Autor |
Wiadomość |
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-09-01, 13:31 [D2 99 4.2PB/LPG
] Nie odpala na PB ani na LPG - Problem R
|
|
|
Temat wałkowany 100 razy na forum więc szukam
............Chętnego Mechanika/Znawce tematu który pomoże zdiagnozować ową przyczynę z Trójmiasta który zmierzył się już z takim wyzwaniem.
Objawy:
Auto przez ostatnie kilka dni po odpaleniu na PB ,,PŁYWAŁO NA WOLNYCH OBROTACH'' po przejściu na LPG auto jeździło bez zastrzeżeń jak i na PB latało bdb
Wczoraj - polatałem cały dzień na PB i gdy chciałem wieczorem odpalić AUTO , musiałem kręcić bardzo długo -kilka minut.
Po długiej walce odpalał i gasł itd...w końcu odpalił na PB ale stojąc na światłach musiałem cały czas trzymać minimum 1000obr bo inaczej falował i chciał zgasnąć.
Dziś już nie chce odpalić ani na PB, anie na LPG ............ dodam, że ( gdy kiedyś padła pompa paliwa to chociaż na LPG odpalał od strzała a teraz zero reakcji : ( i to mnie matrwi..
- EWIDENTNIE DOSTAJE ZA DUŻO PALIWA , bo śmierdzi gdy go kręcę i zalewa jakby nie było iskry..
- JEDYNE BŁĘDY jakie pokazał 17535,17537 - MIESZANKA ZA BOGATA STRONA 1 i 2 oraz 16486 Przepływomierz niskie napięcie. po wykasowaniu brak...
Panowie na co stawiacie... Kto może pomóc - bardzo proszę.
Czytając na Forum przyczyn może być klika
-Eliminuje tylko CEWKI - gdyż wymieniłem rok temu
- Świece - zamówiłem ( będą na wtorek)
ale mam wrażenie, że świece to zbyt mało. Co dalej
- WTRYSKIWACZE?
- A MOŻE MAPA PB I LPG się rozjechała ?
Jakieś dobre rady
ps:
niestety nie jestem mechanikiem, więc sam nic nie zrobię
Z góry dziękuje za każdy wpis- pomoc.
FORUMMINI.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 38,18 KB |
|
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-01, 19:05
|
|
|
albo odpalić na lpg jak odpali to wiadomo |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-01, 20:01
|
|
|
albo brc i po ptakach |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-09-02, 10:15
|
|
|
szykuj sie na wymiane pompy |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Miś
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 96 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2019-09-02, 12:57
|
|
|
Odkrec przewód od listwy paliwa sprawdź czy pompa podaje paliwo,jeśli chodzi o układ elektryczny zapłonowy jeśli kupiłeś nowe cewki i zamontowales na stare świece to prawdopodobnie cewki już też masz do wymiany instalacja lpg w samochodzie obciąża mocno układ elektryczny świece powinno się wymieniać przy gazie max 20tys km niedbalstwo przy instalacji lpg z świecami najczęściej prowadzi do uszkodzeń cewek i różnych problemów z silnikiem o układ zapłonowy przy gazie trzeba dbać. |
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-09-02, 15:23
|
|
|
Dziękuję za podpowiedzi.
Świece jutro będą i się okaże. (jakoś przespałem z wymianą tym razem i zrobiłem na nich około 25-30k, wcześniej wymieniałem co 15k) Na razie jedną świecę kontrolnie wyjąłem i była dość mocno usmolona jakby nie przepalał zbyt dobrze... więc może to będzie to....
Dziś odpalił na PB tylko że faluje na obrotach i mocno dymi....
Dam znać co będzie dalej........
[ Dodano: 2019-09-03, 21:42 ]
Zagadki ciąg dalszy.
-Świece wymieniłem, były czarne ... ale po pierwszej radości okazało się, że to nie to...!! (choć na pewno wymiany wymagały)
Samochód stał w sumie dwie doby, więc był zimny i zapewne wszystko co miało odparować to odparowało.
Niestety nie próbowałem go odpalić przed wymianą świec i to był błąd bo bym wiedział na 100% czy to świece czy nie.
ale... gdy wymieniłem świece
- SAMOCHÓD ODPALAŁ OD STRZAŁA I CHODZIŁ BDB
- Wraz z wzrostem temperatury silnika, zaczynał coraz bardziej falować
- pojechałem pojeździć i na LPG zasuwał IDEALNIE, na PB jakby lekko gorzej ale ujdzie..
Gdy osiagnął już 90 stopni - pojechałem na stacje beznynową zatankować i koniec
SAMOCHÓD ZNÓW KRĘCI i nie odpala (samochód zostawiłem na stacji )
Między czasie udało mi się sprawdzić błędy, które po skasowaniu już się nie pojawily ale wyglądały tak:
I tu pytanie, GDZIE JEST Zawór wentylujący, zbiornik paliwa
Bo może to ON jest przyczyną. Gdy czytam na różnych forach, to ludzie wspominają, że falowanie obrotów, bądź problem z odpaleniem może być tego skutkiem
Co o tym sądzicie ?
ERROR 3.09 MINI.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 107,32 KB |
|
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-03, 21:12
|
|
|
pompa paliwa
na samym gazie to to odpala ?
Ja mam w jednym aucie na świecach 250 tys zrobione i są już do wymiany
ale zapłony nie wypadają jeszcze . |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-09-03, 21:15
|
|
|
Jak już Ci odpali odłącz czujnik temperatury i pojeździj bez niego do zagrzania silnika (tylko go nie gaś) i zobacz jak się będzie zachowywał na benzynie i gazie. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-09-04, 19:55
|
|
|
Wykręciłem dziś kontrolnie nowe świece i całe zalane w PB i czarne, co ponownie zastanawia.
Gdy sprawdzam Cewki i iskre - JEST
Na świecach - pełno PALIWA, więc jakby dostaje go za dużo i nie przepala - zalewa, więc i zapłonu brak
Więc coś co steruje dawką PADŁO ?
Dziś moje podejrzenia są na Sterownik silnika 4D0907560G
kOMPUTER nie pokazuje BRAK BŁĘDÓW, co jest nie możliwe, wczesnmiej pokazywał zbyt bogata dawa, i inne a dziś mimo kręcenia O
Na dodatek nie odpala na LPG, więc nawet gdyby były problemy z dawką paliwa,pompą itd... to na LPG zawsze mogłem odpalić awaryjnie a teraz nic........ |
_________________ |
|
|
|
|
Miś
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 96 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2019-09-04, 20:11
|
|
|
Co do falowania obrotów świece wymieniłeś razem z cewkami?błędy błędami u mnie przy uszkodzonych cewkach różne błędy się pokazywały łącznie z sondami...wymiana świec i cewek na te ż D3 pochwały problemy z falowaniem obrotów.Co do odpalania jeżeli sprawdziłes pompę paliwa że jest ok to sprawdź na prawej podluznicy strona pasazera łączenie kostek rozrusznika często się rozczepiaja bądź sniedzieja auto będzie kręcić a nie odpali wystarczy koło ściągnąć i masz praktycznie na dłoni. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-04, 20:26
|
|
|
auto jest zalewane gdy nie ma ciśnienia paliwa a delikwent kręci rozrusznikiem
wtryskiwacz rozpyla paliwo jak jest odpowiednie ciśnienie a tak to wlewa
jak nie ma baboli to pompa paliwa |
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-09-06, 20:47
|
|
|
Dziś wymieniona pompa VDO, czujnik G28 i dalej kręcił bez odpalenia.
Na pompie nie dostawał prądu, czyli komputer odłączał przekaźnik i pompa milczy.... , próba odpalenia pompy na krótko udana ale auto kręci i milczy...
W końcu decyzja o sprawdzeniu rozrządu i mam nadzieję, że nie za późno.
..... na oko widzę że między stronami jest niewielka różnica ustawień o jakieś 1- 2 zęby i pasek jest zdecydowanie za luźny. Dodatkowo rolka pompy ma 1 mm ruch, więc chyba jest coś nie tak.
Teraz tylko CHWILA NIEPEWNOŚCI i próba ponownego ustawienia czy punkty się będą zgadzały i czy w środku nie doszło do kolizji
....inaczej boję się myśleć ile $$$ to może kosztować.
https://youtu.be/uygfyTHfPEM |
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-07, 05:53
|
|
|
na 100 % masz do wymiany napinacz paska tłumik drgań bez tego nawet nie odpalaj auta bo szkoda głowic paski miewają luz ale nie aż taki . |
|
|
|
|
|