Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-27, 11:16
|
|
|
Koledzy powracając do tematu tego szarpania przy zrzuceniu z 3 biegu na 2 w trybie D, zauważyłem że w trybie 3 jest wszystko super tzn. skrzynia nie szarpie zachowuje się idealnie. Czyli można wyeliminować jakiekolwiek luzy , po prostu coś jest ze skrzynią tylko co może teraz ktoś nakieruje gdzie zajrzeć |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-27, 11:25
|
|
|
sluchaj ja u siebie wymieniłe tylne zawieszenie + tylną podpore dyfa i zauważyłem znaczną poprawę. Tydzień temu wymieniłem podporę wału i krzyżak i jest jeszcze lepiej tzn. nie ma już takich mocnych szarpnięc / uderzeń przy rzucaniu z 3 - 2 (może niekiedy jakies delikatne) dlatego została mi jeszcze do wymiany lewa poduszka pod silnikiem i myśle że będzie git,
Niestety jeden problem prawie z głowy i pojawił sie inny bo po wymianie podpory i krzyzaka wystepuja drgania tylnego mostu albo z niedoważonego wału albo juz nie wiem ;( |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-27, 11:34
|
|
|
Tak jak napisałem , w trybie 3 biegu jest wszystko idealnie skrzynia nówka . A na D od razu masakra wali i tłucze . Sprawdz u siebie czy jest różnica polataj na 3 biegu. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-27, 11:57
|
|
|
a tym tipe zrzuczasz sam bieg czy robi to skrzynia. Bo u mnie jak sam zrzucam to jest ok, natomist jak to skrzynia robi to jest podobne odczucie jak na D... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-27, 12:20
|
|
|
na tipie jest podobnie a jak sama to mocniej . Natomiast jak przesunę lewarek na 3 i zwalniam do skrzyżowania to zrzuca biegi bardzo płynnie |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-27, 12:46
|
|
|
ciekawa sprawa. Musze u siebie zobaczyc jak sie skrzynia bedzie na 3 zachowywac, ale wiem ze jesli po wszystkich wymianach jakie juz przeprowadzilem >
zawiecha przód + tył / hamulce przód + tył / podpora dyfra + wału / przeguby wału + przegub wew. przedni (po wymianie tego przegubu w 70% ustało metaliczne bicie i sie półośka usztywniła co też miało wpływ przy zrzucaniu biegów) + niedługo poduchy silnika
> i nic sie nie poprawi to chyba zostają do przeczyszczenia elektrozawory w skrzyni... <niewiem>
Jeszcze jedno co zrobie to uzupełnie we wszystkich przegubach nowy samar co też powinno pomóc...
a jak u Ciebie z przegubami wewnętrzymi przednimi ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-27, 13:02
|
|
|
nie sprawdzałem przegubów ale wolę nie wytapiać kasy na tzw. a może to a może tamto . Po tym co zauważyłem wszystko leży po stronie skrzyni. Chyba trzeba dać na diagnozę do jakiegoś majstra skrzyniowego. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-27, 13:26
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | ale wolę nie wytapiać kasy na tzw. a może to a może tamto |
no spoko, tylko ja też myślałem że to wina definitywnie po stronie skrzyni a jak zszedłem pod auto i zacząłem szukać to sie dopatrzyłem tego przegubu, tzn. półośka latała w każdą możliwą strone. Nie chciełem zadnego wynalazku z alledrogo więc kupilem dobrą używkę i poprawa jest odczuwalna. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2014-05-27, 21:41
|
|
|
Niestety moim zdaniem te zabiegi z zawieszeniem i całą resztą niewiele pomogą, ale też nie zaszkodzą. Skrzynia szarpie, moim zdaniem, ponieważ albo jest uszkodzenie w płycie z elektrozaworami (czyszczenie raczej nic nie pomoże) albo skrzynia kończy się i wymaga naprawy. I w tym przypadku uważam że wymiana oleju i inne zabiegi ratujące ją to tylko niepotrzebne wydawanie pieniędzy. Jeżeli będziesz z tą usterką dalej jeździł to będzie droższa naprawa. Prawdopodobnie spalisz tarcze sprzęgieł w skrzyni i zacznie się ślizgać. Ale to tylko takie przypuszczenia i mam nadzieję że czarny scenariusz nie ziści się.
Sprawdziłbym jeszcze poziom oleju w skrzyni bo to są groszowe sprawy.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-05-27, 22:46
|
|
|
Moja ASB nie ma kultury,ale po dlugim postoju czy zima potrafi byc jak nowa. Wina moze byc tylko paleta elektrozaworow ktorej to przy remoncie nie wymienialem a jedynie czyszczono. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-27, 23:42
|
|
|
monster masz rację , skrzynia już powoli wywala kopyto. A dostęp do tych zaworów jest od strony miski ? i co z nimi trzeba je wymienić ? Ale najlepiej zrobię jak zapłacę mechanikowi od asb za diagnoze i uswiadomi mnie czy warto ją naprawiac czy kupic druga bo różnicowy też już mi podszarpuje a poduchy mam cale |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
bobersky
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 11 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2014-05-28, 00:14
|
|
|
u mojego ojca w A8 w skrzyni 5hp24 też szarpało z 3 biegu na 2 oraz czasem przy szybszym ruszaniu. Okazało sie, że ta paleta sterująca zaworami miała odłamanie. Wymiana tej palety wraz z olejem pomogło. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-05-28, 05:23
|
|
|
Czy ktos sie orientuje ile kosztowac moze wymiana takiej palety? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-28, 08:34
|
|
|
Wymiana groszowe sprawy, natomiast problemem może być znalezienie dobrej używki lub czyszczenie albo regeneracja swojej o ile będzie taka możliwość. Do pre fl nie widać cen w etce, natomiast do po fl jest ale cena spokojnie przekracza koszt samego remontu całości. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-05-28, 09:24
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Do pre fl nie widać cen w etce, natomiast do po fl jest ale cena spokojnie przekracza koszt samego remontu całości. |
Tak czy inaczej biednemu zawsze wiatr w oczy i piach w zęby...
ja już po tych wszystkich wymianach stwierdzam, że zostaje jednak tylko poducha pod silnikiem oraz luz na różnicowym przednim, z którym nic nie zrobie a poza tym to skrzynia chodzi ok. Czasem delikatnie cos stuknie ale myśle że w granicach normy.
Olej mam wymieniony nicałe 30kkm temu i po tych wszystkich naprawach jest tylko lepiej... jeszcze ten nieszczęsny wał do ogarnięcia ;( |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|