Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny  
Autor Wiadomość
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-11-16, 20:40   

na moje oko cos ze skladem mieszanki. Sprawdz dokladnie czujnik temp ten bialy z tego co pamietam bo moze daje bledne dane do ecu. Czy auto kiedykolwiek ci zgaslo jak chodzilo? Jesli tak to sprawdz tzw czujnik walu. Sprawdz czy jest iskra jak krecisz po nocy
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-16, 21:12   

auto nigdy nie zgasło na wolnych obrotach, iskra jest bo strzela z rury, czujnik temp. w przepustnicy podmieniłem z przepustnicy od "tomek87g" - kupiłem całą przepustnicę trochę czasu temu i dzisiaj Niunia odpaliła za 3 razem po strzale z tłumika, zobaczę jak jutro, ale jakiś postęp jest :-D
Na odczyt bloków na spokojnie poczekam, jutro powalczę trochę z softem od hipcia ;-) - na stacjonarnym działa na laptopie coś marudzi.

Wcześniej zauważyłem jedną zastanawiającą rzecz - jak akumulator wyczerpuje się podczas kręcenia i już ledwo kręci to na "zdychaniu" odpala na dotyk.
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-11-17, 09:59   

czujnik wału sprawdz jaką ma opornosc. Sprawdz czy jest iskra sciagajac cewke
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-19, 19:09   

Banan na ustach już 2 (drugi) dzień - chyba się udało - odpala po 2-3 sek.
Jeżeli się sprawdzi to co zrobiłem to napiszę jutro na forum. ogólnie tylko powiem, że czas wykonania tego czegoś około 3h (u mnie), wersja full pewno z 5h.
Znajomy naprowadził mnie na to i nie zna się na samochodach kompletnie tylko na automatyce przemysłowej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na wszelki wypadek poproszę o wartość oporności czujnika wału, wiem że było na forum, ale jakoś nie mogę (nie że mi się nie chce) znaleźć.

PS błędy też się nie pojawiają ;-)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-19, 21:13   

No robsonik4, sam jestem ciekaw cóż to za "patent" :mrgreen:

A co do oporności czujnika walu,to przyłączam się do prośby...u siebie też bym sprawdził
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-20, 11:17   

Tylko jesli byl by problem z czujnikiem polozenia walu,to na vagu rano nie powinno byc widac obrotow silnika podczas krecenia rozrusznikiem.
Moze sie komus przyda z mojego doswiadczenia ;-) problem z paleniem po dlugim postoju moze byc tez spowodowany zatkanymi katami,najlepiej odpiac wydechy i zostawic auto na noc a pozniej rano sprawdzic. stosowaniem nie orginalnych audi/vw czujnikow temp. I to co u mnie ostatnio zaczelo robic jaja to reduktory, ktore poszczaja gaz po zgaszeniu auta przez wezyk podcisnieniowy od kompensacji do kolektora
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-20, 16:07   

możliwości jest mnóstwo czasami niewytłumaczalne

jak miałem C4 S4 2.2T to problemem wielu takich aut było długie kręcenie
rozrusznikiem, kiedyś miałem przypadkiem odpiętą z wiązki centralkę klimy i bang: odpalało
jak chuck norris - z półobrotu.... kto to wyjaśni?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-20, 19:10   

następny dzień jest OK - max 3 sek poczekam z opisem na trochę niższą temp., ale nawet przy tej wcześniej odpalał średnio za 10 razem, więc banan :mrgreen:
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-11-20, 20:48   

wiec nas oswiec kolego
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-20, 21:08   

dajcie mi parę dni, muszę być na 101% pewien teraz jestem na 100% :-D
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2011-11-20, 21:29   

u mnie podobnie jak u Arthura... tylko u mnie puszczaja listwy wtryskowe do kolektora ssacego i jak sie napelni gazem to pozniej trzeba nastepnego dnia krecic... a jak po stoi pare dni i wywietrzy sie :D to od strzala :)
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-21, 19:09   

banan :-D

ponownie 2-3 sek więc uważam, że już będzie ok; od czasu jak to zrobiłem silnik chodzi bardzo stabilnie, ładnie się zbiera i zero błędów na vag-u więc teraz opis :-D

pomysł podsunął i zaopatrzył w akcesoria kolega , który zajmuje się automatyką przemysłową a dokładniej serwisowaniem.

potrzebne akcesoria: kontakt 60, kontakt wl, kontak 61, około 3 h, ręczniki papierowe - rolka, ze 3h czasu bez tego nawet sobie głowy nie zawracajcie.
Opis:
-Odłączyć akumulator obowiązkowo !!!
- rozłączamy wszystkie wtyczki, połączenia elektryczne, przekaźniki ( to co znalazłem to rozłączyłem)
- pryskamy K60 i zostawiamy na 10-20 min
- płuczemy obficie K wl podstawiając papierowe ręczniki i zostawiamy na 30 min
- pryskamy K 61 i po 5-10 min łączymy to co rozłączyliśmy

od staranności zależy końcowy efekt, być może za wcześnie u mnie na radość, ale te kilka dni pokazało, że metoda się sprawdza. Od czasu konserwacji nie mam żadnych błędów na vag-u, silnik pracuje bardzo równomiernie i najważniejsze - odpala po max 2-3 sekundach !!!
Wcześniej posprawdzałem co mogłem z pompa na czele, aby wykluczyć co tylko można, jak Ktoś ma walnięta pompę czy kosz, walnięta cewkę wn czy tez przewody sparciałe to niech się cudów nie spodziewa.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-22, 08:58   

ale co dokładnie wyczyściłeś? wtyczkę ecu? czy wszystko w komorze co tylko znalazłeś?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-22, 11:45   

robsonik4 napisał/a:

- rozłączamy wszystkie wtyczki, połączenia elektryczne, przekaźniki ( to co znalazłem to rozłączyłem)


tak jak pisze Robsonik wszystko. Teraz ciężko dojść gdzie coś nie łączyło słabo stykało, ale przeczyszczenie wszystkich styków tylko mu na zdrowie pójdzie.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-22, 15:54   

WSZYSTKO co znalazłem, przekaźniki pod nogami pasażera też, ECU to podstawa, pod kierownicą jest trochę wtyczek, modułów itd dlatego zajęło mi to 3h, pod fotelami - po prostu co znalazłem to zakonserwowałem.

Następny dzień banan na ustach, nad ranem -4C i 2-3 sek :) )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.