|
Autor |
Wiadomość |
jarek@
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 48 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2012-02-03, 20:36
|
|
|
rozumiem lecz moje pytanie brzmialo czy to jest orginalnie zamontowane wisko czy przerobka pozdro |
_________________ jarek |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-04, 09:45
|
|
|
jarek@ napisał/a: | rozumiem lecz moje pytanie brzmialo czy to jest orginalnie zamontowane wisko czy przerobka pozdro |
To nie musi być żadna przeróbka.... jeżeli wisko pracuje przez cały czas (nawet przy tych mrozach co teraz po nocy przy zimnym silniku po odpaleniu wisko od razu jest załączone) tzn. że jest uszkodzone.
Przy takich mrozach jak teraz przy wisko załączonym non-stop jeździsz ciągle z niedogrzanym silnikiem co jest niezdrowe dla silnika i powoduje większe spalanie paliwa. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-02-04, 10:37
|
|
|
Dla jasności o sprzęgle "visco" wentylatora.
Nie działa ono zero-jedynkowo. Czyli Wyłączone/Włączone.
Jest to sprzęgło lepkościowe, które w miarę nagrzewania przenosi coraz większy
moment obrotowy. Kiedy zaczyna "znacząco" ciągnąć zależy od konstruktorów.
A tak zawsze się kręci śmigło wentylatora. Tylko zależy z jakimi obrotami.
Przy biegu jałowym 600-700 obr będzie się kręcić z prędkością silnika ale
przy wyższych obrotach już nie do momentu przekroczenia granicznej temperatury,
gdzie nastąpi prawie 100% przeniesienie momentu obrotowego.
Często w duże mrozy sprzęgła trzymają mocno zanim ciecz wiskotyczna się "rozrusza".
Po 1-2 minutkach max powinno wszystko wrócić do normy. Jeżeli dalej "huczy" (wywołuje mocny przepływ powietrza) to znaczy, że jest zepsute. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
jarek@
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 48 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2012-02-05, 22:33
|
|
|
dzieki wszystkim za odpowiedz bede obserwowal .pozdrowionka!! |
_________________ jarek |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |