Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Problem z wolnymi obrotami , pytanie o usta  
Autor Wiadomość
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-05-28, 22:33   [D2 96 4.2PB ] Problem z wolnymi obrotami , pytanie o usta

Witam, w naszym A8 ostatnio coś się dzieje z wolnymi obrotami a mianowicie czasami słychać jakby wypadał zapłon (na wolnych obrotach) podpiąłem z tatą VAG-a błędów brak, sprawdziłem bloki danych w POLSKIM VAGU i pokazało tam brak spalania na cylindrze 6 i 8 i tam było to podane w taki sposób że jak spalanie jest ok to było podane "0" a jak był brak spalania to pokazywało "1" lub "2" w okienku. zmieniliśmy świece i na komputerze niby jest ok bo pokazuje "0" . Ale jak samochód pochodzi dłużej na wolnych obrotach to potrafi sam z siebie zgasnąć ,przy ostrym hamowaniu bywa podobnie i samochód potrafi zgasnąć ale nie za każdym razem ,czym to może być spowodowane ? , dodam że po odpaleniu nadal słychać jakby nie równą pracę silnika, moduły zmienione , świece zmienione cewki sprawdzone ,dzisiaj założony także nowy czujnik Halla , nie żaden używany tylko nówka sztuka z BOSCHA . Może jest ktoś na forum kto zna jakiegoś dobrego elektronika z okolic Wrocławia żeby poustawiał/wyregulował na komputerze wszystkie parametry o ile jest taka możliwość i żeby auto chodziło równo. Chyba że to kwestia jakichś adaptacji które można wykonać samemu? Pozdrawiam czekam na pomysły.

[ Dodano: 2011-05-30, 15:15 ]
nikt nie potrafi pomóc ? dzisiaj auto przy gwałtownym hamowaniu znów zgasło co to może być ?

[ Dodano: 2011-05-31, 19:40 ]
??
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-06-01, 00:30   

no to jeszcze macie sondy, przepływomierz no i wężyki podciśnień
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-06-01, 17:34   

Wymyj/wypłucz jeszcze dokładnie silnik krokowy.
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-06-01, 20:46   

Dzięki za propozycję :) jak sprawdzić sondy ? jakie wartości powinny podawać ? przepływka też już sprawdzona jest ok
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-06-01, 22:17   

Co do sond to sam jestem ciekawy jak je dokładnie sprawdzić.
Wracając do problemu to ja miałem bardzo podobnie jakieś dwa lata temu czyli nierówno pracował i silnik potrafił zgasnąć przy raptownym hamowaniu,wymieniłem sondę lambda i dalej było to samo,dopiero wyczyszczenie krokowca pomogło.
Spróbuj,w końcu to tylko 3 śrubki i odpięcie kostki ;-)
 
 
Klimass1 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4HP-24
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian/Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 51
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 387
Skąd: Syców
Wysłany: 2011-06-01, 22:34   

w weekend pobawimy się z tatą i poszukamy przyczyny bo w tygodniu to trochę nie bardzo mamy czas :)

[ Dodano: 2011-06-07, 21:44 ]
zna ktoś jakiegoś elektronika ? co poustawia wszystko kompem jak ma byc .

[ Dodano: 2011-06-11, 22:45 ]
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
_________________
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-08-02, 14:49   

A ja również ostatnio borykam się z wypadaniem zapłonu, i nie ma reguły po przekładkach cewek, wypada różnie. Udało mi się gdzieś wyczytać jakie powinny być wartości spalania na biegu jałowym że niby 1,2 do 1,6l/h a jeżeli jest więcej to regulator ciśnienia paliwa walnięty. U mnie jest to dużo przekroczone 2,3 do 2,7l/h
Może ktoś potwierdzić te dane, bo jak tak to wymienię sobie go, tylko bronię się przed wymianą dobrego na dobry.
Dodam ze na gazie jezdzi ładnie, tylko benzynka kuleje i zapala się CAT i zawsze jakiś cylinder ma wypadnięty zapłon.
Pozdrawiam.
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-02, 20:46   

w ktorym bloku pokazuej ci brak spalania ? nie chodiz ci o blok z wypadaniem zaplonu ? bodajze 19 i 20 ? i pokazcuej ci wypadanie zaplonow na roznych cylindrach czy tylko na jednym ? jesli na jednym to jelsi podmieniaes swiecie cewke i moduly to moze byc wtryskiwacz az tak duzo roboty niema wiec podmiec go z innym cylindrem podepnij vaga i sprawdz wyp[adanie czy zmienil sie cylinder

sonde sprawdzic w bloku pomiarowym 11 i 10

prawidlowe parametry bloku 11
Read measured value block 11 􀀀 􀀀 Display
1)-12.5 to 12.5 %
2) -12.5 to 12.5 %
3) -0.17 to +0.9 V
4)-0.17 to +0.9 V
1 Lambda probe voltage, cylinder bank 2
2 Lambda probe voltage, cylinder bank 1
3 Lambda control value at idle, cylinder bank 2
4 Lambda control value at idle, cylinder bank 1


oznaczenia blokow z vaga oryginalnego w polskim vagu moze byc cos namieszane ( u mnie np w polskim vagu sondy mialem w granicach 30 bloku i nic mi nie pokazywalo same 0 w oryginalnym pokazuej wszystko tip top)

[ Dodano: 2011-08-02, 21:49 ]
Gabriel napisał/a:
A ja również ostatnio borykam się z wypadaniem zapłonu, i nie ma reguły po przekładkach cewek, wypada różnie. Udało mi się gdzieś wyczytać jakie powinny być wartości spalania na biegu jałowym że niby 1,2 do 1,6l/h a jeżeli jest więcej to regulator ciśnienia paliwa walnięty. U mnie jest to dużo przekroczone 2,3 do 2,7l/h
Może ktoś potwierdzić te dane, bo jak tak to wymienię sobie go, tylko bronię się przed wymianą dobrego na dobry.
Dodam ze na gazie jezdzi ładnie, tylko benzynka kuleje i zapala się CAT i zawsze jakiś cylinder ma wypadnięty zapłon.
Pozdrawiam.


spalanie w bloku pomiarowym numer 7 okienko 3 powino byc 1.4 - 2.0
l/h jesli uklad jest sprawy jak masz wypadanie zaplonu to bedzie ci pokazywac wiecej ( spalanie sprawdzamy przy wylaczonej klimie i innych elektrycznych odbiornikach)
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-08-03, 15:39   

tomekzabrze napisał/a:
spalanie w bloku pomiarowym numer 7 okienko 3 powino byc 1.4 - 2.0
l/h jesli uklad jest sprawy jak masz wypadanie zaplonu to bedzie ci pokazywac wiecej ( spalanie sprawdzamy przy wylaczonej klimie i innych elektrycznych odbiornikach)

OK zatem zanim regulator wymienię to zajmę się tym wypadaniem zapłonu. Dzięki za info, bo nie wiedziałem że pokazuje spalanie więcej jak wypada zapłon. Myślałem że regulator szwankuje i dlatego mi tam coś wypada.
W każdym razie wypada mocno na benzynie i głównie 5 gar i troszkę 6, myślę że to wtryskiwać ponieważ po zamianie cewek i świec dalej jest 5 mocno i rzadziej 6.
W sobotę wtryskiwacze pozamieniam i napisze jak wyszło.
pozdrawiam i dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2011-08-07, 15:45 ]
No i tak jak mówiłem to zrobiłem.
Wtryskiwacz 5 cylindra zamieniłem z 7 i pojawiło się wypadanie zapłonu na 7 więc tu chyba wszystko jasne. Jak go wymienię i już będzie ok z tym "kuleniem" na cylindrach popatrzę jakie będzie spalanie pokazywał. Dzięki za pomoc.
pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-08-17, 19:51 ]
Wtryskiwacz wymieniony i wszystko ładnie śmiga. Zapłon nie wypada, ale spalanie na jałowym jest rzędu 2,1-2,3l czy to znaczy ze regulator ciśnienia paliwa jest również do wymiany? Bo faktycznie jak zapłon nie wypada to spalanie spadło co do wartości ale nadal za duze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.