Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2 Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-08, 10:25
Szczerze to nie pamietam ceny tego zaworu.
Wiem ze wklepujac nr w siec odnalazlem go u czechow czy slowakow a cena byla jakos 200 zl( nic sobie uciac nie dam )
Zaraz na poczatu posiadania Audi i na dzien dobry przy remoncie skrzyni przewalilem caly internet.Posciagalem od groma fabrycznych instrukcji jak rowniez instrukcji stworzonych przez tych co to robili i wykonali manuale naprawy.Np ZF ma poroniony sposob pomiaru luzu a potem doboru pierscieni zamykajacych dla koszy sprzegiel.
W jednym manualu skolei pomiar tego luzu jest pokazany od kpl innej strony ( zyciowo) i tam nie trzeba miec miliona przyzadow za grube $ i pewnie nie do kupienia ,a wystarczy zwykla sowmiarka i szczelinomierz
Tez naogladalem sie wlasnie w stanach i proces pomiaru i naprawy plyty od naszych audi.I wlasnie kto u nas przy naprawie skrzyni remontuje plyty,no kto.jak oni sprzetu nie maja a gdzie wiedza.
Ja zadzwonilem do polskiego przedstawiciela sonnaxa(mid parts??) to oni w zyciu zestawu do naprawy glownego tloka nie posiadali takie to remonty sa.A u nas wymiana tloka to tylko taki nawet nie polowiczny sukces.Bo na kila plyt od 5hp jakie mialem to tloki dla oka nawet zarusowane nie sa za to body valve tam widac ze jest zle.
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-02-08, 11:03
Każdą z 4 części płyty można kupić osobno. Nie widzę sensu robienia szlifu i zakładania nadwymiarowego zaworu. Z resztą drobniaki z mechatronika to nie są takie drogie jak cala reszta skrzynki. Można odżałowac i mieć 15 lat z bani.
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2016-02-08, 22:20
Bugalon napisał/a:
Ja proponuję sciągnąć sobie manual do naprawy ZF-a, zobaczyć ile narzędzi specjalistycznych trzeba mieć żeby taki remont zrobic prawidłowo, jak wykonywać pomiary i oceniać stan zdemontowanych części i dopiero podejmować decyzję o własnoręcznym remoncie. Ja takie manuale widziałem. Usługa rozłożenia i złożenia skrzyni już wymontowanej w midpartsie to 600-800. Bardziej bym szedl w kierunku rozwiazania zeby zawieźć im skrzynie, niech ja rozbiora i powiedza co wymienic, zamówic te czesci w ZF (a nie brac od nich bo maja kosmiczne marże na częściach zamiennych) dowieźć im części które zlecą do wymiany i poprosić o złożenie całości. Bo te 600-800 za robote to całkiem uczciwa cena biorąc pod uwagę zakres prac jaki trzeba zrobic zgodnie z manualami ZF. Wtedy za części zaplaci sie samemu, montaż i demontaż w aucie samemu i będzie wiadomo na 100% ile to moze kosztowac.
To jest dopiero dobre, dawno tak się nie uśmiałem. A jak już Ci to zrobią za frajer, to w podzięce proponuję kopnąć ich w przysłowiowe cztery litery i poprosić o dozgonną gwarancję.
Dżisys, moja Polska, taka piękna:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum