Autor |
Wiadomość |
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-05, 17:25 [D2 96 2.8PB/LPG
] Czujnik temperatury?
|
|
|
Otoz problem jest taki..podczas jazdy trzyma 90 stopni czyli tak jak powinno byc. Po zatrzymaniu i postoju na odpalonym silniku po 5 min temperaturka zaczyna powoli isc w gore. kiedy przytrzymam go na obrotach temp znowu spada. Czy czujnik temperatury moze sie przegrzewac? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-12-05, 17:43
|
|
|
raczej wisko się tobie kończy :mrgreen:
sprawdź VAGiem jaka jest faktyczna temperatura cieczy ;-)
chodzi o to że jak jedziesz to pęd powietrza i temperatura zewnętrzna jest blisko "0" i to wystarczy do schłodzenia chłodnicy i dalej silnika , natomiast kiedy stoisz to praktycznie nie ma co chłodzić chłodnicy oprócz wentylatora który jest uruchamiany nie elektrycznie tylko mechanicznie . Jeśli wyciekł płyn czy co tam jest z wiskozy to nie będzie się sprzęgło załączać wiskotyczne i wentylator będzie się swobodnie obracać (nie zblokuje się i nie będzie chłodzić)
Dobrze napisałem :?: :?:
Jak nie to proszę poprawić :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2011-12-05, 18:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-12-05, 17:44
|
|
|
Wygląda na wiskozę. |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-05, 18:19
|
|
|
wiskoze dzis wymienilem..bez rezultatu:( weze od chlodzenia miekkie.. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2011-12-05, 18:36
|
|
|
Sprawdź pompę płynu chłodzącego. Miałem przypadek że w mercedesie sprinterze wirnik pompy na wałku zaczął się obracać. Na niskich obrotach się grzał za bardzo a przy troszeczkę podwyższonych było ok. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-12-05, 21:49
|
|
|
Przed wymianą czegokolwiek najpierw VAG-iem sprawdź temperaturę, bo może nie ma problemu z układem chłodzenia tylko z czujnikiem lub wskaźnikiem. Jeśli faktycznie tak temperatura skacze jak opisujesz obstawiam pompę wody. |
|
|
|
|
cypis81
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-12-05, 22:43
|
|
|
Miałem tak samo.
Myślałem że wiskoza i tak pokazał komp. więc ją zrobiłem. Wyjechałem od kumpla i przejechałem z 30 km. patrze na temp. a tu tosamo. Myślałem że mnie trafi. Wróciłem do niego i zostawiłem auto. Mam takiego mechanika że jak mu coś nie idzie to siedzi do oporu. Tu akurat wystarczyło ściągnąć obudowę z rozrządu i widać było że pompa leje a przy okazj termostat nie puszcza i pół obiegu było zimne. Nie wiem jak z rozrządem u ciebie ale u mnie wcześniejszy właściciel nie wymienił pompy bo mu się wydawało za drogo. |
_________________ http://www.fotosik.pl/u/cypis81/album/1040876
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2011-12-05, 23:00
|
|
|
mdamian w mercedesie też wymieniany był kompletny rozrząd wraz z pompą wody i po przejechaniu 15000km d*pa zbita. może ktoś już wymienił pompę a wiadomo co oryginał to oryginał a teraz na rynku jest bardzo dużo zamienników i to nie najlepszej jakości. |
|
|
|
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-06, 15:22
|
|
|
no wiec tak. bylem dzisiaj u mechanika i okazuje sie ze na wolnych obrotach nie ma obiegu. Plyn nie dochodzi do zbiorniczka. No i na nagrzanym po odkreceniu korka wywala wode.. Na obrotach obieg sie pojawia. Czyli pompa? wymieniana na orginalna jakies 25000 km?
[ Dodano: 2011-12-07, 22:15 ]
No wiec: pompa wody sprawna.. a dzis jak jechalem do mechanika zaczal mi sie gotowac podczas jazdy:( i tak co 500 m postoj i chwila chlodzenia..Co to moze byc? Zastanawiam sie czy moze miec to zwiazek z tym ze 2 mce temu byl wlany uszczelniacz do chlodnicy.. |
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2011-12-09, 23:51
|
|
|
czyli kolego co zrobił mechanik? Co zmienił, co stwierdził. Magików nie brakuje. A jeśli ktoś może Tobie coś doradzić to musisz bardziej rzeczowo opisywać to co było zrobione przy aucie. Mechanik mógł narobić niezłego bałaganu. Ja odstawiłem auto do mechanika do wymiany pompy hamulcowej i nie odpowietrzył hamulców, co wyszczególnił w kosztach naprawy. Czekamy na informacje. Pozdrawiam. johnmark |
|
|
|
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-12-10, 13:53
|
|
|
Problem rozwiazany..w jednym z wezykow (przy samym zbiorniczku) zaklinowala sie cos podobnego do koszulki termokurczliwej..ciekawe gdzie do mechanika jezdzil poprzedni wlasciciel?? brak slow. mialem szczescie ze cisnienie nie wydmuchalo mi uszczelki..ale przy okazji pompa wody zmieniona bo tez juz zaczynala puszczac na zaslepce.dzieki wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam |
|
|
|
|
jarek@
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 48 Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2012-02-02, 17:31
|
|
|
witam mam pytanko, mam a8 d2 95r quattro 3,7 czy ten glowny wentylator chodnicy jest napedzany paskiem? i powinien zalanczac wisko dopiero gdy silnik przekroczu 90stopni? bo u mnie kreci siewraz z obrotami silnika i autko po jezdzie w miescie w korkach wogule nie podnosi wskazowki,pytanie brzmi czy tak ma byc czy ktos przerobil wisko na stale i napedzil paskiem? pozdrawiam |
_________________ jarek |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|