Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Chłodnica oleju skrzyni czy wspomagania  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-25, 11:10   [D2 96 4.2PB/LPG ] Chłodnica oleju skrzyni czy wspomagania

Witam

ta rurka w kształcie litery U na chłodnicy z przodu to jest chłodnica oleju skrzyni biegów czy od wspomagania. Czytam i różnie to jest opisywane :-?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-03-25, 11:26   

Na przodzie chłodnicy taka rurka w kształcie U lub bardziej poskręcana jest od chłodzenia płynu wspomagania. Z resztą idź po przewodach od niej a na pewno będziesz wiedział do czego jest.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2013-03-25, 11:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-03-25, 11:28   

Do wspomagania.
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2013-03-25, 11:29   

warto też dodać że chłodnica oleju skrzyni automatycznej znajduje sie w chłodnicy cieczy.. taki pakiet 2w1 :)

Demontaż przedniego pasa może wiązać się z lekkim ubytkiem oleju w skrzyni, dlatego proponuje po montażu sprawdzić stan, i ew braki uzupełnić ;-)
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-25, 13:14   

A mógłbym prosić o sprecyzowanie gdzie dokładnie jest chłodnica od skrzyni biegów - które to przewody ?
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-25, 13:24   

Zaznaczyłem ci na fotce podłączenie przewodów od skrzyni!

 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-25, 13:35   

Kiepsko - pytam dlatego, że chciałem dolać olej i pomyślałem, że uda mi się to zrobić od strony chłodnicy. Warsztat na dolewkę mam umówiony (podnośnik) dopiero na piątek a mam niedaleki wyjazd :-/
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2013-03-25, 16:08   

robsonik4 napisał/a:
Kiepsko - pytam dlatego, że chciałem dolać olej i pomyślałem, że uda mi się to zrobić od strony chłodnicy. Warsztat na dolewkę mam umówiony (podnośnik) dopiero na piątek a mam niedaleki wyjazd :-/


Skrzynie masz tiptronic 4 biegowy?

Kanał i wlew masz z boku..;)

Oleju nie moze byc ani za duzo, ani za mało. :)
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-25, 16:16   

Właśnie problem z kanałem czy tez podnośnikiem - z boku wlew ? Z tego co czytałem to od spodu się wlewa przez jakiś tam korek takim specjalnym ustrojstwem zrobionym z butelki i wężyka ?!
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2013-03-25, 16:40   

robsonik4 napisał/a:
Właśnie problem z kanałem czy tez podnośnikiem - z boku wlew ? Z tego co czytałem to od spodu się wlewa przez jakiś tam korek takim specjalnym ustrojstwem zrobionym z butelki i wężyka ?!


literówka.. ;) Ale uzupełnisz go normalnie.. :)

U mnie skrzynia poszarpywala, po uzupelnieniu braku w postaci 200-300ml - problem zniknął ;-)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-03-27, 07:42   

głupoty
olej dolewamy przy temperaturze 30-35 według wskazania vag
i kanałem przelewowym w pionie na taki duży ampul 17 mm chyba :-P
a inne metody dla kowali
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-27, 11:58   

Byłem na warsztacie - zadzwonili, że podnośnik wolny, a więc do rzeczy:

Foxik33 miał rację, że napełnia się z boku. Rysunki na forum (link, który dostałem) dotyczą wymiany w nowszych skrzyniach a nie w starszej 4HP24 bez A. W tej skrzyni wlew oleju jest z boku (korek fi 22), który też służy jako kontrolka poziomu oleju.
Napełnianie takiej skrzyni robi się na włączonym silniku po odkręceniu korka dolewamy aż zacznie wyciekać - u mnie weszło 2.1 l !!!.
Po dolewce autko( skrzynia) odżyła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - po prostu nie ten samochód i co najważniejsze przestało w końcu szarpać przy przejściu z 3 na 4 bieg.
Wsteczny czuć i słychać, że wchodzi (kliknięcie)

pozdrawiam
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-03-27, 13:09   

spoko
tylko olej się zmienia nie dolewa :-D
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-27, 13:43   

Wymianę oleju z filtrem mam umówioną po świętach, teraz mam krótki wyjazd więc musiałem dolać - lepsze to niż jeździć na sucho :-?
W tych starszych skrzyniach nie trzeba kombinować z VAG-iem i temp. oleju oraz z własnej konstrukcji sprzętem do nalewania - można jakby się kto uparł nalać z pojemnika 8-)
 
 
foxik33 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 198
Skąd: Szydłowiec/Radom
Wysłany: 2013-03-27, 22:15   

2.1 braku.. piknie.. :shock:

U mnie odrobinka zniknęła przy demontażu pasa przedniego, i już praca skrzyni była inna..

Warto też spróbować z resetem sterownika ASB

Włączyć zapłon bez odpalania auta, wcisnąć kickdown i trzymać min 30s, puścić, odpalić auto, wbić " D " i jechać " swoim stylem " dłuższy odcinek - ok 50km było by wskazane.



Ja u siebie to ostatnio zrobiłem przy powrocie z krakowa.. ale nie było jak pomykać bo jednak ruch za duży.. :-x
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.