Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem  
Autor Wiadomość
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-05-27, 11:16   

Koledzy powracając do tematu tego szarpania przy zrzuceniu z 3 biegu na 2 w trybie D, zauważyłem że w trybie 3 jest wszystko super tzn. skrzynia nie szarpie zachowuje się idealnie. Czyli można wyeliminować jakiekolwiek luzy , po prostu coś jest ze skrzynią tylko co :D może teraz ktoś nakieruje gdzie zajrzeć :)
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-05-27, 11:25   

sluchaj ja u siebie wymieniłe tylne zawieszenie + tylną podpore dyfa i zauważyłem znaczną poprawę. Tydzień temu wymieniłem podporę wału i krzyżak i jest jeszcze lepiej :D tzn. nie ma już takich mocnych szarpnięc / uderzeń przy rzucaniu z 3 - 2 (może niekiedy jakies delikatne) dlatego została mi jeszcze do wymiany lewa poduszka pod silnikiem i myśle że będzie git,

Niestety jeden problem prawie z głowy i pojawił sie inny bo po wymianie podpory i krzyzaka wystepuja drgania tylnego mostu albo z niedoważonego wału albo juz nie wiem ;(
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-05-27, 11:34   

Tak jak napisałem , w trybie 3 biegu jest wszystko idealnie skrzynia nówka . A na D od razu masakra wali i tłucze . Sprawdz u siebie czy jest różnica polataj na 3 biegu.
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-05-27, 11:57   

a tym tipe zrzuczasz sam bieg czy robi to skrzynia. Bo u mnie jak sam zrzucam to jest ok, natomist jak to skrzynia robi to jest podobne odczucie jak na D...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-05-27, 12:20   

na tipie jest podobnie a jak sama to mocniej . Natomiast jak przesunę lewarek na 3 i zwalniam do skrzyżowania to zrzuca biegi bardzo płynnie
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-05-27, 12:46   

ciekawa sprawa. Musze u siebie zobaczyc jak sie skrzynia bedzie na 3 zachowywac, ale wiem ze jesli po wszystkich wymianach jakie juz przeprowadzilem >

zawiecha przód + tył / hamulce przód + tył / podpora dyfra + wału / przeguby wału + przegub wew. przedni (po wymianie tego przegubu w 70% ustało metaliczne bicie i sie półośka usztywniła co też miało wpływ przy zrzucaniu biegów) + niedługo poduchy silnika

> i nic sie nie poprawi to chyba zostają do przeczyszczenia elektrozawory w skrzyni... <niewiem>

Jeszcze jedno co zrobie to uzupełnie we wszystkich przegubach nowy samar co też powinno pomóc...

a jak u Ciebie z przegubami wewnętrzymi przednimi ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-05-27, 13:02   

nie sprawdzałem przegubów ale wolę nie wytapiać kasy na tzw. a może to a może tamto . Po tym co zauważyłem wszystko leży po stronie skrzyni. Chyba trzeba dać na diagnozę do jakiegoś majstra skrzyniowego.
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-05-27, 13:26   

chicken20091986 napisał/a:
ale wolę nie wytapiać kasy na tzw. a może to a może tamto


no spoko, tylko ja też myślałem że to wina definitywnie po stronie skrzyni a jak zszedłem pod auto i zacząłem szukać to sie dopatrzyłem tego przegubu, tzn. półośka latała w każdą możliwą strone. Nie chciełem zadnego wynalazku z alledrogo więc kupilem dobrą używkę i poprawa jest odczuwalna.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2014-05-27, 21:41   

Niestety moim zdaniem te zabiegi z zawieszeniem i całą resztą niewiele pomogą, ale też nie zaszkodzą. Skrzynia szarpie, moim zdaniem, ponieważ albo jest uszkodzenie w płycie z elektrozaworami (czyszczenie raczej nic nie pomoże) albo skrzynia kończy się i wymaga naprawy. I w tym przypadku uważam że wymiana oleju i inne zabiegi ratujące ją to tylko niepotrzebne wydawanie pieniędzy. Jeżeli będziesz z tą usterką dalej jeździł to będzie droższa naprawa. Prawdopodobnie spalisz tarcze sprzęgieł w skrzyni i zacznie się ślizgać. Ale to tylko takie przypuszczenia i mam nadzieję że czarny scenariusz nie ziści się.
Sprawdziłbym jeszcze poziom oleju w skrzyni bo to są groszowe sprawy.
Pozdrawiam.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-27, 22:46   

Moja ASB nie ma kultury,ale po dlugim postoju czy zima potrafi byc jak nowa. Wina moze byc tylko paleta elektrozaworow ktorej to przy remoncie nie wymienialem a jedynie czyszczono.
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-05-27, 23:42   

monster masz rację , skrzynia już powoli wywala kopyto. A dostęp do tych zaworów jest od strony miski ? i co z nimi trzeba je wymienić ? Ale najlepiej zrobię jak zapłacę mechanikowi od asb za diagnoze i uswiadomi mnie czy warto ją naprawiac czy kupic druga bo różnicowy też już mi podszarpuje a poduchy mam cale
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
bobersky 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D2 4.2
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 11
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2014-05-28, 00:14   

u mojego ojca w A8 w skrzyni 5hp24 też szarpało z 3 biegu na 2 oraz czasem przy szybszym ruszaniu. Okazało sie, że ta paleta sterująca zaworami miała odłamanie. Wymiana tej palety wraz z olejem pomogło.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-28, 05:23   

Czy ktos sie orientuje ile kosztowac moze wymiana takiej palety?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-05-28, 08:34   

Wymiana groszowe sprawy, natomiast problemem może być znalezienie dobrej używki lub czyszczenie albo regeneracja swojej o ile będzie taka możliwość. Do pre fl nie widać cen w etce, natomiast do po fl jest ale cena spokojnie przekracza koszt samego remontu całości.
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-05-28, 09:24   

krzychu22.p1i napisał/a:
Do pre fl nie widać cen w etce, natomiast do po fl jest ale cena spokojnie przekracza koszt samego remontu całości.


Tak czy inaczej biednemu zawsze wiatr w oczy i piach w zęby... :/

ja już po tych wszystkich wymianach stwierdzam, że zostaje jednak tylko poducha pod silnikiem oraz luz na różnicowym przednim, z którym nic nie zrobie :( a poza tym to skrzynia chodzi ok. Czasem delikatnie cos stuknie ale myśle że w granicach normy.

Olej mam wymieniony nicałe 30kkm temu i po tych wszystkich naprawach jest tylko lepiej... jeszcze ten nieszczęsny wał do ogarnięcia ;(
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.