Autor |
Wiadomość |
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-06, 09:42 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wypadanie zapłonu - analiza logów
|
|
|
Witam.
Wypada mi zapłon ewidentnie słychać no i telepie nadwoziem.
Udało mi się podpiąć VAGA
Przed podpięciem zrobiłem reset aku, i sprawdzałem na samej benzynie (jest też sekwencja lpg)
Po sczytaniu trochę tego wyskoczyło ale po skasowaniu powraca kilka błędów.
po 1 odczycie:
18010 - coś z napięciem - był aku rozłączany ale po skasowaniu nie powrócił
16530 - sonda
17541 - sonda?
17978 - immo
16500 - czujnik temp
16689 - brak zapłonu cylinder 5
17817
p1409 35-10
po skasowaniu powraca:
16684 ???
16689 - zapłon cyl.5
16538 - sonda
dalej: auto na benzynie chodzi - złapało 90st.
Po skasowaniu zostaje cały czas:
16538 - sonda
17541 - sonda?
nie wybija na zagrzanym silniku 16689 - brak zapłonu 5 cylinder ale silnik dalej kuleje - ewidentnie zapłon wypada ale komp nie pokazuje....
Dzisiaj będę miał cewki na podmiankę.
Co radzicie? co jeszcze posprawdzać - jakie grupy? w vagu się umiem poruszać ale siedziałem głównie w TDI a 4.2 V8 dopiero się uczę.
Sondy są 2 - jak sprawdzić która? co da odłączenie? czy sonda ma wpływ na nierówną pracę itp.
Aha dodam jeszcze że jest sekwencja - do przeglądu (auto kupione i podejrzewam że nikt tam nie zaglądał dłuższy czas) na LPG też wypadają zapłony i jest nierówna praca. |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-08-06, 09:56
|
|
|
Podmień świece ,może świeca ,podmień cewkę może cewka no i moduły też podmień to już na końcu . Moduły masz pod plastikiem nad prawym nadkolem po str. pasażera .Po każdej podmianie sprawdź na kompie błędy czy przeskoczyło na cylinder podmieniany ja takie rzeczy robię na słuch . Zamknij zawór gazu i naprawę przeprowadzaj tylko na benzynie ,po naprawie pojeździj tez tylko na benzynie . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-06, 10:19
|
|
|
świeczki nowe 8 sztuk Boscha - ale przed wymianą też się działo to samo na starych. |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-08-06, 12:11
|
|
|
Wypuść ciśnienie z układu lpg. może wtryski na piątym cylindrze puszcza ci LPG.
Podmiana cewek ew zamiana wtrysku lpg jak i benzynowego |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gonias
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 208 Skąd: Turek (WLKP)
|
Wysłany: 2015-08-06, 12:50
|
|
|
Zakręć butlę LPG, pojeździj na samej benzynie z min 50km. Wykasuj błędy i wtedy zobacz czy wciąż wypada zapłon, u mnie było podobnie i winowajcą były puszczające wtryskiwacze gazu. |
_________________
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-08-06, 13:47
|
|
|
Same zakręcenie butli niewiele da bo w całym układzie masz ciśnienie LPG.
Troszke to potrwa zanim wszystko wyleci. najlepiej zdjąć na chwile wąż z filtra FL. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-06, 13:50
|
|
|
gonias, no dobra ale co się działo u ciebie na samej benzynie? |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-06, 14:45
|
|
|
karol208 napisał/a: | Same zakręcenie butli niewiele da bo w całym układzie masz ciśnienie LPG.
Troszke to potrwa zanim wszystko wyleci. najlepiej zdjąć na chwile wąż z filtra FL. |
Dokładnie 200m jazdy i LPG wypalone z układu |
|
|
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-06, 19:35
|
|
|
cewka wymieniona - co prawda z 2.7 Bi ale działa i chodzi OK.
VAG pokazuje tylko co jakiś czas po skasowaniu błędy sondy |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-08-07, 06:08
|
|
|
Apophis napisał/a: |
Dokładnie 200m jazdy i LPG wypalone z układu |
Nie wypalisz nigdy LPG do końca. Zawsze zostanie w układzie ciśnienie zbliżone do minimalnego w programie. |
_________________
|
|
|
|
|
gonias
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sty 2012 Posty: 208 Skąd: Turek (WLKP)
|
Wysłany: 2015-08-07, 09:06
|
|
|
-pawlo111 napisał/a: | gonias, no dobra ale co się działo u ciebie na samej benzynie? |
Był problem z odpalaniem na zimnym, ogólnie czy na benzynie czy na lpg telepało nim na postoju ciągłe wypadanie zapłonu, na początku na 2 cylindrach, potem już nieregularnie się powtarzało na wszystkich. Dlatego zakręciłem butlę i wyłączyłem gaz, przez pierwszy dzień nie było różnicy, ale wciąż jeździłem na samej benzynie, przejechałem ogólnie z ponad 100-150km i już więcej zapłon nie wypadł ani nie wyskoczył CAT. Diagnoza była prosta listwa wtryskiwacza gazu puszczała i takie były tego efekty.
karol208 napisał/a: | Same zakręcenie butli niewiele da bo w całym układzie masz ciśnienie LPG.
Troszke to potrwa zanim wszystko wyleci. najlepiej zdjąć na chwile wąż z filtra FL. |
Dokładnie samo nic nie da, samo zakręcenie butli jest tylko dla pewności by gas nie leciał. Jazda na samej benzynie by wszystkie resztki gasu dopalić. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-07, 15:02
|
|
|
Ale jak przełączy na Petrol i będzie na nim śmigał to lpg nie powinno załączać elektrozaworów. Wtedy wystarczy odkręcić przewód między reduktorami a listwą i spuścić pozostałości lpg. Ostrożnie bo układ jest pod ciśnieniem. Ja u siebie odkręcam zazwyczaj przy filtrze fazy lotnej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
-pawlo111
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 19 Kwi 2015 Posty: 56 Skąd: RKL
|
Wysłany: 2015-08-09, 22:30
|
|
|
Temat powrócił dzisiaj - wypadanie zapłonu, kuleje i migająca kontrolka CAT
zawrotka do domu i podłaczam vaga:
16538 sonda
17541
17978
16694
16690 przerwa zapłonu 6 cyl - ostatnio zmieniana tam cewka =i 2 dni spokoju = ale teraz ciekawostka - po skasowaniu błędów auto chodzi bez problemu - jakieś 10-30km i to samo - podłączam i identyczne błędy = kasuje i jest ok =jazda mieszana PB i LPG.
Co teraz? moduł? jeśli wypada na 6 garcku to który to moduł?
czy może wina LPG? jechać do gazowników najpierw - niech dają nowe filtry i wyregulują????
czy sonda tak robi?
wydaje mi się że jak bardziej cisnę po gazie to szybciej wyskakuje CAT
kupię moduły jak by ktoś miał - 1 lub 2 nawet
w każdym razie cewkę wykluczam - jak by była uwalona to kasowanie błędów by nie pomagało. |
_________________ Podpis zastrzelony przez regulamin. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-10, 05:22
|
|
|
Ale jak? Jeździłeś na samej benzynie i problem powracał ? Czy powraca tylko na gazie ?
Ja bym się czepił gazu. Podjechał do gazownika i sprawdził co w trawie piszczy. Może wtryskiwacz nie wyrabia.
Sonda wywala błąd jak jest problem z niewłaściwą dawką. Za bogato lub za ubogo.
ECU za jej pomocą dawkuje odpowiednią ilością paliwa podpierając się przepływomierzem który liczy masę przepływanego powietrza.
Skoro układ zapłonowy pracuje prawidłowo: cewkę wymieniłeś, świeczki wymieniłeś to zostaje czepić się paliwa.
Skoro błąd wywala tylko na gazie to sprawa jest jasna. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|