Autor |
Wiadomość |
wariat00
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ryszard
Jeżdzę: a8
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 17 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 2010-03-21, 14:31 [D2 97 4.2PB
] TIP- szarpanie przy zmianie biegów
|
|
|
witam
mam maly problem ze skrzynia
jest to skrzynia dtd
bledow na wag nie pokazuje
skrzynia chodzi ladnie problem jest gdy odpuszcze gwaltownie gaz przy wiekszych predkosciach to jest szarpniecie przy zrzucaniu biegow do przodu jest ok.
zrobilem testy wyjsc i pokazalo
n 218 open or short to ground
n233 open or short to ground
wyczytalem ze to zawor regulacji cisnienia, zawor sterujacy 4(n 91)
ten drugi to nie wiem ci znaczy
czy czeka mnie remat calej skrzyni czy wystarczy wymienic tylko zawor sterujacy n91 |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-03-21, 15:58
|
|
|
kolego to wina zaworu w plycie, sama wymiana pomoze, sa warsztaty ktore to robia wystarczy podjechac do gosci ktorzy maja pojecie o ASB. |
|
|
|
|
|
|
|
wariat00
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ryszard
Jeżdzę: a8
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 17 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 2010-03-21, 16:50
|
|
|
dzieki
pytanko jescze czy mozna jezdzic z takim defektem
bo nie wiem kiedy znajde kogos kto mi to zrobi.to ten zawor
umieszczony jest na plycie? |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-03-21, 16:55
|
|
|
kolego teoretycznie nie powinno sie bo nigdy nie wiadomo kiedy padnie calkiem ale z doswiadczenia wiem ze pochodzi jeszcze. Czy przy zmianie biegow od 1 wyzej wystepuja szarpniecia? |
|
|
|
|
|
|
|
wariat00
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ryszard
Jeżdzę: a8
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 17 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 2010-03-21, 17:02
|
|
|
wszystko jest klasa bez szarpniec tylko przy zmianie z 3 na 4 jakby nie mial mocy troche muli.dzieje sie tak od okolo miesiaca i ciagle jezdze bo musze
gzie poza serwisem dostane ten zawor bo nie ma mnie w kraju a jakos musze go zalatwic |
|
|
|
|
Kuba 3,7 V8
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 2010-06-27, 16:52
|
|
|
Witam, może wiecie co może się dziać jeżeli gdy hamuje np z 60 km/h do 0 to silnik gasnie jakby nie wysprzeglało coś do konca. Musze uwazac zeby nie hamowac w ostatniej chwili zeby nie zgasł i hamowac stopniowo wtedy jest ok. Skrzynia dziala prawidlowo nie szarpie itd. moja skrzynia to 5hp19 silnik 3,7. |
_________________ <Kuba> |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2013-05-26, 18:58 [D2 97 4.2PB ] TIP- szarpanie przy zmianie biegów
|
|
|
witam Koledzy podepne pod temat.jakis rok temu kupiłem a8 4.2 pb tip 5hp24 szkrzynia troche szarpała zwłaszcza gdy trzymałem równo gaz a ona zmieniała biegi na wyższe na tipie tez to występowało ale mniej.jakiś miesiąc temu wymieniłem olej wraz z filtrem w zakladzie w tarnowie.i jest tak na tipie super zero szarpnięć ale na drivie problem pozostał vag nie pokazuje błędów co może być przyczyna???? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-26, 19:27
|
|
|
widzę ze z tym szarpaniem to epidemia jakaś sie szerzy, ale konkretnej diagnozy nie ma ;-) i to jest najgorsze nie wiedzieć co...i albo zostawić az sie rozleci, albo wymieniać wszystko po kolei aż sie dojdzie do tego co zepsute żeby stwierdzić ze to pierdoła co mogla kosztować parę pln, a wyniosła ich kilkaset :-P |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-27, 12:36
|
|
|
Nie wymienic wszystko po kolei tylko zrobic sobie dogłebna diagnostyke bo przyczyna jest albo elektroniczna albo mechatroniczna. Na początku bo po ilus tam tys km może sie juz mechanicznie dobic. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-27, 14:53
|
|
|
Apophis napisał/a: | Nie wymienic wszystko po kolei tylko zrobic sobie dogłebna diagnostyke bo przyczyna jest albo elektroniczna albo mechatroniczna. Na początku bo po ilus tam tys km może sie juz mechanicznie dobic. |
no co racja to racja ;-) tlyko ja miałem ostatnio problem bo wpadłem w zajebista dziure i przy hamowaniu non stop miałem bicie. I byłem na trzepkach, sprawdzane były tarcze i dalej biło. :evil: No to wymieniłem najpierw górne wachacze bo sworznie były wybite i nic.. wyprostowałem felge...i nic, wymieniłem hamulce...i dalej nic...wymieniłem piaste (na szczęscie miałem zapas :mrgreen: ) ...i było troche lepiej...aż zoabczyłem że pęknieta jest podpora aluminiowa od górnego mocowanie MCphresona i jest ok :-> ale troche kasy i tak poszło |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-27, 16:31
|
|
|
Aaa no to widzisz a jak byś rozebrał całą zawieche na cześci jak ja ostatnio to byś zapewne doszedł do uszkodzonego elementu Sam chciałem iśc najmniejszą linia oporu ale sie nie dało więc rozebrałem wszystko i juz na spokojnie szło jak po sznurku Co do bicia tez je miałem i to spore ale po wymianie elementów sie zmniejszyło więc pozostały mi w zasadzie same hamulce. Ale to sie nie spieszy bo tych ostrych hamowań z duzych predkości to mam niewiele |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2013-05-27, 17:52
|
|
|
...no ale jak to mówią...mądry Polak jak za dużo zapłaci... :-P na każdym błędzie zdobywa się kolejne doświadczenia... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-24, 02:29
|
|
|
wariat00 napisał/a: | zrobilem testy wyjsc i pokazalo |
Możesz dokładnie opisać jak zrobić te testy wyjść i jakie wartości mają być?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-06-24, 07:50
|
|
|
Pewnie robił to Vagiem. Wchodzisz w sterownik ASB i tam na dole jest Output tests. Klikasz start i się przysłuchujesz czy zawory cykają. Za każdym razem Dajesz start/next aż do zakończenia Done. Jeżeli coś pójdzie nie tak to wyskoczy napis na czerwono, jeżeli ok to będzie na zielono. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|