Autor |
Wiadomość |
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-04-20, 10:46 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wibracje podczas wyłączania ECO oraz wł
|
|
|
Witam
Co może wywoływać trzęsienie budy podczas wyłączania przycisku ECO na klimatyzacji. Gdy ECO jest włączone czuć bardzo , bardzo minimalnie, natomiast jak się wyłączy albo włączy klime czuć takie oscylacyjne wibracje - wibruje i odpuszcza , wibruje i odpuszcza tak w częstotliwości jednej sekundy mniej więcej... coś z alternatorem , wiatrakiem ? Dodam , że nie ma żadnych błedów . Jeszcze jedno pytanie czy patrząc na grupy 15 i 16 ( odpowiadające za cewki po napięciach ) , jeśli bez obciążenia ( bieg jałowy ), na niektórych cylindrach pokazuję się napięcie ponad 1 V, czy to normalne , jeśli nie to co to oznacza ? Reszta grup wychodzi orientacyjnie około 0, 700 V , 0,800 V
Yo
Pozdro 600 V |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Judo 2012-04-20, 10:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-04-20, 10:57
|
|
|
Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla kazdego cylindra.
Co do Eco to może wina kompresora od klimy. Stawia duży opór w pewnym miejscu.
Zdejmij pasek klinowy sprawdz jak się obraca na odpalonym silniku i włączonej klimie. |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2012-04-20, 11:02
|
|
|
hipcio napisał/a: | Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla każdego cylindra. |
No właśnie ale czy to napięcie powyżej 1 V może świadczyć o niesprawnej cewce zapłonowej ? Czy raczej to olać i to normalka ? Raz pojawiało mi się to napięcie na 1 i 4 cylindrze , później było już tylko na 2 cylindrze ... |
_________________
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-20, 18:47
|
|
|
włączas klimę załącza się kompresor
może powodować wyczuwalne wibracje |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2012-04-20, 20:47
|
|
|
kiedys miałem podobny przypadek i winą było sprzęgło kompresora klimatyzacji choć czujnik powinien w takim przypadku spowodować wyłączenie natychmiast kompresora klimy aby nie doszło do zerwania paska klinowego |
_________________
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-21, 07:35
|
|
|
jedyny czujnik jaki tam kojarzę a też nie występował zawsze to czujnik
obrotów kompresora, a wtedy można jedynie stwierdzić że się coś
slizga a nie wibracje |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-04-22, 07:37
|
|
|
Judo napisał/a: | hipcio napisał/a: | Blok 15 16 to napięcia od czujnika spalania stukowego dla każdego cylindra. |
No właśnie ale czy to napięcie powyżej 1 V może świadczyć o niesprawnej cewce zapłonowej ? Czy raczej to olać i to normalka ? Raz pojawiało mi się to napięcie na 1 i 4 cylindrze , później było już tylko na 2 cylindrze ... |
Normalka. Gdyby wychodziło powyżej 2.5v to mógłyś się martwic.
Co do kompresora zdjąc pasek odpalic i sprawdzic czy masz wibracje. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-04-22, 10:46
|
|
|
A ta wibracja nie jest spowodowana wiatrakiem od klimy, ja tak mam jak włączę klimę to cała buda wpada w lekkie wibracje i właśnie okazało się że to ten wiatrak. rozgrzej auto do 90*C pociśnij mu trochę, zjedz na parking zgaś auto i z powrotem przekręć kluczyk na zasilanie ale nie odpalaj, wiatrak powinien jeszcze się załaczyć i wtedy porównasz częstotliwość wibracji i czy w ogóle on Ci je powoduje. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
|