Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-08-31, 20:11 [D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana uszczelniaczy zaworowych
|
|
|
Witam. Koledzy mam pytanie myślę, że ktoś mi coś doradzi Chciałbym wymienić uszczelniacze zaworowe, ponieważ spala mi olej (jak pochodzi z 40 sek na wolnych obrotach i dodam gazu to niebieska chmura za mną ) i w związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy ktoś już z was to robił np. bez ściągania głowicy. |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-31, 20:26
|
|
|
nie ma mozliwosci wymienic wszystkich gumek bez sciagania glowic w 4.2. Jesli ktos ci mowi ze zmieni to sciemnia i poprostu kilka ominie. Juz nie pamietam z ktorymi jest problem. |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-08-31, 20:38
|
|
|
a nie jesteś w stanie sobie przypomniec ile trzeba ominąć i czy opłaca się taki zabieg? |
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-31, 20:43
|
|
|
nie pamietam. Ale to kilka szt tylko. Mozesz je ominac, poprawa bedzie na 100% jakas ale z czasem bedziesz zalowal ze nie zrobiles wszystkich.
Ponura sytuacja. Sciagniesz glowice to pasuje zmienic rozrzad a to nie mala kasa |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-08-31, 21:06
|
|
|
dokładnie, ale rozrząd bym nie dawno wymieniany przez poprzedniego właściciela. Czytalem ze prowadnice sie rowniez wycieraja, nie wiem juz co mam myslec... |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-31, 21:29
|
|
|
dlaczego ściąganie głowic ma wymusić wymianę rozrządu?
czy takie dymienie wskazuje tylko i wyłącznie na uszczelniacze? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-31, 21:34
|
|
|
maciu napisał/a: | dlaczego ściąganie głowic ma wymusić wymianę rozrządu?
czy takie dymienie wskazuje tylko i wyłącznie na uszczelniacze? |
Nie sklada sie rozrzadu na starych czesciach. Zwlaszcza pasku.
[ Dodano: 2011-08-31, 22:37 ]
wymiana gumek to podstawowy ruch w takiej sytuacji. Nikt nie powiedzial ze dymienie ustanie. Napewno bedzie poprawa. Jak juz bedziesz mial glowice sciagniete to niech ktos madry je zobaczy. To moja rada. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-31, 21:38
|
|
|
stwierdzenie było że zdjęcie głowic wymusza zmianę rozrządu
nie było nic o tym że rozrząd jest stary
jeżeli był niedawno robiony to w czym problem? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-08-31, 21:42
|
|
|
jesli byl robiony niedawno to ja i tak bym wymienil pasek i ten "amortyzator" co napina pasek. Koszt ok 400zł a spisz a raczej jedziesz spokojnie |
|
|
|
|
Danski
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi S6
Wiek: 49 Dołączył: 07 Paź 2011 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-07, 15:51
|
|
|
Po pierwsze witam wszystkich Szanownych Klubowiczów.
Niestety nie posiadam Audi A8, ale oczywiście jestem właścicielem samochodu z tej samej stajni, czyli S6.
importcompany napisał/a: | ...jak pochodzi z 40 sek na wolnych obrotach i dodam gazu to niebieska chmura za mną |
...ja również mam ten sam problem... jak mu się już trzyma obroty (trasa lub po prostu nie pozwoli mu się pracować za długo na wolnych) to nic, a nic nie zakopci...ale wystarczy te kilkadziesiąt sek na wolnych lub toczenie w korku, a potem gaz i... niebiesko w tylnej szybie
Mam pytanie importcompany wymieniłeś te uszczelniacze? ...jestem ciekawy, czy one na 100% są powodem... wiem jedno: że nie jest to wina zapieczonych pierścieni i raczej nie ich zużycie... |
_________________ Pozdrawiam,
Daniel |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-10-10, 08:54
|
|
|
nie zrobilem tego i zastanawiam sie czy w ogóle robic... nie wiem jak za to sie zabrac..blokad nie mam... ale co mi to da ze bede miał jak i tak wałki muszę ściągać. jakbym to robil to bez sciagania glowic...ktos mi napisal ze niektore musialbym ominac... |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-10-10, 11:49
|
|
|
ale ja mysle o wymianie usCzelniaczy bez sciagania głowicy... przez wprowadzanie sprezonego powietrza do komory spalania.. ale ktos pisal ze trzeba pare sztuk ominac... nie da sie wszystkich w taki sposob wymienic... sory ze bez polskich znakow ale pisze z telefonu |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-03-30, 22:10
|
|
|
Odświeżę temat.
Czy ktoś wymieniał uszczelniacze zaworowe podpierając zawory ciśnieniem.
I dlaczego wszystkich nie da się tym sposobem wymienić? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-03-30, 22:20
|
|
|
Ja wymieniałem ale bez sprężonego powietrza. Normalnie ściskałem sprężynę przyrządem, takim jak z allegro, ale wykonanym na wzór, własnoręcznie. Da się wszystkie wymienić i to czy ciśnieniem, czy przyrządem nie ma znaczenia. |
|
|
|
|
|