Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 2.8PB/LPG ] Ślizga 2-3bieg. Brak komunikacji ECU AS  
Autor Wiadomość
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-30, 16:56   

No wlasnie tez juz przez mysl mi przeszlo zeby podjechac na konkretny sprzet. Dodam ze jeszcze w maju laczyl sie ze skrzynia bez problemu.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-30, 18:16   

Jesli nie lpg, ktore leci po obd i blokuje dostep do sterownikow, lub przerwa w komunikacji pomiedzy złaczem a skrzynią, to kazdy nawet najtanszy interfes typu polski vag polaczy sie ze skrzynią.

Jesli interfejs nie laczy sie tylko ze skrzynia, to nie ma sensu probowac po kilka razy, bo i tak sie nie polączy.
Jesli auto Ci jezdzi to dzwon do Marka (marekp750) i jedz do niego, bo tam masz najblizej.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-30, 20:29   

A przed demontażem tego akumulatora do ładowania był rozruch na słabym aku?Jak tak i jak był rozruch na słabym aku to mogło dojść do uszkodzenia jakiegoś sterownika często się zdarzają takie uszkodzenia.
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-30, 20:37   

Cinek , ja o tym wiem poniewaz laczylem sie rowniez tanim kabelkiem -"vcds lite" bez problemu do konca maja ( z LPG) ,kiedy ostatnio sie laczylem bylo ok , az do momentu kiedy zaczelo sie zle dziac czyli listopada nie podlaczalem kompa. No ale teraz niestety problem , nie laczy. Wtyczki do skrzyni tez odpinalem, czyscilem i psikniete kontaktem- nic nie pomoglo. Zaowazylem tez ze jak odepne sterownik skrzyni to na wyswietlaczu swieci kontrolka(brake lights), czyli jednak cos tam komputer dziala. Bo jak podlacze to kontrolka gasnie.

[ Dodano: 2018-11-30, 20:45 ]
Mis, tak byl rozruch, ostatnio przed odlaczeniem aku. auto stalo tydzien i po tyg. odpalilo bez problemu. Aku odlaczylem do ladowania tylko i wylacznie profilaktycznie do podladowania przed zima, rowniez z tego wzgledu ze robie w tygodiu raczej krotkie trasy.

Hmmm wlasnie przypomnialem sobie ze po tym tyg. stania auta po odpaleniu, od razu odpalalem na kable auto kumpla, moze wtedy cos sie zepsulo. No ale do domu dojechalem normalnie i dopiero na drugi dzien odlaczylem aku. do ladowania no i sie zaczelo.......... to co opisalem wczesniej
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-30, 20:53   

Jeżeli kreciles na słabym aku mogło dojść do uszkodzenia jakiegoś sterownika,tym bardziej że prędzej się laczyles,uszkodzenia mogło spowodować słabe aku ,daj może sterownik do sprawdzenia albo podmien żeby zobaczyć czy łączy wtedy będziesz wiedział bo według mnie wszystko naprowadza na kompa pczywiscie o ile posprawdzales połączenia elektryczne o których wyzej pisalem.
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-30, 21:02   

Mis, dokladnie tak jak psalem wtyczki wyczyszczoe i psikniete kontaktem a wzesnij sie laczylem. Niestety nie znam nikogo z kim moglbym zrobic podmianke by sprawdzic sterownik. Niestety na allegro jest tylko jeden z tymi samymi numerami za 500zl , w dodatku sprzedawca zastrzegl sobie zwrot towaru, wiec kurcze naprawde nie wiem co robic, chyba jeszcze tak sobie pojezdze ( odpuszczajac gaz w trakcie przelaczania 2-3 zeby obroty mocno nie wzrastaly) i moze znajdzie sie mozliwosc podmiany sterownika w celu sprawdznia jego sprawnosci
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-30, 21:05   

Bardzo często się zdarza się ,że oprogramowanie uszkadza się od niskiego napiecia zasilania może akurat u Ciebie trafiło na jakiś sterownik skrzyni
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-30, 21:10   

Mozliwe ze tak, niestety. <bezradny>
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-30, 21:10   

Może jest u Ciebie gdzieś ktoś kto się zajmuje elektroniką poszukaj może nawet da się naprawić taki sterownik albo chociaż sprawdzić co żeby kasy nie wydawać na zakup innego
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-11-30, 22:41   

Nie słyszałem jeszcze o przypadku uszkodzenia sterownika lub oprogramowania przez zbyt niskie napięcie :) Sprawdzić musisz kilka podstawowych, niezbędnych dla sterownika sygnałów. Zakładam że terminal 15 i 30 i masa jest ok bo skrzynia działa, nie przechodzi w tryb awaryjny i możesz używać trybu "ręcznego". W zależności od tego jakim interfensem dysponujesz komunikacja ze skrzynia pójdzie po lini K lub magistrali CAN (tu pewności nie mam ale chyba linia K jest niezbędna). Sprawdzenie lini K nie jest problemem, wystarczy sprawdzić ciągłość przewodu. Oczywiście w magistrali CAN też nie może być przerwy w przewodach ale oprócz tego sygnał musi mieć tam odpowiedni kształt. Tego bez oscyloskopu nie zobaczysz.
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-12-01, 08:59   

Czyli odpalanie auta na słabym akumulatorze przez kable rozruchowe nie może doprowadzić do uszkodzenia żadnego podzespołu elektronicznego w samochodzie?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-12-01, 09:02   

no chya zę ktoś pomylił plus z minusem to wtedy taka opcja jest że mogło cos pójść
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-12-01, 19:54   

Miś napisał/a:
Czyli odpalanie auta na słabym akumulatorze przez kable rozruchowe nie może doprowadzić do uszkodzenia żadnego podzespołu elektronicznego w samochodzie?


Kombinator jesteś :) Była mowa o próbie kręcenia silnikiem na słabym akumulatorze, a Ty już dorzucasz do historii kable rozruchowe :) Mimo to, jeśli podepniesz się prawidłowo, nie uszkodzisz elektroniki :)
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-12-02, 13:39   

Przeczytaj najpierw uważnie cały post o problemie kolegi...a wyraźnie napisał że miał rozładowane aku auto tydzień stało i palił na kable...i po tym zabiegu ma takie cyrki z kompem wcześniej było ok...nie będę tutaj robił kopiuj wklej jego postu dużo osób nie czyta całych postow tylko łapie jakieś ostatnie słowa wyrywa z kontekstu tylko żeby się kogoś uczepic tylko po Co?Ja akurat chciałem mu tylko pomoc a nie się sprzeczac na forum,Jak masz większą wiedzę to pomóż koledze rozwiązać problem napewno i przyda się dla potomnych bądź też dla mnie na przyszłość <okok>
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-12-02, 15:01   

Mis, dzieki wielkie za porady i pomoc, ale troche zle zrozumiales (a moze ja niezbyt czytelnie to napisalem) odnosnie odpalenia na kable, mianowicie chodzi o to ze moje auto odpalilo , odpalalem na kable auto kolegi. Odnosnie mojego problemu, ze wzgledu na malo komfortowa pogode, bede jezdzil tak jak jest, poprostu bede musial popuszczac gaz w trakcie przelaczania z 2na3. Zrobi sie cieplej to pogrzebie jeszcze. A miedzy czasie podjade jeszcze na konretny komputer. Jak problem rozwiaze napewno sie odezwe, a puki co piszcze i podpowiadajcie co jeszcze moze byc przyczyna awarii, w wolnej chwili postaram sie pogrzebac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.