|
Autor |
Wiadomość |
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-07-26, 00:09 [D2 96 4.2PB/LPG
] błąd skrzyni 789 włącznik jazdy do tyłu
|
|
|
skrzynia wywaliła mi dzisiaj taki błąd 789 włącznik jazdy do tyłu-F41.
i weszła w tryb awaryjny.
4HP24A CML autko A8 D2 4,2 ABZ 1996
pomoże ktoś ? jakieś sugestie ?
deszcz... wilgoć... LPG..... wybierak ???
jakieś pomysły ?
będę wdzięczny za pomoc...
Chris
[ Dodano: 2017-08-03, 11:50 ]
Koledzy nikt nie ma pomysłu na ten problem? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-03, 17:05
|
|
|
Elsa podaje 3 przyczyny tego błędu:
- uszkodzona wiązka między przełącznikiem F41 a sterownikiem skrzyni,
- uszkodzony przełącznik F41
- uszkodzony przełącznik F125
Oba przełączniki są przy skrzyni po stronie kierowcy. Poniżej instrukcje z Elsy odnośnie ich demontażu (niestety tylko po ang.):
http://www.mediafire.com/...95_F41_F125.pdf
A tu jeszcze tabelka do sprawdzenia ich działania vagiem. Trzeba się połączyć ze sterownikiem skrzyni, wejść w bloki pomiarowe - blok 4. W 1 okienku będzie 6 cyfr, wartość cyfr 1-3 odpowiada położeniom wybieraka biegów (przełącznik F125), a cyfra 4 przedstawia stan przełącznika F41 zgodnie z tabelką.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-03, 20:32
|
|
|
gtfan, to się nazywa odpowiedź |
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-08-04, 22:07
|
|
|
gtfan super dziękuję za info :-)
w przyszłym tygodniu zabieram się za robotę.
zakupiłem dwa używane F41 bo nowych niestety BRAK
i niestety są w opłakanym stanie - rozszczelnione popękane przewody i guma ale... działają
rozbiorę - wyczyszczę - zaleję silikonem czarnym - zaizoluję i idą do montażu
to chyba jest powód błędu 789 i od tego zacznę prace.
przy K-line w przedlifcie bloki pomiarowe w ASB działają na VAG 4.9 ? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-05, 20:10
|
|
|
Chris75 napisał/a: | przy K-line w przedlifcie bloki pomiarowe w ASB działają na VAG 4.9 ? |
Powinny działać. Polski Vag ma to do siebie, że opisy przy blokach często są niezgodne z prawdą, ale same wartości pokazuje ok. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-08-15, 12:43
|
|
|
hej !
skrzynia już naprawiona :-)
wymieniony wyłącznik wstecznego F41.
stary był zablokowany w pozycji "pół otwartej"
dojście do niego stosunkowo proste.
demontaż fajki wydechu lewego z sondą lambda - śruby schodzą bez problemu - dojście do górnej od strony czujnika położenia wałka bez demontażu niczego (!)
wyjęcie lewej łapy i poduszki skrzyni - bez problemu
wszystkie śruby elegancko się wykręcają gniazda gwinty i łby jak nowe szok jak na 21 letnie auto ale na wszelki - dałem nowe śruby i gniazda od wydechu ( dzięki dla Michała za części )
włącznik wymieniony i zabezpieczony przed wilgocią zaizolowany- wtyczki i o ringi powymieniane na nowe.
przy okazji wymieniłem sobie olej z filtrem i przepłukałem silnik do tego zalałem MoS2 z LM - wcześniej była ceramika dla silnika na przeglądzie emisja spalin i HC wyszła na poziomie 13 na dopuszczalne 100 jednostek. mina diagnosty bezcenna to tyle a propos naszych silników utrzymanych w dobrym stanie
reasumując cała operacja wymiany F41 ok godziny czasu na spokojnie
wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc szczególnie dla kolegi GTfan za radę i Michała za części |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |