Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] urwany wahacz  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-25, 21:29   [D2 96 4.2PB/LPG ] urwany wahacz

.... wyszło co było przyczyną drgań, które opisywałem w innym poście - wyrobiony wahacz ten największy po prawej stronie bliżej nóg pasażera (ale opis :) )
Wypadł z kuli przy piaście koła tak był wyrobiony, dobrze, że stało się to przy ruszaniu a nie podczas jazdy :-? , przy okazji wylazł przegub ze skrzyni, samochód pod domem (laweta była)
Pytanko do fachowców - jak to zmontować, aby przynajmniej wjechać na lawetę (teraz koło haczy o błotnik) i zderzak wyrwał się chyba z zaczepów z prawej strony :evil:
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-25, 21:39   

robsonik4 napisał/a:
Wypadł z kuli przy piaście koła tak był wyrobiony


a kiedy to auto było tak normalnie na przeglądzie (nie sam dowód ) :?: :?:
To nie możliwe żeby w ciągu roku się rozpadł wahacz
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-25, 21:53   

na normalnym w styczniu i było ok, a jakieś 2 tyg temu bo coś zaczęło stukać pojechałem na sprawdzenie i usłyszałem, że może 3 będą dobre.
Zapraszam do Wrocka, po zimie dziury były jak leje po bombach, ogólnie większość ulic/dróg do dupy
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-25, 21:59   

robsonik4 napisał/a:
Zapraszam do Wrocka, po zimie dziury były jak leje po bombach, ogólnie większość ulic/dróg do dupy


to noga z gazu i próbujemy omijać dziury , a nie zaliczać wszystkim . ;-)
Ja na przeglądy jeżdzę co roku autkiem , bo nie mam nowego autka tylko starsze , no i tam zawsze może coś wyjść , po za tym to moje bezpieczeństwo , kupuję zamienniki i jak trzeba to wymieniam :mrgreen: :mrgreen:

A kompletne zawieszenie na przód to można kupić za około 800-900zł , mam zrobione na tym zawieszeniu około 3000km i jak na razie to wszystko oki , nic się nie gnie , nie wykrzywia ani nie pęka , tak że nie takie złe zamienniki jak nie którzy piszą , no chyba że ja zawsze trafiam na dobre a kto inny trafia na jakiś badziew 8-)

od ponad 5 lat używam zamienników w różnych autach (zawieszenie , klocki , elementy silnika) i jak dla mnie to spełniają swoje zadanie jak należy .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-26, 09:21   

Zmontować możesz na miejscu. Wszystko złożysz na lewarku. Nowy wahacz, auto do góry, dobrze podeprzeć i można to zrobic. Później dopiero na warsztat już na kołach aby solidnie podokręcać i ustawić zbieżność
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-26, 13:04   

wszystko ok tylko jak naciągnąć koło (co odkręcić), aby mi wskoczył przebug i abym mógł przynajmniej na czas transportu włożyc wahacz na miejsce; teraz przegub leży na ziemi i nie przechodzi przez belkę pod silnikiem a wahacz jest w odległości około 10 cm od piasty i brechą mogę tylko docisnąc o jakies 5-6 cm :-(
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-10-26, 18:36   

odkręc górne wahacze i amortyzator od dolnego wahacza wtedy zwrotnica będzie się odsuwać i powinieneś wsadzić przegub.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-26, 20:37   

sylwekr napisał/a:
Zmontować możesz na miejscu. Wszystko złożysz na lewarku. Nowy wahacz, auto do góry, dobrze podeprzeć i można to zrobic. Później dopiero na warsztat już na kołach aby solidnie podokręcać i ustawić zbieżność


Wymieniales kiedys ten wachacz? Bo zeby wyjac z niego srube a co za tym idzie zeby wyjac sam wachacz to trzeba luzowac rame pomocnicza. Generalnie slabo to widze na lewarku.

Robson - skoro jestes z wrocka to moze zaciagnij zwloki do mnie, przejrze Ci zawieche i nie tylko, wymienimy co trzeba i bedziesz bezpiecznie jezdzil...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-26, 21:37   

właśnie o to chodzi, że żeby ruszyć samochód muszę złożyć ten wahacz inaczej koło trze o nadkole i dupa z jazdy jakiejkolwiek :-(
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-26, 22:17   

daj na pw gdzie to stoi, moze uda sie zmotac kogos do pomocy..
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-26, 22:37   

samochód stoi pod domem - ściągnęła mnie laweta, teraz żeby wycofać muszę złożyć wahacz inaczej nie przejdzie przez bramę (do tyłu); jak Niunie ściągaliśmy z lawety opona urwała chyba z zaczepów zderzak z prawej strony - tak podczas "jazdy" tyłem zachowuje się z tym urwanym wahaczem.
Warsztat mam, który to zrobi (kuzyn żony) tak, że dzięki za pomoc, ale muszę tam jakoś dostarczyć autko, najlepiej o własnych siłach.
Pomysł mój był taki, aby odkręcić amortyzator bo chyba on powoduje przesunięcie koła do przodu, złożyć jak się da ten wahacz (nie wiem czy wtedy włożę przegub) a następnie przewiercić na wylot i skręcić śrubą.
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-26, 23:23   

Jeśli wahacz nie pogięty, to czmychnij na prasę wybić tuleje i wrzuć poliuretan. Po co od razu wymieniać wahacz? Samodzielnie tak czy siak ciężko możesz mieć. W poniedziałek mocowałem się z czymś podobnym w innym autku.
_________________
Tomek
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-27, 09:17   

szeryfisch napisał/a:


Wymieniales kiedys ten wachacz? Bo zeby wyjac z niego srube a co za tym idzie zeby wyjac sam wachacz to trzeba luzowac rame pomocnicza. Generalnie slabo to widze na lewarku.

.


Wymieniałem i nie luzowałem ramy pomocniczej. Śrubę wyjmowałem bez jakiś większych problemów (chyba, że mnie już pamięć myli :-) ). Może są jakieś różnice w autach przed/po lifcie
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-10-27, 19:27   

jeśli poprzednią wymianę robił ktoś kumaty i założył śrubę odwrotnie niż fabryka wtedy nie trzeba luzować ramy pod silnikiem

co do głównego problemu to ja zrobiłbym to tak:
odkręcasz śrubę centralna przegubu zewnętrznego ,następnie wyjmujesz całą półoś ,wkładasz od strony skrzyni a później drugi koniec do piasty ,potem jeszcze trafić sworzniem wahacza w otwór zabezpieczyć żeby znów nie wypadł i tyle :-P
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-27, 20:12   

tylko ja trafić jak nie mogę zbliżyć piasty do wahacza :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.