Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 2.8PB/LPG ] Ślizga 2-3bieg. Brak komunikacji ECU AS  
Autor Wiadomość
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-28, 13:12   [D2 96 2.8PB/LPG ] Ślizga 2-3bieg. Brak komunikacji ECU AS

(Skrzynia TIPTRONIC)Witam serdecznie, pisze na forum poniewaz mam wielka nadzieje ze wspolnie rozwiazemy problem, ktory wystepuje w moim aucie. Wiec od poczatku: wszystko bylo dobrze do momentu gdzie okolo tydzien temu wymontowalem akumulator do podladowania go prostownikiem. Po okolo 20 godzinach zamontowalem go ponownie i od tego momentu zaczely sie problemy ze skrzynia. Chodzi o to ze skrzynia slizga podczas przelaczenia z 2 na 3 bieg (tak jakby rozlaczylo drugi bieg , byl luz i po okolo 2 sekundach dopiero zapina trzeci bieg) recznie przelaczajac biegi dzieje sie to samo pozostale biegi pracuja bez zarzutu. Gdzies na forach wyczytalem zeby podlaczyc pod komputer sprawdzic bledy ew. wykasowac i sprawdzic logi. No wiec chcialem to zrobic , ale okazalo sie ze komputer nie laczy sie ze sterownikiem skrzyni (do diagnostyki urzywalem dwa rodzaje interfejsow oraz oprogramowan VCDS i Polski VAG) zaden z nich nie laczy sie ze sterownikiem. Moje pytanie brzmi, czy ktos ,kiedys mial podobny problem i jak sobie z nim uporal, czy po odlaczeniu aku moglo cos posypac sie w sterowniku lub skrzyni? Co wedlug was powinienem jeszcze sprawdzic? Nadmieniam ze poprzedni wlasciciel (wlasciciel zakladu mech zajmujacego sie naprawami skrzyn biegow w Bialymstoku) rok temu w skrzyni wymienil sprzeglo hydrokinetyczne, filtr oleju, olej i uszczelki.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-28, 17:26   

Widzę, że masz instalacje LPG, więc spróbuj odpiąć wtyczkę od sterownika lpg i wtedy zobacz czy się połączy interfejs ze sterownikiem skrzyni.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-28, 21:05   

Sterownik lpg odlaczony, nic nie pomoglo
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-28, 22:35   

Może coś masz z sprzętem żeby się podłączyć spróbuj może czymś mocniejsza elektroniką,albo po prostu może sprzedawca coś zakonbinowal żeby się z tym nie łączyć u nas takie praktyki to żadna nowość tak samo jak usuwanie kontrolek check.Skrzynia mogła się posypać i chyba aku nie ma z tym nic wspólnego,u mnie auto jeździło normalnie i pewnego ranka wsiadam.i odrazu tryb awaryjny na awarię nie ma reguły <bezradny> Jeżeli sprzęgło było regenerowane to mogło się posypać skórą jest problem z slizganiem jak masz kwity od tej regeneracji i jest jeszcze na gwarancji to reklamuj
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-29, 10:50   

Hej, auto podlaczalem pod 2 rozne komputery, 2 rozne intercomy i 2 rozne oprogramowania. Na naprawe nie mam dokumentow, auto kupilem od kolesia, ktory ma warsztat naprawy skrzyn automatycznych i to on ja naprawial i naprawde nie bylo z nia problemu, dziwny zbieg ololicznosci ze akurat po odlaczeniu aku takie cuda, moze znajde do niego jakis kontakt ,zadzwonie i zapytam dokladnie jak to bylo z ta skrzynia. No ale puki co szukam rozwiazania i porad na forum.
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-29, 13:35   

Sprawdź jeszcze połączenia elektryczne komputera prawa strona pasażera pod maską podszybie,posprawdzaj styki i kable do kompa tam lubi się dużo wilgoci dostawać....psiknij styki jakimś preparatem do przewodów i sprawdź tam wszystkie połączenia i przewody.
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-29, 15:09   

Dzieki za podpowiedz, ale zabieg czyszczenia stykow sterownika juz wykonany.
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-29, 16:46   

Sprawdź jeszcze połączenia,ze skrzyni masz Masz 1 wtyczkę po stronie kierowcy poniżej przegebu,odkrecila koło i ja widać.Druga wtyczka po drugiej stronie ta sama wysokość Ale bardziej po środku auta ona jest od pozycjonera skrzyni idź po przewodach aż do skrzynki.Jak wszystko ok to wtedy byś musiał dlubac połączenia kabli od złącza obd do skrzynki żeby rozwiązać problem łączenia,bo jak mówisz że dobrym sprzętem sprawdzales to gdzieś może być na laczach problem.Bez vaga ciężko będzie stwierdzić skąd idzie błąd może być uszkodzenie mechaniczne ,pozycjonera,płyta sterująca skrzyni lub to sprzęgło regenerowane się poddalo.
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-29, 16:53   

Miś dzieki za podpowiedz, jutro sie tym zajme.
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-29, 18:41   

A sprzęt Ci się nie łączy tylko z modułem skrzyni biegów?Może komputer padł od skrzyni jak nie możesz się z nim połączyć.
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-29, 18:51   

Dokladnie tak, nie laczy sie tylko z modulem skrzyni biegow. Tez rozwazam awarie sterownika, ale zanim kupie uzywke 500zl chce wykluczyc inne mozliwe przyczyny. Szkoda ze nie mam nikogonw poblizu zeby ewent podmienic komp.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-29, 19:16   

ale jakby sterownik był uwalony, to wszystkie biegi by podświetlało na czerwono i nie ruszyłbyś z miejsca...Chyba, że uwalony jest sektor w sterowniku, który odpowiada za połączenie z interfejsem <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-11-29, 22:52   

A ile razy próbowałeś się połączyć z tym sterownikiem zanim stwierdziłeś, że nie ma komunikacji 5 razy, 10 razy? Mi czasem np. z silnikiem łączyło się od razu a z ASB albo z klimą za 10 razem. Bywało i tak że z 20 prób zeszło zanim się z czymś połączyłem a w międzyczasie jak próbowałem się z innym modułem połączyć to od strzała a ASB dalej klikałem i klikałem i brak komunikacji. W końcu jednak połączyło się. Oczywiście kabel jakiś tani podstawowy z viakena mam.
Rozłączanie akumulatora raczej nie powinno mieć żadnego wpływu na prace skrzyni. U mnie auto stało ponad miesiąc bez aku i po włożeniu akumulatora pracowało tak samo jak tuż przed wyjęciem.
 
 
garbos 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 37
Skąd: Samolubie
Wysłany: 2018-11-30, 07:03   

Nie wiem dokladnie ilele razy lacznie moze z 20. Czyli sugerujesz zebym probowal jeszcze kilka razy, az wkoncu moze sie polaczy??
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2018-11-30, 13:48   

U mnie przy zwykłym kablu wszystko się łączy za 1 razem.Jesli wykluczysz przerwe na laczeniu skrzynia-komputer,komputer-zlacze obd to raczej komp skrzyni lub jakiś sterownik w nim siadl, Ale przed tym spróbuj jeszcze sprawdzić jakimś porządnym interfejsem ściągnij jakiegoś maigka co ma konkretny sprzęt bo te nasze kabelki i oprogramowania nigdy nie będą tak chodziły jak oryginał serwis,bo jak by to bylo możliwe to po co wtedy interfejsy diagnostyczne za parę tysi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.