Autor |
Wiadomość |
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-16, 20:40
|
|
|
na moje oko cos ze skladem mieszanki. Sprawdz dokladnie czujnik temp ten bialy z tego co pamietam bo moze daje bledne dane do ecu. Czy auto kiedykolwiek ci zgaslo jak chodzilo? Jesli tak to sprawdz tzw czujnik walu. Sprawdz czy jest iskra jak krecisz po nocy |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-16, 21:12
|
|
|
auto nigdy nie zgasło na wolnych obrotach, iskra jest bo strzela z rury, czujnik temp. w przepustnicy podmieniłem z przepustnicy od "tomek87g" - kupiłem całą przepustnicę trochę czasu temu i dzisiaj Niunia odpaliła za 3 razem po strzale z tłumika, zobaczę jak jutro, ale jakiś postęp jest :-D
Na odczyt bloków na spokojnie poczekam, jutro powalczę trochę z softem od hipcia ;-) - na stacjonarnym działa na laptopie coś marudzi.
Wcześniej zauważyłem jedną zastanawiającą rzecz - jak akumulator wyczerpuje się podczas kręcenia i już ledwo kręci to na "zdychaniu" odpala na dotyk. |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-17, 09:59
|
|
|
czujnik wału sprawdz jaką ma opornosc. Sprawdz czy jest iskra sciagajac cewke |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-19, 19:09
|
|
|
Banan na ustach już 2 (drugi) dzień - chyba się udało - odpala po 2-3 sek.
Jeżeli się sprawdzi to co zrobiłem to napiszę jutro na forum. ogólnie tylko powiem, że czas wykonania tego czegoś około 3h (u mnie), wersja full pewno z 5h.
Znajomy naprowadził mnie na to i nie zna się na samochodach kompletnie tylko na automatyce przemysłowej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Na wszelki wypadek poproszę o wartość oporności czujnika wału, wiem że było na forum, ale jakoś nie mogę (nie że mi się nie chce) znaleźć.
PS błędy też się nie pojawiają ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-19, 21:13
|
|
|
No robsonik4, sam jestem ciekaw cóż to za "patent" :mrgreen:
A co do oporności czujnika walu,to przyłączam się do prośby...u siebie też bym sprawdził |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-11-20, 11:17
|
|
|
Tylko jesli byl by problem z czujnikiem polozenia walu,to na vagu rano nie powinno byc widac obrotow silnika podczas krecenia rozrusznikiem.
Moze sie komus przyda z mojego doswiadczenia ;-) problem z paleniem po dlugim postoju moze byc tez spowodowany zatkanymi katami,najlepiej odpiac wydechy i zostawic auto na noc a pozniej rano sprawdzic. stosowaniem nie orginalnych audi/vw czujnikow temp. I to co u mnie ostatnio zaczelo robic jaja to reduktory, ktore poszczaja gaz po zgaszeniu auta przez wezyk podcisnieniowy od kompensacji do kolektora |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-20, 16:07
|
|
|
możliwości jest mnóstwo czasami niewytłumaczalne
jak miałem C4 S4 2.2T to problemem wielu takich aut było długie kręcenie
rozrusznikiem, kiedyś miałem przypadkiem odpiętą z wiązki centralkę klimy i bang: odpalało
jak chuck norris - z półobrotu.... kto to wyjaśni? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-20, 19:10
|
|
|
następny dzień jest OK - max 3 sek poczekam z opisem na trochę niższą temp., ale nawet przy tej wcześniej odpalał średnio za 10 razem, więc banan :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-20, 20:48
|
|
|
wiec nas oswiec kolego |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-20, 21:08
|
|
|
dajcie mi parę dni, muszę być na 101% pewien teraz jestem na 100% :-D |
|
|
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-11-20, 21:29
|
|
|
u mnie podobnie jak u Arthura... tylko u mnie puszczaja listwy wtryskowe do kolektora ssacego i jak sie napelni gazem to pozniej trzeba nastepnego dnia krecic... a jak po stoi pare dni i wywietrzy sie to od strzala |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-21, 19:09
|
|
|
banan :-D
ponownie 2-3 sek więc uważam, że już będzie ok; od czasu jak to zrobiłem silnik chodzi bardzo stabilnie, ładnie się zbiera i zero błędów na vag-u więc teraz opis :-D
pomysł podsunął i zaopatrzył w akcesoria kolega , który zajmuje się automatyką przemysłową a dokładniej serwisowaniem.
potrzebne akcesoria: kontakt 60, kontakt wl, kontak 61, około 3 h, ręczniki papierowe - rolka, ze 3h czasu bez tego nawet sobie głowy nie zawracajcie.
Opis:
-Odłączyć akumulator obowiązkowo !!!
- rozłączamy wszystkie wtyczki, połączenia elektryczne, przekaźniki ( to co znalazłem to rozłączyłem)
- pryskamy K60 i zostawiamy na 10-20 min
- płuczemy obficie K wl podstawiając papierowe ręczniki i zostawiamy na 30 min
- pryskamy K 61 i po 5-10 min łączymy to co rozłączyliśmy
od staranności zależy końcowy efekt, być może za wcześnie u mnie na radość, ale te kilka dni pokazało, że metoda się sprawdza. Od czasu konserwacji nie mam żadnych błędów na vag-u, silnik pracuje bardzo równomiernie i najważniejsze - odpala po max 2-3 sekundach !!!
Wcześniej posprawdzałem co mogłem z pompa na czele, aby wykluczyć co tylko można, jak Ktoś ma walnięta pompę czy kosz, walnięta cewkę wn czy tez przewody sparciałe to niech się cudów nie spodziewa. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-11-22, 08:58
|
|
|
ale co dokładnie wyczyściłeś? wtyczkę ecu? czy wszystko w komorze co tylko znalazłeś? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-11-22, 11:45
|
|
|
robsonik4 napisał/a: |
- rozłączamy wszystkie wtyczki, połączenia elektryczne, przekaźniki ( to co znalazłem to rozłączyłem) |
tak jak pisze Robsonik wszystko. Teraz ciężko dojść gdzie coś nie łączyło słabo stykało, ale przeczyszczenie wszystkich styków tylko mu na zdrowie pójdzie. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-22, 15:54
|
|
|
WSZYSTKO co znalazłem, przekaźniki pod nogami pasażera też, ECU to podstawa, pod kierownicą jest trochę wtyczek, modułów itd dlatego zajęło mi to 3h, pod fotelami - po prostu co znalazłem to zakonserwowałem.
Następny dzień banan na ustach, nad ranem -4C i 2-3 sek ) |
|
|
|
|
|