny przepływomierza )
Wyczyść przepustnicę, sprawdź VAGiem jak ECU widzi jej kąt otwarcia i czy jest płynny w blokach pomiarowych bodajże w czwartym o ile dobrze pamiętam.
Szczelność dolotu, wszystkie gumy podciśnienia, połączenia podciśnień do weryfikacji. Trzeba je wyjąć na zewnątrz najlepiej i dobrze się im przyjrzeć czy nie są gdzieś popękane.
Przepustnica do wyczyszczenia oraz silniczek krokowy który znajduje się na niej.
Sprawdź czy regulator ciśnienia paliwa nie puszcza paliwa przez przewód podciśnieniowy.
Okablowanie, przewody sond lambda, mógł jakiś przewód się uszkodzić i jest przerwa.
Sprawdź czy dobrze dokręcone są cewki po tej stronie głowicy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-09-02, 09:29
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Nie zauważyłem, czy na LPG też jest wypadania zapłonów na cyl. 1,2,3,4 ??? |
A to błąd , odpal ją na gazie i zobacz co się dzieje , jak będzie ok to problem leży po stronie układu paliwowego:) |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-09-02, 09:53
|
|
|
marekp750, zgadzam sie ale Ravez, musi nam napisać gdzie i kiedy oraz na jakim paliwie ma to wypadanie zapłonów.
Wartało by wyjąć listwę i sprawdzić wtryskiwacze.
Teraz jest pytanie. Jeśli ma instalacje która uczy sie nabierząco to po odpaleniu i wysypaniu błędami na bp mogło przerzucić to na lpg |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|