Autor |
Wiadomość |
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2014-04-13, 15:04
|
|
|
Co do szarpnięc polecam jeszcze sprawdzić przegub elastyczny wału. On może powodować różne stuki puki :-) |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2014-05-09, 23:00
|
|
|
Witam po długiej przerwie. Problem został rozwiązany a mianowicie, należało wymienić mocowanie ławy. Kolega Ernesto miał racje, dzięki za podpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-19, 09:10
|
|
|
Wracając do tematu stukania u mnie na każdym biegu szarpie po dodaniu gazu . A mianowicie rozpędzam auto puszczam gaz i po 2 sek. dodaje wtedy występuje uderzenie jak by gdzieś był luz na napędzie . Podpora cała , zawieszenie w porządku, krzyżak na wale ok, dodam że ostatnio próbowałem z ręcznym hamulcem , tzn. dodaję gazu i puszczam w tym momencie zaciągam lekko ręczny hamulec układ napędowy jest jak by napięty poprzez hamowanie tylną osią i dodaje nawet mocno gazu uderzania i szarpania już nie ma .
Moje przypuszczenia są takie:
-luz na półosiach
-uszkodzony mechanizm różnicowy
-luz na tylnym moście
-uszkodzona skrzynia
Może ktoś nakieruje moje podejrzenia ?? jakie luzy powinny występować na przegubach a jakie wewnątrz skrzyni w momencie obracania kołem w prawo i lewo?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-19, 09:19
|
|
|
chicken20091986, sprawdź poduszki na których zawieszony jest tylny most podejrzewam że będą naderwane i tam może występować luz w napędzie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-19, 09:53
|
|
|
A jak byś z kanału oglądał, a ktoś próbował ruszać to nie zlokalizujesz stuku? Mnie się to tak udało i okazało się że poduszka na tylnym moście do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-08-19, 10:50
|
|
|
u mnie tez czuc delikatnie szarpanie ide sprawdzic te poduchy |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
wilku
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: Szukam S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 10 Lip 2014 Posty: 96 Skąd: Leszno/Oslo
|
Wysłany: 2014-08-19, 17:01
|
|
|
Mi sie wydaje ze za duzy jest ten luz |
_________________ Byłe ze stajni audi
A6 C5 2.4 w Quattro
A6 C5 2.5 TDI w Ośce
A6 C5 2.5 TDI w Quattro
S4 C4 2.2 Turbo 300+ w Quattro
A8 D2 2.5 TDI w Quattro
Teraz
Szukam A/S8 4.2 ????jak coś to pisać pw |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-19, 17:18
|
|
|
Mi też się wydaje że tam na sztywno powinno prawie być, a sama skrzynia w sobie naciąga wał do ruszenia no i ten metaliczny dzwięk to już w ogóle nie powinno go tam być . A i po odpięciu wału odpaleniu auta i zmiany z D na R i na odwrót nie ma już tego uderzenia tak jak występuje w większości A8 . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-19, 18:16
|
|
|
A przy okazji jaki olej do tylnego mostu się leje bo jadę jutro obejrzeć inny most który jak zobaczę że nie ma luzów to biorę a przy okazji wymienię olej. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-08-19, 18:37
|
|
|
mi kolega mechanik zalał 75w90 i jest dobrze bo było już mleko w moście... delikatny luz także mam (może mniejszy jak u ciebie) kolega na to że delikatny to zawsze jest na moście ,ale nie znam się i nie wypowiadam. czasem delikatne stuknięcie jest przy wrzuceniu r. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-08-19, 18:53
|
|
|
Ja wymieniłem dyfer i nie ma już tego stuku, luz jest podobny ale nie ma tego metalicznego dzwięku.
Dodatkowo w tuleje tylnego wspornika dyfra w waliłem w szczeliny uszczelniacz poliuretanowy taki do karoserii. tuleje nie tak ostro pracują.
Co do oleju to zalałem 75W90 valvoline 2L wystarczy jeszcze troszkę zostaje. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-19, 18:57
|
|
|
tomek808 napisał/a: | czasem delikatne stuknięcie jest przy wrzuceniu r. |
Kolego ja się nie dziwię temu stukaniu , zobacz ile nasze auta już mają lat ma praw stukać tylko jednemu bardzo przeszkadza innemu mniej Ale najważniejsze jest to że jadąc autem A8 np. z 96r. sporo ludzi spogląda a jak jedzie np. KIA albo jakiś ford ewentualnie opel z 2013r to normalka i niech sobie jedzie . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|