Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Sonda Lambda  
Autor Wiadomość
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-12-21, 21:17   

Witam
Giwera, pomiar metodą zatankuj do pełna i wyzeruj licznik jest jak najbardziej wskazany i miarodajny, aczkolwiek, przy dobrze ustawionych i dobranych gratach LPG, fis będzie pokazywał tyle samo zużycia benzyny, gdyż czyta z sondy, jeżeli u ciebie podczas jazdy na LPG spalanie na fisie masz dużo mniejsze to oznacza tylko i wyłącznie to, że masz za bogato i LPG śmiga w błoto.
 
 
giwera44 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: Olszyna
Wysłany: 2009-12-22, 08:19   

Czwść, jaka może być tego przyczyna?
_________________
giwera44
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-03-23, 18:08   

Podpinałem dzisiaj KTS'a boscha do autka i wyskoczył błąd z sondy lambda 1. Sprawdziłem wartości rzeczywiste no i faktycznie sonda stoi pokazuje cały czas napięcie 0,47V. Teraz pytanie? która to pierwsza? :-D jakie dojście do odkręcania? bo niemiałem jeszcze dojścia do kanału żeby obejrzeć to od dołu. Czy w silniku (ABZ) są 2 takie same sondy (te same numery) i jakie ewentualnie podpasują jakieso inne np. czy z wersji po lifcie też pasują__ dzieki i pozdrawiam
 
 
pawel 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 106
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-03-23, 19:38   

Wiecie ja spalanie mam jakies 15-18 gazu to jest dobre spalanie tak uwazam ale na kompie w samochodzie pokazuje mi jakies 11-12 wiec sprawdzalem jak kolega wczesniej pisal tankowanie do pelna i i przejechanie 100km i zatankowanie , ale sade mam dobra bo vag nic nie pokazuje
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-03-23, 21:44   

Witam
Przemek dojście do sond jest w miarę ok. Da radę wymienić je samemu na parkingu. Wymieniałem u siebie. Nie polecam zamienników, tylko oryginały Boscha, na zamiennikach będziesz miał problem z podgrzewaniem sond. Przerabiałem to u siebie. Jeżeli chodzi o wymianę to od strony filtra powietrza demontujesz graty (obudowę, filtr powietrza i podstawę filtra powietrza), ukazuje ci się sonda, musisz tak założyć płaski klucz, aby ustawił się na prześwicie koła prawego, wtedy bierzesz przedłużkę i czujnik elektroniczny(młotek) do pierwszego uderzenia, jak puści to potem już samym kluczem idzie, z drugiej strony dojście nieco gorsze, musisz włożyć ręce na wysokości wejścia wody do nagrzewnicy kabiny, z tym może być ciężko, naprawdę mało miejsca, ale sposób ten sam, ustawiasz klucz na sondzie, pierwsze uderzenie w przedłużkę poprzez koło lewe, jak sonda ruszy to dalej ręcznie. potem dokręcanie, na początku problem z precyzyjnym trafieniem sondy w dziurkę, niestety nie ma włosów :cry: , jak już po wielu podejściach włożysz i zagwintujesz to po temacie. Przy wkręcaniu najbardziej przeszkadza kabel czterożyłowy i brak możliwości wykonania pełnego obrotu w celu złapania gwintu. Na koniec znowu klucz w prześwicie koła, przedłużka i czujnik elektroniczny :roll: , lekkie uderzenie i sonda dociągnięta. Niestety nie wiem która jest pierwsza a która druga, polecam wymianę dwóch od razu, gdyż rocznik 95 to tak może być już kres żywota sondy. Dodatkowo przy takim roczniku dochodzi możliwość zanieczyszczenia i zapchania kanałów dolotowych w sondzie,więc dla własnego spokoju polecam wymianę dwóch od razu. Czasowo to około 2-3 godzinki spokojnej pracy.

[ Dodano: 2010-03-23, 21:47 ]
Zapomniałem, obie sondy są identyczne, mogą różnić się długością kabelka do kostki, jak będziesz kupował kup dwie z dłuższym kabelkiem około 40-60 cm.

[ Dodano: 2010-03-23, 21:58 ]
Jeszcze jedno, tak sobie pomyślałem, sondy są czteroprzewodowe, a więc tak, dwa siwe kable to grzanie do grzałki sondy, zostaje kabelek czarny i biały, na jednym z nich względem masy masz cały czas stale napięcie +12V, a na drugim sygnał do ECU, na tym drugim, czyli kabelku od ECU ( nie pamiętam który kolor) powinna ci się zmieniać wartość napięcia od 0,3 V do 1,5 V, Pomiaru dokonujesz na włączonym silniku, kostki od sond znajdują po prawej i lewej stronie w komorze silnika, około 30-40 cm nad sondami. Sprawa jet prostsza jak masz vaginę, odpinasz kostki po kolei i sprawdzasz, która nie chodzi i czytasz błędy.
 
 
przemoR888 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 263
Skąd: wielkopolska/ Piła
Wysłany: 2010-03-23, 23:00   

Wojtek dzięki za wyczerpującą odpowiedz :mrgreen: za jakiś czas zabiore się do wymiany :-D
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-05-23, 16:18   

Czy sondę lambda łatwiej wymienić od góry czy od dołu z kanału???
Bank 2 to która strona silnika?

[ Dodano: 2012-05-24, 22:06 ]
Do sond tylko od góry i do tego specjalny klucz nasadowy 22 z nacięciem na kabelek.... :mrgreen:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-05-31, 10:53   

BANK1 to rzad cylindrow/glowica po stronie pasazera, sonda 1 to przed katem,wtyczka na scianie grodziowej, sonda 2 to za katem, dostep od spodu auta,wtyczka pod dywanikiem w kabinie.
BANK2 to strona kierowcy, analogicznie do drugiej strony.

mialem ta przyjemnosc :evil: wymieniac wszystkie 4 sondy, drugie to pikus, pierwsza po stronie pasazera troche trudniej,
a ta od kierowcy to masakra...

ogolnie montowalem uniwersalne Boscha po okolo 350zl, takie bez wtyczki orginalnej, tylko lacznik do kabli. i chulaja juz od kilku tys km, i nie ma bledow.
mialem tez przygode z urzywkami, ale po 2 dniach odmowily wspolpracy.

*ja mam polifta 2001 AUW, bo sa tez wersje wczesniejsze, gdzie sa tylko 2 sondy podobno.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 709
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-06-02, 10:06   

Tak, u mnie w ABZ 1995r. są dwie sondy przy ścianie grodziowej i faktycznie potwierdzam wymiana tej od str. kierowcy masakra...tą drugą to 10min roboty. z odpowiednim kluczem oczywiście
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-07, 16:05   

przemoR888 napisał/a:
Podpinałem dzisiaj KTS'a boscha do autka i wyskoczył błąd z sondy lambda 1. Sprawdziłem wartości rzeczywiste no i faktycznie sonda stoi pokazuje cały czas napięcie 0,47V. Teraz pytanie? która to pierwsza? :-D jakie dojście do odkręcania? bo niemiałem jeszcze dojścia do kanału żeby obejrzeć to od dołu. Czy w silniku (ABZ) są 2 takie same sondy (te same numery) i jakie ewentualnie podpasują jakieso inne np. czy z wersji po lifcie też pasują__ dzieki i pozdrawiam

Witam jakie powinny być prawidłowe wartości sond ??
na vagu które bloki??
Pozdrawiam
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
krystek78 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-09-07, 16:36   

ja zapodalem kiedys sonde bez koncowki do vectry.jaja takie ze zle pracowala a ja powymienialem polowe auta.sonda pracowala ale zle bledu nie bylo.dopiero kumaty mechanik doszedl do tego.tylko orginalna z koncowka sonda
_________________

 
 
stanek90 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 27
Skąd: OLsztyn
Wysłany: 2013-09-09, 21:11   

podepne sie pod temat,moja a8 4.2 z 96 r coś ostatnio ciężko pali z zimnego na vagu pokazuje błędy cylindrów od 1 do 4 plus do tego duże spalanie gazu jak i benzyny.CZy na kanale 11 w bloku 3 i 4 sa odpowiednio sonda od pasażera i od kierowcy???Jedna cały czas sztywno jest na 0,47 v druga na vag scope oscyluje.Czy wymiana sondy rozwiąże problem??Dlaczego nie wywala błędu o jej niesprawności???Oraz jaki numer ma moja sonda
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-10, 07:38   

stanek90 napisał/a:
Czy wymiana sondy rozwiąże problem

Wszystko wygląda na sondę , ale jeszcze podmień moduły dla pewności .
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
stanek90 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 27
Skąd: OLsztyn
Wysłany: 2013-09-10, 11:51   

Sprawa trochę sie wyjaśniła.Gazownik cos słabo polutował przewód sygnałowy od sondy po zlutowaniu sonda daje sygnal na kompa,spalanie sie zmniejszyło,ale problem odpalania zimnego silnika został. Zauważyłem ze jak kopiłem samochód miał on 1,3 baku i jak byl zimny to troszkę pozn zaskakiwał i jakby dławił sie przez moment teraz jest rezerwa i dluzej kreci oraz tez sie dlawi.
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-10, 12:09   

a spróbuj go odpalić bezpośrednio na gazie jak jest zimny . Problem może leżeć na ciśnieniu paliwa na listwie (regulator ciśnienia paliwa ) .

[ Dodano: 2013-09-10, 13:20 ]
Znajduje się on na listwie wtryskowej , stojąc przed maską po lewej stronie , podłączony jest do niego wężyk z podciśnieniem . Odpal auto na 2 min i zgaś , wypnij ten wężyk i sprawdź czy nie leci z regulatora paliwko ( może się tylko sączyć nie musi lecieć ciurkiem i już wiadomo gdzie ucieka ciśnienie)
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.