Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-04, 18:03 [D2 96 4.2PB/LPG
] Brak sprężania cylindrów
|
|
|
Witam serdecznie.
Borykałem się ostatnio z problemem braku zapłonu na 1 i 2 cylindrze.
podmiana cewek i modułów nic nie pomogła. Zaprowadziłem Niunie do gazownika by sprawdził czy przypadkiem LPG nie szaleje.
Wszystko było ok. Iskra jest, paliwo jest, wystrowanie też.
Nadeszła następna sprawa, mianowicie manometr.
Na pierwszym i drugim praktycznie nic nie wydmuchał. Łeb do zdjęcia życie.
Teraz borykam się z pytaniem czy ściągać czapkę czy lepiej szukać innej motorowni.
Jeśli zdecyduje się na zrobienie jednej strony to ciekawe jak to wpłynie na drugi rząd.
Co radzicie? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-04, 18:06
|
|
|
COś wydmuchało,może zawory. Ściągnąc czapki radze i obejrzeć szczegółowo co w trawie piszczy. A potem decydować.
Ja jestem z tych maniaków co by predzej remont zrobili niz zakladali nie wiadomo co(chyba że pewniaczek) |
|
|
|
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-04, 18:32
|
|
|
ernesto napisał/a: | Jeśli zdecyduje się na zrobienie jednej strony to ciekawe jak to wpłynie na drugi rząd. |
No wlasnie , a mozna zrobic tylko jedna strone? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-04, 20:37
|
|
|
Na spokojnie posiedzę, poczytam, nabiorę wiedzy i wezmę się za rozbiórkę.
Wszystko wyjdzie w praniu. Mimo iż niunia kuleje to nie dam jej umrzeć. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-05, 09:16
|
|
|
Chodzilo mi czy mozna naprawic tylko jedna glowice jesli druga jest sprawna? Czy nic sie nie stanie? |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-09-05, 09:37
|
|
|
pewnie ze nic sie nie stanie. A proba olejowa byla? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
seba185
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-09-05, 09:51
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | A proba olejowa byla? |
a co to znaczy? sorry ze sie wcialem koledze w temat ale zapytalem z ciekawosci |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-05, 20:20
|
|
|
banialuki
jeśli na dwóch cylindrach brak ciśnienia to tylko jedno mogło się stać
mogło a raczej stało się uszczelka pod głowicą wydmuchana tak że ciśnienie spindala z cylindra do cylindra
bo tak to trzeba mieć sporego pecha
aby dwa padły
[ Dodano: 2013-09-05, 21:22 ]
olejową się robi ale jak jest jakieś ciśnienie i jeśli sporo wzrośnie to dół
a jak mało to głowica zawory
w tym wypadku raczej to bez sensu |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-07, 15:05
|
|
|
Olejowej nie robiłem. Przed rozbiórką jeszcze zrobię pomiar wszystkich baniaków. Rozeznanie już zrobiłem.
Ściągam obie głowice. Jak ma być zrobione to na pewniaka. Nie chciał bym za miesiąc lub dwa rozbierać tego od nowa. Niby rozrząd robiony 20tyś temu ale i tak pójdzie wszystko nowe. Dziś byłem u gościa co robi klimatyzacje i spuścił mi na przechowanie zawartość gazu, było 580 troszkę przy mało ale potem się uzupełni.
Od poniedziałku zaczynam robotę. Ciekaw jestem jednego, w jakim stanie będę zawory, tłoki i pierścienie.
Na bieżąco będę informował o postępach prac ;-) |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-09-08, 19:23
|
|
|
daj znać kolego, jestem bardzo ciekaw, a sam robisz czy do mechaniora dajesz? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-09, 06:10
|
|
|
Autko ogólnie stoi u mechanika. On będzie działał a ja po południu będę dojeżdżał do niego. Jeszcze krótkie pytanie. Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu go na nowo skrzynia wpadła w tryb awaryjny. Dziwny objaw. Znacie podobną sytuacje? Podepnę go jeszcze pod kompa zobaczę co tam siedzi w niej. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-09-09, 13:37
|
|
|
to ja Ci powiem tyle, sam mialem podobna sytuacje i zrobuilem glowice obie to zaczal brac takie ilosci oleju ze litr na 100km nie starczalo i trzeba bylo jeszcze raz to samo robic wraz z pierscieniami od tamtej pory nie zagladam do oleju bo nie ma takiej potrzeby |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-09-09, 14:24
|
|
|
uszek napisał/a: | od tamtej pory nie zagladam do oleju bo nie ma takiej potrzeby |
Hehe kolega czeka , aż mu się "konewka" na kompie zaświeci :-P
Tylko że w naszych A8 czujnik oleju jest nisko , i jak się świeci "konewka" to znaczy że silnik zaczyna się już zacierać ;-)
Tak że lepiej od czasu do czasu sprawdzić na bagnecie ile masz ileju , to nie boli i nie musisz rozbierać auta do tego . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-09-09, 17:08
|
|
|
Podpiąłem pod kompa, silnik wypluł takie coś:
18032
16505
17604
17605
17606
17607
16524
16544
i skrzynia biegów wypluła 18264.
Tryb awaryjny, po skasowaniu błędu w skrzyni, zniknął, ale pojawił się z powrotem po odpaleniu samochodu. Co sądzicie na temat skrzyni, bo błędy związane z silnikiem na pewno są powiązane wskutek awarii. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-09-09, 18:06
|
|
|
18264 - Throttle Potentiometer
18032 - MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
16505 - Throttle Position Sensor (Czujnik A pozycji przepustnicy – obwód – problem w działaniu – poza zasięgiem)
17604 - P1196 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Electrical Malfunction
17605 - P1197 O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Electrical Malfunction
17606 - P1198 O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor2 Electrical Malfunction
17607 - P1199 O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor2 Electrical Malfunction
16524 - P0140 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor2 No Activity Detected
16544 - P0160 O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor2 No Activity Detected
Te błędy to w 78% sondy lambda, 1 jest od przepustnicy. |
_________________
|
|
|
|
|
|