Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 LPG] Głośne stukanie w silniku. Prośba o pomoc  
Autor Wiadomość
magoma 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2016-11-13, 12:38   [S8 D2 02 LPG] Głośne stukanie w silniku. Prośba o pomoc

Witam.

Szukałem podobnych tematów, znalazłem kilka ale żaden nie jest do końca rozwiązany i nie przedstawia zlokalizowanego problemu. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy i doprowadzić go do końca.

Proszę o zobaczenie filmu i podpowiedz co to może być. Przy silniku były wykonywane prace obsługowe ale może na razie żeby błędnie nie sugerować niczego nie napisze o nich.

https://youtu.be/MH5dYEp2D70

Z góry dziękuje za pomoc.
_________________
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-11-13, 12:57   

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-11-13, 19:18   

Co Ty masz powkręcane w ten kolektor?
_________________
xyz
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-11-13, 19:50   

Jak chcesz dostać podpowiedź, pomoc na Forum jak nie chcesz napisać co ostatnio robiłeś przy silniku? <hmm> To może być kluczowa wiadomość do prawidłowej diagnozy.
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
magoma 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2016-11-13, 20:05   

pavel44, LPG, zdemontowane pokrywy silnika razem z wtryskami gazu i zaślepiłem wejścia do kolektora.

[ Dodano: 2016-11-13, 20:11 ]
mlody91, Nigdzie nie pisałem że nie chce. Liczyłem że może ktoś miał podobne objawy i po obejrzeniu filmiku coś mi podpowie a nie na podstawie wykonanych moich prac.
_________________
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-11-13, 20:17   

Ale na podstawie Twoich prac będzie łatwiej o diagnozę.
To forum samochodowe a nie forum jasnowidzow. <bezradny>
Dlatego jak chcesz się coś dowiedzieć napisz co robiłeś z autem, co wymieniales ostatnio.
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
magoma 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2016-11-13, 20:52   

mlody91, proszę Cię bardzo, tylko to długa historia więc przedstawie ją w skrócie.

Jakiś czas padł mi silnik. Rozrząd był robiony jak trzeba ale nie dotykane były nastawniki. Rozleciał się jeden ślizg, przeskoczył łańcuch i mamy połamane zawory, 3 dziurawe tłoki i poniszczona gładź w jednym cylindrze. Decyzja - nie remontuje - kupuje nowy silnik.
Szukałem takiego zamontowanego żeby można było zapalić i posłuchać jak pracuje. Znalazłem po jakimś czasie auto po małym wypadku z sinikiem AQH, pali, na zimnym cisza nic nie stuka, chodzi równo - wydaje się OK. Kupiłem nawet całe to auto a nie tylko silnik (sporo części będzie na sprzedaż).

Silnik został wymontowany i przed zamontowaniem do mojego auta wykonałem:
- wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody,
- wymiana paska do osprzętu, napinaczy i rolek,
- wymontowanie i zamontowanie wałków w celu wciągnięcia i sprawdzenia stanu ślizgów nastawników,
- uszczelniona górna i dolna misa olejowa,
- wymieniony olej i filtr,
- nowe uszczelki deklów i kolektora ssącego.

Silnik zamontowany i odpalamy, pracuje ładnie, równo. W między czasie gaszenie i uzupełnianie płynów (chłodnica, wspomaganie). Odpalam, nadal pracuje ładnie i równo, po zagrzaniu ( dosłownie 8-10 minut pracy) i podniesieniu obrotów może do 2,5 - 3 tyś. coś stuknęło i zaczął pracować tak jak na filmiku zarówno na wolnych jak i podniesionych obrotach. Nadmienię że podczas kilkukrotnych prób gaszenia i zapalania dwa razy przez moment stukanie ucichło, ale tyko na chwilę.

Odgłos dochodził z góry silnika jak mi się wydawało i to bardziej z głowicy 1-4 przy ścianie grodziowej. Myśląc że to nastawnik walnął kupiłem nowy ( w serwisie Audi a nie w Inowrocławiu) Niestety po zamontowaniu problem nie ustał a do tego jeszcze dodatkowo zaświeciła się lampka ciśnienia oleju, przez to na filmie podłączony manometr. Wygląda na to że czujnik walnięty bo wylał się olej przez wtyczkę a ciśnienie to 5 atm. na zimnym i 2,5 na ciepłym.

Moje dodatkowe spostrzeżenie to to że chyba olej wcześniej nie był długo wymieniany bo silnik dość brudny od szlamu i nagaru, mocno brązowe przebarwienie wewnątrz bloku i pod deklami zaworów. Prawdopodobnie raczony dużą ilością jakiegoś specyfiku tupu doktor.
_________________
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-11-13, 21:00   

Źle ustawiony Rozrząd
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
magoma 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2016-11-13, 21:06   

Dlaczego tak sądzisz?
Rozrząd ustawiony na blokadach, wałki na znaki. W vagu zero błędów.
No i dlaczego chodził 10 minut ok a potem zaczęło się stukanie.
_________________
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-11-13, 21:30   

A w poprzedniej budzie ten silnik chodził dobrze?
Jeśli tak to szukalbym przyczyny w tym co Ty robiłeś..
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-11-13, 21:35   

hydraulika ?
 
 
magoma 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2016-11-13, 21:36   

Wlałem nowy olej 10W40 Motul. Czy możliwe jest żeby wypłukał stary olej i doktora rozszczelniając silnik (panewki na wale korbowym). Dodam że po tych 10 minutach pracy jak go zlałem był czarny jak w stary olej w dieslu i miał grudki nagaru które kruszyły się w palcach.

[ Dodano: 2016-11-13, 21:37 ]
A dodam jeszcze że myśląc że pompa oleju się zepsuła założyłem moją starą dobrą.
_________________
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2016-11-13, 21:43   

Tylko 5w!

A dźwięk przypominający obrocenie panewki.
Ale to może stwierdzić tylko dobry spec i to osobiście.
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-11-13, 22:28   

a jak dodasz gazu to ciśnienie oleju się zwiększa ?
 
 
magoma 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2016-11-14, 08:23   

Minimalnie się zwiększa ale nie jakoś znacząco. Może przez to że przez to stukanie nie wkrecalem go na wyższe obroty z obawy przed większym uszkodzeniem.

[ Dodano: 2016-11-14, 10:17 ]
Macie może jakieś namiary gdzie i jakie w rozsądnej cenie można kupić panewki korbowodowe? Czy zostaje znów tylko ASO za grubą kasę.
_________________
Audi S8 4.2 Quattro 360 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.