Autor |
Wiadomość |
radekrado
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: S8
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2009-07-22, 20:29 [S8 D2 00 LPG
] Różnica między silnikiem AQH a ANK
|
|
|
Witam!Mam S8 2000r. o kodzie silnika AQH,a chciałbym zamiast tego, ktory okazał się zajechany wstawić silnik 340km o kodzie ANK, proszę o pomoc czy to w niczym nie przeszkadza.
Pozdrawiam wszystkich! |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:56
|
|
|
no niestety nie wiem jak z tą przekładką ale tematem to mnie zaskoczyłeś :shock:
do S8 po lifcie zamiast silnika 360KM chcesz wrzucić jednostkę 340KM z S6?? :shock:
no chyba że masz taki akurat leżący obok więc koszta pozyskania dużo niższe :-P |
|
|
|
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-23, 08:48
|
|
|
Powinno wmiarę podpasić. ewentualnie zmiana sterownika.....
UWAGA: teoretyzuję, słyszałem tylko gdzieś o zamianie 300KM silnika na 340KM i się udało, sterownik także trzeba było wymieniać. |
|
|
|
|
radekrado
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: S8
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2009-07-23, 10:52
|
|
|
Nigdzie nie mogę znależć silnika o kodzia AQH lub AVP, bo te były od S z mocą 360KM, a ten 340KM to jest o symbolu ANK. Pewnie trochę straci na mocy, ale kapitalny remont to nieopłaca się w ogóle. |
|
|
|
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-07-23, 13:14
|
|
|
radekrado napisał/a: | Pewnie trochę straci na mocy, ale kapitalny remont to nieopłaca się w ogóle. |
Hej. Ja na Twoim miejscu bym przemyślał sprawę. Mniej więcej obliczyć koszt remontu Twojego silnika i zobaczyć jak to się ma do kosztów kupna innego ( np. tego 340 konnego ). Może być tak że koszty niewiele będą się różniły a nie wiadomo w sumie w jakim stanie będzie ten drugi silnik, jeśli trafisz na "zajechany" ?? :-/ czego nie życzę, a tak jak wyremontujesz swój to wiesz co masz... Chyba że masz jakieś sprawdzone źródło i kupisz w dobrym stanie. To takie moje przemyślenia na ten temat :-D Może się mylę...
Pozdrawiam i powodzenia życzę... |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-07-23, 13:37
|
|
|
CIERNI napisał/a: | (...)
Może być tak że koszty niewiele będą się różniły a nie wiadomo w sumie w jakim stanie będzie ten drugi silnik, jeśli trafisz na "zajechany" ?? :-/ czego nie życzę, a tak jak wyremontujesz swój to wiesz co masz...
|
Dokładnie tak, czasem lepiej wyremontować swoje niż kupować kota w worku - bo przecież z zewnątrz ciężko ocenić stan tego kupionego... zobaczysz dopiero jak wrzucisz, zestroisz i pojeździsz...
Noi do tego dojdzie soft, potem strojenie, a potem ja się okaże że jakieś oleje, rozrządy...
a skrzynia to aby tak pasuje czy też trzeba przerzucać??
niezły temat tu zarzuciłeś - ja bym chyba wolał remont strzelić
...
a przy okazji remontu wrzuciłbym jakieś ostrzejsze wałki, inny dolot i podstroił soft :mrgreen:
no bo jak pakować kasę to tak, żeby było lepiej niż wcześniej :mrgreen: :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
MorgothV8 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-07-23, 14:13
|
|
|
ja bym nawalał kapitalkę bez wahania - potem wiesz co masz
Polecam Łuków -> tam tanio i dobrze zrobią Ci V8 |
|
|
|
|
radekrado
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: S8
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2009-07-23, 21:39
|
|
|
Panowie, ale przecież idzie sprawdzic stan silnika przed montażem. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-07-26, 21:32
|
|
|
radekrado napisał/a: | Panowie, ale przecież idzie sprawdzic stan silnika przed montażem. |
tak jak pisałem wcześniej - przekładka silnika to raczej nie wszystko...
dochodzi pewnie soft i wg. mnie pewnie i skrzynia (a może jej soft - nie wiem)
sprawdzenie stanu silnika "na sucho" wg. mnie nie jest miarodajne - dopiero po przejechaniu 1kkm-5kkm będziesz bliżej wiedzy czy wybór był słuszny.
A jak zrobisz solidną kapitalkę w swoim to mniemam że masz ten silnik już do końca dni tego auta w twoich rękach (aby tylko o niego dbać) :lol:
noi przy okazji kapitalki można niewielkim kosztem podnieść parametry silnika (KM i Nm) co daje dodatkowe korzyści :mrgreen:
zamiast pakować motor od S6 który ma fabrycznie gorsze parametry od S8 niewielkim dodatkowym kosztem robisz oryginalny silnik od S8 na mocniejszy niż wychodzil z fabryki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
|
|
|
|
|