Autor |
Wiadomość |
Fifo
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: Krakoof
|
Wysłany: 2010-06-18, 12:36
|
|
|
Co do filtrów "sportowych" jest kilka aspektów o których nalezy pamiętać.
1. Nie kazde auto/ nie kazdy silnik raguje tak samo. Sa auta jak np Hondy, które świetnie reagują na zmiany w dolocie, sa auta jak np Nissany wolnossace 1.4, 1.6, 1.8 (Almera, Primera) które nie reaguja wcale bądź ujemnie.
2. Niebgatelny wpływ na poprawne działanie ma jego własciwy montaz zapewnienie mu dostepu powietrza, izolacja od ciepła z komory itp
3. Na to czy auto jedzie góra, środkiem czy dołem obrotów ma wpływ długosc zastozowanego dolotu
4. Sama wielkość filtra tez musi byc dobrana odpowiednio. To dotyczyło filtrów stożkowych.
Tutaj test takich filtrów, jaki kiedys przeprowadziliśmy na przykładowym aucie:
http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/
Co do wkładek KN to nigdy na wkładce nie przybyło więcej niz 1-2KM i do 4Nm. Zazwyczaj nie przybywa nic, ale jako, ze filtr ten ma większa przepustowośc niz seria to poprawia się elastycznośc auta, czyli mówiac potocznie auto z wieksza lekkoscia wkreca się na obroty. Stad może się wydawac, ze jest mocniejsze. |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-06-24, 12:56
|
|
|
witam posiadam takowy filtr do srzedania nowy mozliwa faktura ( prowadze sklep) cena 220zł ( zostały ostatnie sztuki ) |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-08-29, 20:50
|
|
|
Nie wiem ja z dostępnością do A8 ale w poprzednim aucie czyli BMW E32 730 V8, miałem taka wkładkę firmy Pipercross, płaciłem za nią po zniżkach około 70zł w sumie 90zł wraz z olejkiem do nawilżania, prawdę mówiąc różnicy nie zauważyłem ale po co przepłacać za K&N.
[ Dodano: 2010-08-31, 06:07 ]
No i niestety pipercross nie robi wkładów do naszych A8, pozostaje tylko K&N :wpale: |
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-11-25, 17:27
|
|
|
A ja mam pytanko bo zakupiłem taki filterek K&N, i czy na pierwszy montaz tej wkładki trzeba ją nawilzać czy dopiero po praniu? |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-11-25, 17:33
|
|
|
Po praniu dopiero. Nowy jest nasączony fabrycznie. |
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-11-25, 17:36
|
|
|
no to super dzieki za szybką odpowiedz- ide wiec go załozyć do garazu :mrgreen: |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
sevi
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 W12
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 94 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-25, 23:40
|
|
|
Jak ma ktos do D2 W12 to biore od reki :mrgreen: |
_________________ A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy! |
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2013-07-20, 21:46
|
|
|
Witam kolegów.
Czy ktoś już coś modził z dolotem stożkowym ?
Ja planuje w poniedziałek się za to zabrać dzisiaj przełozyłem na chwile stożek z kolegi bmw podłączyłem odrazu do rury bez przepływki i baaardzo fajnie gadała;) Będzie to trzeba jakoś przebudować żeby połączyć z przepływką i jakoś to tam wcisnąć bo miejsca jest tam mało |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
pycho
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 53 Skąd: WS
|
Wysłany: 2013-07-21, 07:09
|
|
|
Słyszałem tylko takie stwierdzenie że jak się 'udrażnia ,odtyka' dolot powietrza to trzeba też odetkać wydech ;-) |
_________________ Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2013-07-21, 08:55
|
|
|
mdamian napisał/a: |
hmm , filtr stożkowy + LPG ????
|
Raczej przy sekwencji nie powinno to miec znaczenia. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-21, 09:29
|
|
|
Nie wiem jak to wpłynie na pracę silnika ale jeśli ma wpłynąć pozytywnie to czeka cię chyba trochę rezania aby odddzielić filtr od komory silnika bo nasze V8 generuje mnóstwo ciepła - gorące powietrze to rzadkie powietrze więc mało kaloryczne. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-21, 10:42
|
|
|
mocy odbędzie a ryku przybędzie :-D
i po co to
a może turbinka kowalskiego jeszcze :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-18, 09:58
|
|
|
Kolega ma stożek w D3 3.7 i powiem wam że zarąbiście go słychać, pomimo seryjnego wydechu. Na tyle przyjemne dla ucha że sam zacząłem sie zastanawiac nad stozkiem, od razu zaznacze że tylko i wyłacznie w celach dźwiekowych a nie poprawieniu mocy o 20% etc.
I nie wiem czy to to czy cos innego, ale strasznie czuła na gaz jest, lekkie muśnięcie i juz rwie do przodu.... |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|