Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ wypada 8 cylinder  
Autor Wiadomość
minio102 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28
Dołączył: 29 Wrz 2023
Posty: 1
Skąd: Zamość
Wysłany: 2024-03-02, 10:53   [D2 96 4.2PB/LPG ] ABZ wypada 8 cylinder

Witam grupowiczów. Znany i przez wszystkich lubiany temat wypadania zapłonów po raz kolejny.... Ale mimo przewertowaniu kilku tematów nie mogę rozwiązać swojego problemu. A mianowicie wyrzuca mi zapłon na 8 cylindrze. Co zrobiłem / sprawdziłem: zamieniłem cewki i świece miejscami ( dalej bije tylko 8 cylinder) zamieniłem wtryskiwacze benzyny miejscami ( dalej bije tylko 8 cylinder ) zamieniłem miejscami moduły zapłonowe ( dalej 8 cylinder) Dokładnie sytuacja wygląda tak że jak zapale samochód zimny to zawsze zapala ładnie i chodzi na wszystkie po jakichś 2 minutach wypada 8. Jadę chwilę żeby go zagrzać i przełączam na gaz, na gazie też nie chce zacząć chodzić na 8 ale jeśli go zgaszę i odpalę ponownie i przerzucam na gaz bez jazdy to chodzi ładnie na 8. Pomyślałem wtedy że może to coś z gazem więc i do niego się podpiąłem i zauważyłem ciekawą rzecz. Gdy samochód chodząc na benzynie przestaje chodzić na 8 cylinder to czas wtrysku benzyny wynosi 000. Tak samo dziwne jest przełączenie z kompem. Samochód chodzi na benzynie na 7 cylindrów przełączam go na gaz i dalej na 7 ( myślałem na początku że go zalewa) ale podczas chodzenia na 7 cylindrów na gazie idę i kasuję błedy silnika Wagiem i od razu wskakuje ładnie na 8 po dłuższej jeździe dochodzi jeszcze kilka innych błędów ( Błędy akurat z Delphi bo laptop z Wagiem nie chodzi na bateri a nie chciało mi się latać z przedłużaczami )a błędy to 16692. 01088. 00561. 17915. Dzisiaj jeszcze zmierzę ciśnienie paliwa na listwie i to chyba ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy. Gaz był odcinany więc lejący wtryskiwacz gazowy też wykluczony. Jeśli ciśnienie będzie dobre to już brak pomysłów. Zastanawiają mnie wskazania przepływki w granicach 5.7 do 6.2 to nie za dużo ? W samochodzie zrobiony rozrząd na blokadach i uszczelniona odma ( jedynie ewap zaślepiony bo się zacina a na razie to ostatnia rzecz o jakiej myślę ale lista podłączona więc błędy raczej nie z niego) proszę o rady co jeszcze sprawdzić bo już mi głowa wysycha.
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-03-02, 22:54   

Na zimnym silnik jest zawsze podlany paliwem. Więcej paliwa w objętości łatwiej się zapala. Sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? Świece sprawdzałeś? To są dwie podstawowe rzeczy które bym sprawdził. Jeśli nie masz ciśnienia sprężania, to będzie wypadał zapłon. Jak wypada zapłon to komp po jakimś czasie odetnie ci dany cylinder i wtedy zaobserwujesz czas otwarcia 0. Błędami o wypadającym zapłonie nie wali? Najlepiej byłoby puścić logowanie kilku kanałów i jechać autem ale nie masz takiej możliwości z powodu kiepskiej baterii w kompie. Mógłbyś sprawdzić chociażby wypadanie zapłonów. Miałem podobny problem kiedyś w Polo 9N mojej mamy. Finalnie instalacja elektryczna była do poprawki. Sporo się naszukałem powodu takiego zachowania.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.