Autor |
Wiadomość |
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-02-21, 13:05
|
|
|
tych zaworkow o ile pamietam to nie bo przy wymianie oleju mi czyscili je |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-02-23, 11:54
|
|
|
więc wystarczy odkręcić te płytę i wyczyścić ? dobrze to rozumiem ?bo niedługo wymieniam pierwszy raz olej i przy okazji mozna by to zrobić |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-23, 12:25
|
|
|
Paleta elektrozaworów przy podjechanych lub zajechanych ASB zazwyczaj dostaje syfu i szwankuje. Czyszczenie to koszt 200-300zł moja wyczyścili pare lat temu przy remoncie ale to jest zabieg który może poskutkować a może nie lub w czesci. |
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-02-23, 12:37
|
|
|
no właśnie mam takiego co olej wymieniał ale tego raczej nie robił ,skrzynia (odpukać) zmienia super ale jak na postoju lewarkiem przesuwam to czasem takie pukanie szarpanie jest ,no i r jak wrzucam to stuknięcie jest prawie zawsze ,olej od nowosci 252 k teraz ma |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-02-23, 12:58
|
|
|
U mnie na R stuka gdy jest ciepły olej,jak zimny to echo. Ale to nie jest az tak mocne lecz przy ostatniej wymianie mi mowili że trza by sprawdzić to. I przy nastepnej wymianie raczej sie w to wgłebie ale musze absolutnie czysto mieć z babolami. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-23, 19:20
|
|
|
podepne sie pod temat bo mialem (w sumie mam jeszcze) podobny objaw i tez mi stukalo metalicznie przy zrzucaniu biegu z 5 - 4 i czasami z 3 -2.
Przy wymianie tylnego zawieszenia zauwazylem te gumy na tulejach podpory tylnego dyfra byly popekane, wrecz jakby przeciete, wiec kupilem dobra uzywke i zamontowalem. Te stuki jednak nie ustaly, wiec szukalem dalej i podejrzenie padlo na lewa półoś a dokladniej na przegub wewnetrzny! Poloska latala w kazda strone pozostale siedzialy twardo. Wiec zakupilem rowniez uzywana polos z dobrym przegubem wewnetrzym. Nie chcialem tych z alledrogo typu PRZEGUB SUPER MOCNY za ok. 200pln wole jednak ori uzywke w dobrym stanie. Przegub wymieniony, nowy smar i....stuki ustaly w 80%. <hura>
Nie ma juz metalicznego stuku przy zrzucaniu biegow i jest o niebo lepiej, jednak przy mocnym hamowaniu, w sumie tylko z 3 - 2 jest odczuwalne stukniecie na mechanizmie rozocowym z przodu. Nie uda sie tego pewnie w 100% zniwelowac bo krecac samym walkiem przy skrzyni ten luz jest wyczuwalny. Co moze pomoc to wszystkie luzy wyeliminowac czyli jeszcze wymiana przegubu walu od strony skrzyni (ten od dyfra juz wymienilem) oraz musze sprawdzic podpore walu. Po tym powinno byc jeszcze lepiej
w kazdym badz razie zamiezam jeszcze "otworzyc" wszystki oslony przgubow i wypenic je nowym smarem. Na pewno nie zaszkodzi |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-23, 19:48
|
|
|
a poduszki masz ok |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-23, 19:53
|
|
|
no wlasnie chyba nie ;( bo moj mechanik tez mi zwrocil na to uwage. Poduchy od skrzyni wygladaja sie byc ok, natomiast pod silnikiem nie a wiem ze byly chyba wymieniane bo sa bez czujnikow zuzycia i mi blad wywala. Wiec raczej tez bede musial sie tym zajac.
Tak wiec....duzo to roboty przy wymianie poduszek pod silnikiem ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-24, 20:59
|
|
|
nie
tylko belka |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-25, 07:57
|
|
|
chodzi właśnie o to czy jest potrzeba ściągać całe sanki, czy jest jakis inny sposób? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-25, 15:43
|
|
|
A mnie ciekawi jaki powinien byc luz na mechanizmie z przodu? Czy powinno byc sztywno czy powinien byc luz powiedzmy ok kilku mm obrotu? Bo u mnie taki podobny stuk wystepuje (tzn nie ma szarpniecia tylko slychac tyk, czasem bardziej metaliczne). Z tym, ze skrzynie juz mialem na stole, byla robiona. Co wiecej...Mechanizm tez mialem wyjety i nie widac luzow. Wiec gdzie taki luz/stukniecie moze byc? Na podporze walu? |
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2014-04-25, 16:51
|
|
|
Pukać może ze D na R także wtedy kiedy jest uszkodzony przegub elastyczny wału. Warto sprawdzić czy jest na nim luz, czy guma jest cała, czy jest smar.
O tak to wygląda :
http://allegro.pl/przegub...4117900742.html |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-25, 22:45
|
|
|
powoli dochodze do wniosku że to nie luz na różnicowym (choć wyczuwalny) lecz gdzies indziej lezy problem...tzn. prawdopodobnie będą to poduszki pod silnikiem, ale zaczne od wału i przegubu od strony skrzyni oraz podpory.
Przeguby te z alledrogo omijam szerokim łukiem. Do naszych wałów pasuje przegub wewnętrzny od Forda Scorpio rok. 1991-1994. Przerabiałem to w A4 oraz tu w A8 mam wymieniony przegub od strony dyfra.
Szopen napisał/a: | Pukać może ze D na R |
no własnie co ciekawe u mnie nie stuka przy zmianie w zednej konfiguracji z :
P - R / P - D / R - D i nazad...
a stuki te wystepuja tylko i wyłącznie przy mocnym hamowaniu jakby cos w skrzyni odbiło sie dwa razy ( w przód i w tył) PUK....PUK.
przy delikatnym "dojazdowym" hamowaniu nie stuka / puka nic... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|