Autor |
Wiadomość |
magoma
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: 2016-11-13, 12:38 [S8 D2 02 LPG] Głośne stukanie w silniku. Prośba o pomoc
|
|
|
Witam.
Szukałem podobnych tematów, znalazłem kilka ale żaden nie jest do końca rozwiązany i nie przedstawia zlokalizowanego problemu. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy i doprowadzić go do końca.
Proszę o zobaczenie filmu i podpowiedz co to może być. Przy silniku były wykonywane prace obsługowe ale może na razie żeby błędnie nie sugerować niczego nie napisze o nich.
https://youtu.be/MH5dYEp2D70
Z góry dziękuje za pomoc. |
_________________ Audi S8 4.2 Quattro 360 KM |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-11-13, 12:57
|
|
|
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
|
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-11-13, 19:18
|
|
|
Co Ty masz powkręcane w ten kolektor? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-11-13, 19:50
|
|
|
Jak chcesz dostać podpowiedź, pomoc na Forum jak nie chcesz napisać co ostatnio robiłeś przy silniku? To może być kluczowa wiadomość do prawidłowej diagnozy. |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
magoma
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: 2016-11-13, 20:05
|
|
|
pavel44, LPG, zdemontowane pokrywy silnika razem z wtryskami gazu i zaślepiłem wejścia do kolektora.
[ Dodano: 2016-11-13, 20:11 ]
mlody91, Nigdzie nie pisałem że nie chce. Liczyłem że może ktoś miał podobne objawy i po obejrzeniu filmiku coś mi podpowie a nie na podstawie wykonanych moich prac. |
_________________ Audi S8 4.2 Quattro 360 KM |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-11-13, 20:17
|
|
|
Ale na podstawie Twoich prac będzie łatwiej o diagnozę.
To forum samochodowe a nie forum jasnowidzow.
Dlatego jak chcesz się coś dowiedzieć napisz co robiłeś z autem, co wymieniales ostatnio. |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
magoma
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: 2016-11-13, 20:52
|
|
|
mlody91, proszę Cię bardzo, tylko to długa historia więc przedstawie ją w skrócie.
Jakiś czas padł mi silnik. Rozrząd był robiony jak trzeba ale nie dotykane były nastawniki. Rozleciał się jeden ślizg, przeskoczył łańcuch i mamy połamane zawory, 3 dziurawe tłoki i poniszczona gładź w jednym cylindrze. Decyzja - nie remontuje - kupuje nowy silnik.
Szukałem takiego zamontowanego żeby można było zapalić i posłuchać jak pracuje. Znalazłem po jakimś czasie auto po małym wypadku z sinikiem AQH, pali, na zimnym cisza nic nie stuka, chodzi równo - wydaje się OK. Kupiłem nawet całe to auto a nie tylko silnik (sporo części będzie na sprzedaż).
Silnik został wymontowany i przed zamontowaniem do mojego auta wykonałem:
- wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody,
- wymiana paska do osprzętu, napinaczy i rolek,
- wymontowanie i zamontowanie wałków w celu wciągnięcia i sprawdzenia stanu ślizgów nastawników,
- uszczelniona górna i dolna misa olejowa,
- wymieniony olej i filtr,
- nowe uszczelki deklów i kolektora ssącego.
Silnik zamontowany i odpalamy, pracuje ładnie, równo. W między czasie gaszenie i uzupełnianie płynów (chłodnica, wspomaganie). Odpalam, nadal pracuje ładnie i równo, po zagrzaniu ( dosłownie 8-10 minut pracy) i podniesieniu obrotów może do 2,5 - 3 tyś. coś stuknęło i zaczął pracować tak jak na filmiku zarówno na wolnych jak i podniesionych obrotach. Nadmienię że podczas kilkukrotnych prób gaszenia i zapalania dwa razy przez moment stukanie ucichło, ale tyko na chwilę.
Odgłos dochodził z góry silnika jak mi się wydawało i to bardziej z głowicy 1-4 przy ścianie grodziowej. Myśląc że to nastawnik walnął kupiłem nowy ( w serwisie Audi a nie w Inowrocławiu) Niestety po zamontowaniu problem nie ustał a do tego jeszcze dodatkowo zaświeciła się lampka ciśnienia oleju, przez to na filmie podłączony manometr. Wygląda na to że czujnik walnięty bo wylał się olej przez wtyczkę a ciśnienie to 5 atm. na zimnym i 2,5 na ciepłym.
Moje dodatkowe spostrzeżenie to to że chyba olej wcześniej nie był długo wymieniany bo silnik dość brudny od szlamu i nagaru, mocno brązowe przebarwienie wewnątrz bloku i pod deklami zaworów. Prawdopodobnie raczony dużą ilością jakiegoś specyfiku tupu doktor. |
_________________ Audi S8 4.2 Quattro 360 KM |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:00
|
|
|
Źle ustawiony Rozrząd |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
magoma
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:06
|
|
|
Dlaczego tak sądzisz?
Rozrząd ustawiony na blokadach, wałki na znaki. W vagu zero błędów.
No i dlaczego chodził 10 minut ok a potem zaczęło się stukanie. |
_________________ Audi S8 4.2 Quattro 360 KM |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:30
|
|
|
A w poprzedniej budzie ten silnik chodził dobrze?
Jeśli tak to szukalbym przyczyny w tym co Ty robiłeś.. |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:35
|
|
|
hydraulika ? |
|
|
|
|
magoma
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:36
|
|
|
Wlałem nowy olej 10W40 Motul. Czy możliwe jest żeby wypłukał stary olej i doktora rozszczelniając silnik (panewki na wale korbowym). Dodam że po tych 10 minutach pracy jak go zlałem był czarny jak w stary olej w dieslu i miał grudki nagaru które kruszyły się w palcach.
[ Dodano: 2016-11-13, 21:37 ]
A dodam jeszcze że myśląc że pompa oleju się zepsuła założyłem moją starą dobrą. |
_________________ Audi S8 4.2 Quattro 360 KM |
|
|
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-11-13, 21:43
|
|
|
Tylko 5w!
A dźwięk przypominający obrocenie panewki.
Ale to może stwierdzić tylko dobry spec i to osobiście. |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-11-13, 22:28
|
|
|
a jak dodasz gazu to ciśnienie oleju się zwiększa ? |
|
|
|
|
|
|
|
magoma
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: 2016-11-14, 08:23
|
|
|
Minimalnie się zwiększa ale nie jakoś znacząco. Może przez to że przez to stukanie nie wkrecalem go na wyższe obroty z obawy przed większym uszkodzeniem.
[ Dodano: 2016-11-14, 10:17 ]
Macie może jakieś namiary gdzie i jakie w rozsądnej cenie można kupić panewki korbowodowe? Czy zostaje znów tylko ASO za grubą kasę. |
_________________ Audi S8 4.2 Quattro 360 KM |
|
|
|
|
|