Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala na PB ani na LPG - Problem R  
Autor Wiadomość
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-07, 20:36   

Rozrząd sprawdzony - wszystko zgodnie z punktami, więc mogę uff, wykluczyć przestawienie rozrządu i niemiłe niespodzianki

Jedyna zagwostka to lekko luźnawy pasek gdy auto stoi, tak jakby napinacz nie zawsze naciągał pasek, po odpaleniu jest odpowiednio naciągnięty <bezradny>
Sprawdzę jeszcze ciśnienie na tłokach, czy może jakiś napinacz łańcucha nie padł.

- Dziś wymieniłem po raz kolejny świece - tym razem na 4-eletkrodowe (stare które miałem w garażu)- i co ciekawe AUTO ciężko ale ODPALIŁO..... Choć nie chodzi równo..jakby na 4 cylindry

- Ewidentnie jest zalewane ( świeca jedno elektrodowa nie dawał sobie rady z taką ilością pb z iskrą) W przepływce czuć Pb i jest nawet lekko mokrawa od PB

- KOLEJNE POSZUKIWANIA
* Czy zalewa - wtryskiwacze się skończyły ? ( wtryskiwacze, a może komputer sterujący padł)
* Czy iSKRA jest jakas nieregulrana zbyt mała ( czujnik Hala?)

Dodam na komputerze cały czas 0 BŁĘDÓW.

Zabawa trwa dalej...

Czy mogę bez większych zabaw podmienić kontrolnie taki sam komputer jak mam bez koniecznośći jakieś adaptacji ?? Wymieniał ktoś kiedy komputer 4D0907558H
_________________
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-09-07, 20:50   

Zmierz ciśnienie na listwie paliwowej. Pisałem o tym na samym początku.

Wtryskiwacze, które nie pracują z właściwym ciśnieniem, leją...
puszczają paliwo bez "nadzoru", masz wtedy takie objawy: zawalania świec.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-08, 09:55   

To jest j kolejny kierunek sprawdzenia.

I proszę ponownie o pomoc..

JAk zdiagnozować, który/ które wtryskiwacze leją ?, bo chyba nie wszystkie naraz się popsuły?

Jak zmierzyć owe ciśnienie na listwie ? nie widzę na listwie żadnego króćca gdzie można by się wpiąć .... ( zakładam, że ciśnienie jest dobre. nówka pompa VDO), ewentualnie jeszcze filtr mogę wymienić na nowy....

To może być ślad... gdyż wspomnę, że ostanio miałem problem z pompą a dokładnie wąż gumowy od pompy się rozpuścił i musiałem wymieniać no nowy. Może jakieś mini restki zapchały albo filtr albo wtryskiwacze?

hmmm

[ Dodano: 2019-09-08, 12:54 ]
Update.

Dziś kolejna prób i odpalił jakby na 4 ,6 cylindrach.

Ponownie odkręciłem wszystkie świece i bez problemu można wyczuć, że pierwsze świecie z prawej i lewej strony od strony grodzi są wyraźnie zalane zdecydowanie mocniej niże pierwsze 2 z prawej i lewej strony od przodu.

Więc zalewa, szukamy dalej... czy wtryski czy regulator,( choć był wymienia 1,5 roku temu), czy może komputer sterujący się poddał, no i oczywiście ffiltr jutro idzie NOWY

[ Dodano: 2019-09-08, 20:32 ]
Na oko widać, że pierwszy od strony pasażera /grodzi , ewidentnie przepuszcza bo jest mokro i śmierdzi PB.

Ciekawe czy jeden wtryskiwacz, robił aż taki galimatias w komputerze i zalewałoby całą resztę... <bezradny>
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-08, 20:44   

prawdopodobnie masz nadal za małe cisnienie paliwa to wtryski ci leja ale to co do ciebie sie pisze to akos nic nie trafia to ze masz nową pompę to o n iczym nie świadczy
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 242
Skąd: WLKP
Wysłany: 2019-09-08, 20:48   

Ciekawe czy ta pompa została poprawnie zamontowana....
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-08, 21:00   

tia :P
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-08, 21:11   

o MONTAŻ pompy jestem spokojny. To nie pierwsza zabawa z pompą w A8, i zakładam, że i tym razem jest OK.

Zostaje mi zamówić 1 wtryskiwacz/// <boisie>

Zakładam, że możecie mieć Panowie racje, że mimo pompy ciśnienia dalej nie halo... , ale obecnie nie mam jak sprawdzić tego ciśnienia na listwie <bezradny> więc liczę na szczęście, że w koncu znajdę przyczynę.....
_________________
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 242
Skąd: WLKP
Wysłany: 2019-09-08, 21:40   

Przyrząd do pomiaru ciśnienia paliwa z kompletem końcówek kosztuje 100zl. Więc zainwestuj pieniądze w ten wynalazek.I na
przyszłość Ci się przyda.Bo kupisz wytrysk lub wtryski i dalej
będzie to samo.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-09, 09:25   

palcem nawet można sprawdzić :P
ale jak widac kolega sie wtryskiwacza czepił nie wiem po co jak ma jeszcze 7 nawet na czterech by odpalił \
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-15, 11:14   

KOCHAM I NIENAWIDZĘ INŻYNIERÓW AUDI A8 za ten wynalazek.. <amasz>

DLA POTOMNYCH TEMAT ROZWIĄZANY !!! :P

Ilość czynności które wykonałem aby zdiagnozować problem,,, długa lista,, ale na samym końcu okazało się, że nie ta kolejność... Człowiek się uczy całe życie

Gdy Auto przestaje odpalać bądź działa tylko na kilka cylindrów po ciężkim kręceniu... faluje na obrotach ( ZERO BŁĘDÓW , czasami sporadyczny ZBYT BOGATA MIESZANKA i inne które specjalnie wywoływałem odpinając dany czujnik na próbę, czy akumulator)

- dziś wiem, zaczynamy od sprawdzenie CZY ZAWÓR CIŚNIENIA PB, nie przepuszcza do podciśnienia i silnika!!! ( bo wtedy mamy w/w objawy.... Auto jest zalewane i nie odpala albo chodzi na x cylindów a w pierwszej fazie zaczyna falować na biegu jałowym.

- Każdy miał trochę racji i na forach można przeczytać - sprawdź to , tamto itd..:
a) świece
b) cewki
c) pompa czy daje ciśnienie ( u mnie było 4.3 bar)
d) czujniki g28, hala, rozrządu, temperatury silnika itd..

e) Nawet sprawdziłem ciśnienie na cylindrach , wszędzie w miarę ok - tylko jeden odstaje od reszty 14,14,13,14 i 14,10,14,14

Ja już nawet sprawdziłem CAŁY rozrząd czy auto nie przeskoczyło na zębach, bo auto nawet na LPG nie chciało odpalić i to było niepokojące.... (przy okazji wiem, gdzie jest Wejście rewizyjne na wale - imbus 8 :) )

W sumie wymieniałem na próbę wszystkie w/w części po czym zostawiałem gdy było OK.
Po wymianie świec auto odzywało się, chodziło na kilku cylindrach a po kilku minutach znów umierało.

Co się okazało, ŚWIECE, po kontakcie zbyt dużą ilością PB dostawały tak po dupie, że ISKRA była bardzo słaba, bądź skakała jakby z boku świecy... W sumie zabiłem w ten sposób 3 kpl świec... ( więc jak ktoś pisze,, mam nowe świece,, bo ja tak miałem,, to po kontakcie z byt dużą ilosćią już po x minutach nadają się do śmietnika)

Dopiero gdy Zauważyłem PB w podciśnieniu...
Wymieniłem ZAWÓR regulacji ciśnienia ...... auto odpaliło , nawet na wyłączonej pompie <boisie> .. tyle było nagromadzonego paliwa w silniku, dopiero po 3 minutach auto zgasło.

Włączyłem ponownie pompę i auto zaczęło odpalać.
Wymieniłem kolejny kpl ŚWIEC, i auto pali i chodzi jak NOWE...

( Przy okazji całej zabawy, wymieniłem 3 wtryskiwacze, bo dwa zdecydowanie były bardziej zapchane niż pozostałe, a jeden podawał PB prawie non stop)


KONIEC <brawo>
_________________
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-09-15, 12:15   

Fajnie że udało się, a w jaki sposub sprawdzałeś wtryski?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-15, 12:54   

Wyciągasz całą listwę wtryskową, (4 śruby od listwy - reszta na wcisk, więc delikatnie podważasz całe ustrojstwo)

.... już na pierwszy rzut oka podając paliwo można było zauważyć różnice w ilości podawanej PB na konkretnym wtrysku, z racji na długość kabli zasilających po 2 naraz (listwa lekko w pionie) można bez problemu porównywać....

Jak chcesz się pobawić bardziej szczegółowo można postawić pod każdy wtrysk mały kieliszek i dać pochodzić z 2 minuty, aby każdy z wtryskiwaczy zrobił x sekcji wtrysku ( to taka niewielka mgiełka pod sporym ciśnieniem) i porównać ilości Pb w kieliszkach

-- oczywiście to metoda na OKO,, ALE w moim wypadku i ślepy by zauważył różnica, zwłaszcza, że jeden się nie domykał i podawał PB non stop, a dwa zdecydowanie dawały mniej niż pozostałe, więc ŁATWA DIAGNOZA, nawet dla kogoś kto nie jest mechanizkiem

Aby zrobić to na 100% to tylko profesjonalny zakłada który czyści wtryskiwacze, pod myjką wibracyjną .. koszt około 80zł/szt ale wtedy masz JAK NOWE...

[ Dodano: 2019-09-15, 12:59 ]
ps:

U mnie było widać, że sam wtryskiwacz od spodu mocno CZARNY , bo auto w 90% jeździ na LPG, więc wtryskiwacze (przybrudzone/nieprzepalone?!).. Nowe wtryskiwacze ,,używki,, które które założyłem. od spodu są JASNE...
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-15, 15:47   

10 barów to raczej dosc słabo zwłaszcza jak jest na innych po 14
to prosze mi wytłumacz jak można zabić swiece ?? jak zalane to idzie sie je wypalić :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.