Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem  
Autor Wiadomość
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-02-21, 13:05   

tych zaworkow o ile pamietam to nie bo przy wymianie oleju mi czyscili je
_________________
dare to be great
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-02-21, 13:52   

Wszystko można zrobić na podnośniku demontując miskę skrzyni .
Na tej stronce masz fotki podglądowe - http://www.skrzynie-biegow.com/
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-02-23, 11:54   

więc wystarczy odkręcić te płytę i wyczyścić ? dobrze to rozumiem ?bo niedługo wymieniam pierwszy raz olej i przy okazji mozna by to zrobić
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-02-23, 12:10   

Myślę że warto , jednakże nie polecam samodzielnego grzebania chyba że miałeś już do czynienia z tego typu pracami w przeciwnym razie zleć te zabiegi komuś kto zjadł na tym zęby .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-23, 12:25   

Paleta elektrozaworów przy podjechanych lub zajechanych ASB zazwyczaj dostaje syfu i szwankuje. Czyszczenie to koszt 200-300zł moja wyczyścili pare lat temu przy remoncie ale to jest zabieg który może poskutkować a może nie lub w czesci.
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-02-23, 12:37   

no właśnie mam takiego co olej wymieniał ale tego raczej nie robił ,skrzynia (odpukać) zmienia super ale jak na postoju lewarkiem przesuwam to czasem takie pukanie szarpanie jest ,no i r jak wrzucam to stuknięcie jest prawie zawsze ,olej od nowosci 252 k teraz ma
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-23, 12:58   

U mnie na R stuka gdy jest ciepły olej,jak zimny to echo. Ale to nie jest az tak mocne lecz przy ostatniej wymianie mi mowili że trza by sprawdzić to. I przy nastepnej wymianie raczej sie w to wgłebie ale musze absolutnie czysto mieć z babolami.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-04-23, 19:20   

podepne sie pod temat bo mialem (w sumie mam jeszcze) podobny objaw i tez mi stukalo metalicznie przy zrzucaniu biegu z 5 - 4 i czasami z 3 -2. :/

Przy wymianie tylnego zawieszenia zauwazylem te gumy na tulejach podpory tylnego dyfra byly popekane, wrecz jakby przeciete, wiec kupilem dobra uzywke i zamontowalem. Te stuki jednak nie ustaly, wiec szukalem dalej i podejrzenie padlo na lewa półoś a dokladniej na przegub wewnetrzny! Poloska latala w kazda strone pozostale siedzialy twardo. Wiec zakupilem rowniez uzywana polos z dobrym przegubem wewnetrzym. Nie chcialem tych z alledrogo typu PRZEGUB SUPER MOCNY za ok. 200pln wole jednak ori uzywke w dobrym stanie. Przegub wymieniony, nowy smar i....stuki ustaly w 80%. <hura>

Nie ma juz metalicznego stuku przy zrzucaniu biegow i jest o niebo lepiej, jednak przy mocnym hamowaniu, w sumie tylko z 3 - 2 jest odczuwalne stukniecie na mechanizmie rozocowym z przodu. :( Nie uda sie tego pewnie w 100% zniwelowac bo krecac samym walkiem przy skrzyni ten luz jest wyczuwalny. Co moze pomoc to wszystkie luzy wyeliminowac czyli jeszcze wymiana przegubu walu od strony skrzyni (ten od dyfra juz wymienilem) oraz musze sprawdzic podpore walu. Po tym powinno byc jeszcze lepiej :D

w kazdym badz razie zamiezam jeszcze "otworzyc" wszystki oslony przgubow i wypenic je nowym smarem. Na pewno nie zaszkodzi :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-04-23, 19:48   

a poduszki masz ok
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-04-23, 19:53   

no wlasnie chyba nie ;( bo moj mechanik tez mi zwrocil na to uwage. Poduchy od skrzyni wygladaja sie byc ok, natomiast pod silnikiem nie a wiem ze byly chyba wymieniane bo sa bez czujnikow zuzycia i mi blad wywala. Wiec raczej tez bede musial sie tym zajac.

Tak wiec....duzo to roboty przy wymianie poduszek pod silnikiem ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-04-24, 20:59   

nie :)
tylko belka :D
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-04-25, 07:57   

chodzi właśnie o to czy jest potrzeba ściągać całe sanki, czy jest jakis inny sposób?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Antek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-25, 15:43   

A mnie ciekawi jaki powinien byc luz na mechanizmie z przodu? Czy powinno byc sztywno czy powinien byc luz powiedzmy ok kilku mm obrotu? Bo u mnie taki podobny stuk wystepuje (tzn nie ma szarpniecia tylko slychac tyk, czasem bardziej metaliczne). Z tym, ze skrzynie juz mialem na stole, byla robiona. Co wiecej...Mechanizm tez mialem wyjety i nie widac luzow. Wiec gdzie taki luz/stukniecie moze byc? Na podporze walu?
 
 
Szopen 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 80
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2014-04-25, 16:51   

Pukać może ze D na R także wtedy kiedy jest uszkodzony przegub elastyczny wału. Warto sprawdzić czy jest na nim luz, czy guma jest cała, czy jest smar.
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub...4117900742.html
_________________
No quattro no fun ;)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-04-25, 22:45   

powoli dochodze do wniosku że to nie luz na różnicowym (choć wyczuwalny) lecz gdzies indziej lezy problem...tzn. prawdopodobnie będą to poduszki pod silnikiem, ale zaczne od wału i przegubu od strony skrzyni oraz podpory.

Szopen napisał/a:
wtedy kiedy jest uszkodzony przegub elastyczny wału. Warto sprawdzić czy jest na nim luz, czy guma jest cała, czy jest smar.
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub...4117900742.html


Przeguby te z alledrogo omijam szerokim łukiem. Do naszych wałów pasuje przegub wewnętrzny od Forda Scorpio rok. 1991-1994. Przerabiałem to w A4 oraz tu w A8 mam wymieniony przegub od strony dyfra.

Szopen napisał/a:
Pukać może ze D na R


no własnie co ciekawe u mnie nie stuka przy zmianie w zednej konfiguracji z :

P - R / P - D / R - D i nazad... ;)

a stuki te wystepuja tylko i wyłącznie przy mocnym hamowaniu jakby cos w skrzyni odbiło sie dwa razy ( w przód i w tył) PUK....PUK.
przy delikatnym "dojazdowym" hamowaniu nie stuka / puka nic...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.