Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-10, 19:07
|
|
|
I sprawa jasna.
Po 4 godzinach, łeb zdjęty. Wyniki przepalona uszczelka między pierwszym a drugim cylindrem. Mało tego wypalona jest dziura między cylindrami. Silnik złom.
Trzeba szukać nowego motoru :-x |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-10, 20:26
|
|
|
Przeszła mi przez myśl uszczelka ale żeby wypalona dziura w...no wlasnie w czym dokładnie? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-10, 21:31
|
|
|
Wypalona dziura jest między cylindrami w bloku na szerokość 1cm i grubości około 2mm.
Szukam motoru. Sądzicie że jest sens kupować silnik już wyjęty? Loteria. Jakoś nie mam pewności co do stanu takiego motoru. Co z tego że wygląda jak nie ma żadnej gwarancji na jego kondycje. Równie dobrze może być tak że po włożeniu i odpaleniu nie będzie miał ciśnienia oleju, kompresji, zacznie się pocić lub w ogóle nie będzie się nadawał do czegokolwiek. Będę mógł sobie zrobić dwa stoliki typu Studio Top Gear.
http://allegro.pl/audi-a8...3509676692.html
Jak sądzicie jest to coś warte? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-11, 06:23
|
|
|
a nie pisałem wcześniej o tym :mrgreen:
[ Dodano: 2013-09-11, 07:27 ]
masz 30 dni na sprawdzenie
ale powiem ci tak zawsze pierwsze opalenie najwięcej pokazuje
jak się tłucze lub nierówno chodzi a potem jest ok to taki silnik
jest be
a jak zapali ładnie i jest cichy to ok
przynajmniej u mnie tak zawsze było
a trochę tego wymieniłem |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-09-11, 11:03
|
|
|
mdamian napisał/a: | uszek napisał/a: | od tamtej pory nie zagladam do oleju bo nie ma takiej potrzeby |
Hehe kolega czeka , aż mu się "konewka" na kompie zaświeci :-P
Tylko że w naszych A8 czujnik oleju jest nisko , i jak się świeci "konewka" to znaczy że silnik zaczyna się już zacierać ;-)
Tak że lepiej od czasu do czasu sprawdzić na bagnecie ile masz ileju , to nie boli i nie musisz rozbierać auta do tego . |
Chodziło mi ze nie zagladam w sensie ze nie dolewam nie ze nie sprawdzam.. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-11, 20:36
|
|
|
Obraz nędzy i rozpaczy...
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2013-11-28, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-11, 20:55
|
|
|
ernesto, Jak Ty to osiągnąłes?? ( tę dziurę) |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-11, 20:58
|
|
|
Dostałem w bonusie przy kupnie samochodu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-11, 21:14
|
|
|
Rozumiem i współczuje. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-12, 17:14
|
|
|
Nowe serce przyjechało. Dziś biorę się za wyciąganie starego.
Interesuje mnie jeszcze jeden błąd, który mi wyskakuje i wprowadza skrzynię w tryb awaryjny.
18264 - Potencjometr zaworu przepustnicy G69 - błędna informacja z silnika.
Jak to ugryźć? W którym miejscu szukać przyczyny? Wolę to zrobić teraz, póki do wszystkiego mam dostęp. |
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2013-11-28, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-12, 18:16
|
|
|
OO jakiś Ty szybki No czekam na relacje z wymiany |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-12, 20:20
|
|
|
ty masz linkę ? od gazu co nie
to kable do kompa do sprawdzenia
jak ok to tps do wymiany |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-12, 22:50
|
|
|
Tak linkę mam. Stało mi się to po tym jak odłączyłem akumulator i sprawdzałem skrzynkę pod podszybiem z bezpiecznikami. Potem podłączyłem i wyskoczył zonk. I od tamtej pory wyskakuje cały czas. Zaglądałem dziś jeszcze raz i nie widzę nic konkretnego. Kable wyglądają ok, bezpieczniki sprawne. Podczas składania jeszcze oblukam wszystko dokładnie. Dziś prace zakończyłem na wyciągnięciu motoru. Jutro będę uzbrajał nowe serducho. Na weekend chyba sobie odpuszczę prace i przeglądnę instalacje elektryczną. Może koło wtorku środy doprowadzę do zaślubin.
Zdjęcie z rozwodu
[ Dodano: 2013-09-14, 17:38 ]
Dziś pobawiłem się troszkę szmatką, ropą, zmywaczami i szczotkami wszelakiego rodzaju.
Ogarnąłem komorę na przyjęcie nowego serca. Każdą część do pucowałem i przeczyściłem całą instalacje elektryczną. Zamówione części przyjechały
Zaglądałem do skrzynki na podszybiu. Jest tam taki sajgon, że szok.
Znalazłem jeden czarny przewód dyndający luzem. Podejrzewam że to on jest moim problemem odnośnie błędu
18264 - Potencjometr zaworu przepustnicy G69 - błędna informacja z silnika
Czy ktoś posiada jakąś rozpiskę kabli, wtyczek, połączeń w tej magicznej szkrzyneczce? Lub jakieś fotki. Bo patrząc na tę wojnę, to nie mam pojęcie gdzie on powinien być.
[ Dodano: 2013-09-19, 16:22 ]
Dziś planuje odpalić Niunie, 3majcie kciuki by wszystko poszło pomyślnie
[ Dodano: 2013-09-20, 23:33 ]
Silnik siedzi i pierwsze odpalenie. Nie sprawiło to mojego zadowolenia na twarzy. Chodzi dziwnie, odpala z dodaniem gazu i dziwnie pracuje.
VAG wypluł cała litanie. wypadanie zapłonu 1,4,6,7 , sonda lambda to samo co ostatnio było. Ale żeby tego było mało dorwałem się do mierzenia kompresji.
wszystko wyskakiwało na 12 już przy drugim obrocie, jest ok.
Doszedłem do 7ego i ręce mi opadły :shock: 5. Próba olejowa i wypompował 11. Olej został spuszczony i w każdy cylinder poszła nafta, a do 7ego wlałem pod samo gardło. Podejrzewam że pierścienie się zapiekły. Nie raz taka metoda ratowała zastane motory. W poniedziałek spuszczę naftę, wleje oliwe i próba siódmego baniaka. Może mu przejdzie. W przeciwnym razie...
Od niczego zamówię nowy moduł zapłonowy. Bo szczerze wątpię by poszły 4 cewki za jednym zamachem.
Wcześniej pisałem o magicznym kabelku. znalazłem miejsce gdzie prawdopodobnie powinien być podłączony i skrzynia wyszła z trybu awaryjnego.
Mam nadzieje, że nie zbiorę batów za dodawanie postów. |
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2013-11-28, 20:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-09-21, 21:20
|
|
|
ernesto napisał/a: | Mam nadzieje, że nie zbiorę batów za dodawanie postów. |
Ty się nie boi. :-P
Z racji, że reszta użytkowników nie dostała żadnej informacji, że w Twoim temacie się coś ruszyło, także podbijam dla potomnych. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-23, 15:49
|
|
|
Wiadomości z godzin porannych.
Po wypiciu pięciu flaszek nafty nadszedł czas na decydujący moment.
Motor od nowa został zalany olejem. Podszedłem jeszcze do wymiany modułu a tu się okazało że moduł był ok tylko kostka nie była podpięta. Nic się nie dzieje nowy będzie czekał w rezerwie. Chwila prawdy... odpał silnik chodzi i kuleje a za sobą zostawia tak wielką chmurę białego dymu że nic nie widać. Ogarnął mnie smutek ale wmawiam sobie że wypala naftę jeszcze. Po około 20min przestał dymić na biało zaczął z kolei na niebiesko. Załamanie na całego. Na 100% siódmy cylinder szwankuje. nic chodzi dalej.
Przypomniałem sobie o magicznym kabelku od podciśnienia. już wiedziałem mniej więcej gdzie go szukać więc swoimi drobnymi rączkami jakoś go wcisnąłem. O i zaczęła się poprawa. Ninia równiej cyka Nie tracąc nadziei dymu robiło się coraz mniej, coraz mniej, aż po półtora godzinnym cykaniu przestała już całkiem dymić Jupiiiiiii
Brak mi słów by opisać moja radość, cieszyłem się jak dziecko.
Teraz zostało poskładać przód i uzupełnić olej w skrzyni. Jak tylko uda mi się wygrzebać jak to zrobić. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|