Autor |
Wiadomość |
climacool
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39 Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: legionowo
|
Wysłany: 2010-01-12, 19:32
|
|
|
teraz juz wiem ze to nierozrusznik tylko elektrostarter rozrusznika szlak trafił ale praktycznie to jak wyjac rozrusznik. nikomu niezycze takiej bajki pozdrawiam |
_________________ proste że prosto |
|
|
|
|
|
|
|
Bati
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 38 Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 1 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2010-01-13, 23:02
|
|
|
Mi jak jest dosc mocno zimno, rano ciezko pali tzn rozruch kreci ale tak jakby elektro nie wywalilo go na zamach. Zakrece ze 3 razy i za 4 zapala normalnie. Czy to napewno elektro? |
|
|
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-17, 14:50
|
|
|
wojti_sopot napisał/a: | Witam
Kolego a skąd ta pewność że to rozrusznik, w aucie tym na prawej ławie jest połączenie głównego plusa idącego z akumulatora do silnika, połączenie to jest na kostce i potrafi się tam miedź utlenić, sprawdziłeś to, jest to częsta przyczyna braku kręcenia. |
Mógłby ktoś napisać jak dokładnie dostać się do tego połączenia plusa z akumulatora w warunkach "na ulicy", bo samochód wczoraj nagle postanowił nie odpalić (tzn. zakręcił jakby pół obrotu rozrusznikiem i teraz już nie kręci - tylko elektromagnes słychać) no i stoi zaparkowany na (niezbyt ruchliwej całe szczęście) ulicy. |
|
|
|
|
wojti_sopot
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 152 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-03-17, 15:52
|
|
|
Witam
Mateusz, schylasz się pod prawe przednie koło, zobaczysz prawą ławę, do niej od spodu jest przykręcona czarna plastikowa kostka, na tej kostce łączą się dwa plusy, przychodzący z akumulatora i odchodzący do rozrusznika, ten do rozrusznika jest na wierzchu, u mnie kabel do rozrusznika trzymał się na przysłowiowych 5 włosach i nie kręcił, jak go pociągnąłem to się urwał. Straszny syf i nie doróbka producenta. |
|
|
|
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-03-26, 13:29
|
|
|
No wczoraj się tam dostałem i rzeczywiście wszystko zielone było. Trzeba było trochę pokombinować i już działa. Dzięki wszystkim! |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-05-18, 19:17
|
|
|
przy prawej podłuznicy,odkrecasz koło od strony pasazera |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-26, 08:52
|
|
|
Witam ,panowie i mnie dotknęła bolączka rozrusznika, przy próbie odpalenia, z komory silnika wydobywa się dźwięk jak by tyrkotanie trrrrrrrrry i nic poza tym sie nie dzieje, kontrolki nie przygasają, ale w rytm tego tyrkotania mrugają mi kontrolki na zegarach oraz postojówki jak są zapalone, tak jak by stroboskop sie z nich robi.
czy mógłby mi ktoś naświetlić lokalizacje rozrusznika, uda mi sie w niego ,,puknąć" od góry, oczywiście najpierw sprawdzę sławetna kostke łączącą 2 plusy. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-11-26, 17:07
|
|
|
rozrusznik jest schowany za prawą łapę silnika |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-26, 19:42
|
|
|
tomi5 napisał/a: | Witam ,panowie i mnie dotknęła bolączka rozrusznika, przy próbie odpalenia, z komory silnika wydobywa się dźwięk jak by tyrkotanie trrrrrrrrry i nic poza tym sie nie dzieje, kontrolki nie przygasają, ale w rytm tego tyrkotania mrugają mi kontrolki na zegarach oraz postojówki jak są zapalone, tak jak by stroboskop sie z nich robi.
czy mógłby mi ktoś naświetlić lokalizacje rozrusznika, uda mi sie w niego ,,puknąć" od góry, oczywiście najpierw sprawdzę sławetna kostke łączącą 2 plusy. |
wygląda jak rozładowany akku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-27, 10:52
|
|
|
Rozładowany nie jest choć od tych prób zaczyna powoli być, ale to nie jest przyczyną, nagrałem ten dźwięk i wszystko wskazuje na rozrusznik:
http://www.youtube.com/watch?v=s090e3leiQo
A tak to wygląda od wewnątrz:
http://www.youtube.com/watch?v=dyUA0VXLtg0
Zdaje sobie sprawę mniej więcej ile czeka mnie roboty, w związku z czym chciałbym zasięgnąć kilka porad bardziej doświadczonych forumowiczów.
-Na pewno musze zdemontować pas przedni, co wiąże sie ze spuszczeniem płynu chłodniczego,
- później demontaż obudowy filtra powietrza
-następnie zlanie oleju z silnika i demontaż obudowy filtra oleju
-na pewno nie obejdzie się bez demontażu alternatora
I przyjdzie czas na demontaż poduszki wraz z łapą i tu potrzebował bym wskazówki, jak najlepiej to zrobić: unieść lekko auto, czy lepiej żeby auto stało na kolach a podnośnik (żaba) dac pod silnik lekko podnieść i demontować łapę, tak żeby po demontażu ta cześć silnika podpierana była przez podnośnik??
[ Dodano: 2011-11-27, 11:15 ]
I jeszcze pytanie czy po demontażu obudowy filtra oleju będę potrzebował nowe uszczelki?? |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-11-27, 12:12
|
|
|
kto Ci taki sposób polecił?
podwieszasz silnik
zdejmujesz sanki
rozłączasz przewody pradowe
odkrecasz lape silnika z poduszka
odkrecasz 2 sruby tzymajace rozrusznik(klucz 16mm) i 2 na klucz 10mm |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-27, 15:33
|
|
|
No właśnie chodzi o to że nie mam możliwości podwieszenia silnika, dlatego chciałem silnik lekko unieść podnośnikiem, tak żebym mógł wyciągnąć poduszkę. |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-11-27, 18:05
|
|
|
a czmu to niby nie masz mozliwości podwieszenia motoru?
do tego nie sa potrzebne jakies wymyslne narzedzia tylko głowa na karku |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-12-01, 11:57
|
|
|
Rozrusznik wymieniony, ale skończyło się u mechanika, podwiesił silnik opuścił sanie i wtedy dopiero wymienił, za robotę skasował mnie 300zł. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|