Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] wentylator klimy zamiast wisko  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-26, 21:04   [D2 96 4.2PB/LPG ] wentylator klimy zamiast wisko

Siemka czy ktoś już montował wentylator klimy zamiast wisko ??
Chciałbym tak zrobić bo widzę że chłodnica po stronie obecnego wentylatora od klimy jest chłodniejsza jak chodzi na 2 biegu a te wisko strasznie głośne i nie wywiewa tyle gorącego powietrza co elektryk.
Chciałbym go wsadzić w miejsce wisko i wpiąć się w przewody tego pierwszego , będzie działać poprawnie ??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-06-27, 02:46   

Limbo m.in https://www.a8team.pl/profiles/1028.htm
Wysterowanie z elektryka klimy.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-06-27, 08:19   

Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-27, 08:57   

Ukaniu napisał/a:
Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań.

Zakładam bo kolejne wisko nie daje rady wychłodzić i gotuje mi sie w korku na klimie went. Elektryczny ladnie chlodzi chlodnice a po stronie wisko jest bardzo goraca
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-06-27, 09:09   

Gotuje? Znaczy przekracza 120 stopni?
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-27, 09:12   

Ukaniu napisał/a:
Gotuje? Znaczy przekracza 120 stopni?

110 a dalej wywala płyn wislo zmieniane , obieg jest, wiatrak chodzi na 2 biegu
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-06-27, 09:35   

korek nie trzyma ciśnienia. Do 120 stopni nie ma prawa nic wywalać.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-27, 10:13   

Ukaniu napisał/a:
korek nie trzyma ciśnienia. Do 120 stopni nie ma prawa nic wywalać.

Nie czekałem do 120 st. Ale kilka razy mi sie zdarzylo ze wywalil plyn i nie wiem ile bylo st. Pozniej sprawdzalem na kompie i jak bylo juz 110 weże twarde i wyczuwalne bulgotanie na wezach to odpuszczalem dalsze łapanie temp. Zeby nie stracic kolejnych litrow plynu. Tak ze korek trzyma bo przy 110 po popuszczeniu korka plyn sie mocno pietrzył w zbiorniczku i zaczynał sie gotowac
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-06-27, 13:01   

A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice <blee>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-06-27, 13:58   

pb41ns napisał/a:
A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice

Gdzieś problem być musi bo to nie jest normalne. Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem.
Jeśli chłodnica nie ma przepustowości albo pompa słaby wydatek, choćby z 5 wentylatorami to i tak ucierpi silnik bo ze zbyt małymi przepływami będą pojawiały się w nim miejsca przegrzane.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-06-27, 14:34   

Chłodnica jest tak zrobiona że jeśli nawet będzie miała zapchane któreś kanaliki to na oko będzie się wydawało że jest drożna. Jak to sprawdzałeś?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-27, 14:36   

Ukaniu napisał/a:
pb41ns napisał/a:
A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice

Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem.

Jeżeli nie mam juz innego pomysłu to robię jak ci co juz tak zrobili .
Wisko zmienione , przepustowość jest bo po 2 sek. Po wyłączeniu wentylatora z mocno ciepłej robi sie bardzo gorąca , wiatrak klimy chodzi na 2 biegu układ odpowietrzony , pompa wody w posiadaniu auta juz 3 i notorycznie co lato problem wraca silnik miał robioną kapitalkę i przed i po wystepuje problem wzrostu temperatury po uruchomieniu klimatyzacji na postoju. To powiedz jak tego pryszcza wycisnąć ? :-O

[ Dodano: 2019-06-27, 14:39 ]
Wlewałem środek do czyszczenia chłodnicy i zero poprawy . Chyba sprobuje wlać ten do kamienia w czajnikach
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-06-27, 17:32   

Zdemontuj wężyk powrotu i zaślep śrubą 8. Weż inny kawałek wężyka i domontuj do zbiornika. Napompuj aż korek zacznie puszczać ale nie więcej niż 1,2. Tyle powinien utrzymać dobry korek.
Jeśli masz spróchniałą chłodnicę i słaby korek to może się coś wypierdzieć. Ciśnienie spuszczaj tylko odkręcając korek bo wywali płyn.
Pojęcie twardości może jest dobre w sypialni ale ja bym wolał mieć pewność...
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-06-16, 10:28   

Witam. Odgrzeje trochę kotleta. Podpowie ktoś jaki wentylator będzie pasować zamiast wiskozy? Z jakiegoś innego auta albo konkretna sztuka na alledrogo. Czy trzeba mocno ingerować w obudowę chłodnicy żeby to zamontowac?
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2021-06-16, 13:42   

Był teraz temat na grupie , Jedna osoba ma projekty na wykonanie ramki wentylatora pod wentylator TurboWorks 16 cali , koszt ramki 65zł plus wentylator 130zł , podaj email to mogę ci wiadomość od niego przesłać z plikiem do cięcia na laserze i linkiem do wentylatora.
jedyna modyfikacja to musisz z ściąć gwint mocujący oryginalne wisko żeby wentylator się zmieścił . mogę ci fotki nawet podesłać jak to wygląda na gotowo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.