Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ moment i kolejność dokręcani  
Autor Wiadomość
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-01-13, 02:42   [D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ moment i kolejność dokręcani

Witam!

Leci mi olej z pod jednej uszczelki pod głowicą, nie jest to duży wyciek ale jest, myślę aby dociągnąć głowice, jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcać? Dodam że śruby są od nowości i obawiam się o ich wytrzymałość.

Aha śruby są pod wałkami czy dojdzie się bez zwalania wałków?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-13, 06:11   Re: ABZ moment i kolejność dokręcani

telmax napisał/a:


Aha śruby są pod wałkami czy dojdzie się bez zwalania wałków?


Bez problemu jest dojście do śrub głowic.
Poniżej masz link z załącznikiem jaka jest kolejność dokręcenia śrub.
Momentu nie pamiętam.

głowica.jpg
Plik ściągnięto 7555 raz(y) 58,68 KB

_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Łukasz10 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-13, 07:23   

Dokręć pod kątem 80 stopni w kolejności jak masz na schemacie od "ernesto"
_________________
Łukasz10
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-01-13, 11:20   

_________________
 
 
Łukasz10 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-01-13, 15:04   

Sory o 90 stopni
_________________
Łukasz10
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-13, 15:06   

A to dociąganie jest bezpieczne?
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-13, 21:43   

Zapomnij jak dociągnie o 90 stopni to śruby pozrywa albo gwint .
Mi też sie poci, dociągałem śruby myśląc ze się poluzowały ledwo co dałem rade były niektóre jak by przyklejone ! ale i tak nie pomogło dalej się poci.
Pozdrawiam
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-13, 21:52   

To dociąganie jest musowe. Jeśli tego nie zrobisz to może puścić uszczelka. Mówię o nowej uszczelce.
Lecz jest pewne zastrzeżenie
ABZ to prawda ma najpierw ciągniesz w kolejności 40 Nm, potem 60 Nm potem raz 90 stopni i drugi raz 90 stopni. Ciężko idzie to drugie 90.

Ale jest jeden warunek. Warunek jest taki że za każdym razem po ściągnięciu głowicy producent zaleca zastosowanie nowych śrub.

Podejrzewam że tu dociąganie nie pomoże. Olej dostał się między uszczelkę a płaszczyznę blok/głowica i taka operacja będzie niestety chwilowa.

Osobiście radził bym zrzucenie czapki i wymiana uszczelki. Może wyjdzie drogo ale zastanów się:
Co się może stać:
- pęknie śruba
- za jakiś czas płyny eksploatacyjne zmieszają się:
Pal licho jeśli dostanie się olej do komory spalania ale jeśli płyn dostanie się do oleju zrobi mieszankę gdzie jedynym ratunkiem może być zmiana motorowni.

Przerachuj sobie co Cię wyjdzie taniej. Czy naprawa padniętej uszczelki czy życie w strachu że może coś być nie tak w każdej chwili i zaglądanie do zbiorniczka i stalki co tankowanie.
Weź jeszcze jeden współczynnik do tego rachunku ( co by było gdyby )

Rozumie Cię że pytasz tylko o poradę i oczekujesz odpowiedzi bo chcesz dociągnąć głowicę. Ale wież mi jak uszkodzeniu uległa uszczelka już to nawet dociąganie jej nie pomoże. Ponieważ nie ściśnie jej tak by wyeliminować usterkę.

Nie pisze tu by Ci dokuczyć lecz doradzić i ustrzec przed problemem który niestety jest nieunikniony i znam to z własnego doświadczenia.

Moją radę znasz a wybór należy do Ciebie. Wiem że wiąże się to z wydatkami bo w taką operacje trzeba wsadzić trochę grosza a i zawsze coś wyjdzie dodatkowego rozrząd przy okazji pompa wody, termostat, napinacz, rolka i kasa się mnoży. Ale jeśli chcesz mieć czyste sumienie i podróżować bezstresowo to zrób tak jak Ci mówię.
Ja ze swoją miłością nie miałem ciekawych początków co mogą potwierdzić koledzy. Ale nie szedłem na kompromis bo wiedziałem czym to się może skończyć.
Kompromis może być w dyskusji ale mechanika nie wybacza i czasami za kompromisowe metody może się zemścić.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-14, 07:51   

Nic CI to dokręcanie nie pomoże, najwyżej więcej problemów sobie narobisz .Też dokręcałem u siebie .Po tylu latach te uszczelki są jak beton ,a ciekanie pewnie nad alternatorem.
 
 
telmax 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 97
Skąd: Kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2015-01-18, 05:29   

No tak nad alternatorem cieknie i co z tym zrobić?
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2015-01-18, 13:01   

nad alternatorem pewnie z wspornika filtra oleju / chłodniczki oleju. kiedyś miałem 3.7 przedliftowe to robiłem to 2 dni.
u mnie też tam cieknie, jak sobie pomyślę ile to roboty z tym to stwierdzam, że dopóki się nie będzie lało nie ruszam...
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-18, 22:51   

Jak leci olej nad alternatorem to niestety na 99% uszczelka pod głowicą, lub uszczelniacz wałka rozrządu .Ja za czołem od wałka rozrządu a skończyło się na głowicach .
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2021-08-19, 20:46   

Trochę odkopie temat.
Mam właśnie zdjęte dekle i wałki i chce dokręcić szpilki głowicy bo wygląda że poci się z uszczelki nad alternatorem.
Na ile NM żeby być pewnym że gwintu nie zerwę?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-08-20, 09:01   

W ogóle nie dokręcać , wymienić uszczelkę pod głowicą i złożyć na nowych śrubach a nie cudować i pudrować syfa .
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-20, 11:42   

+1
U mnie dokręcanie nie pomogło. Materiał uszczelek miał już mirkopęknięcia przez które sączył się olej.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.