Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB ] Wysoka temperatura na silniku w upałach !?  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-09-01, 21:35   

Mnie też dopadła wysoka temp. objawy są takie:

pierwszy raz zdarzyło się około dwa tygodnie temu na autostradzie temp. powietrza 28st. na liczniku prędkość około 180km/h temperatura podskoczyła na 110st. pomyślałem że ciepło zwolniłem do 100km/h i temperatura spadła do 90st., ale wcześniej jeździłem w wyższych temp. i było cały czas 90st.

drugi raz dzisiaj,spokojna jazda po mieście temp. powietrza 22st., a na blacie 110st.
miedzy pierwszym razem, a drugim cały czas temp. 90st.

nie wiem co się dzieje myślę że to nie chłodnica ponieważ problem występował by cały czas, a zdarzyło się dopiero dwa razy, może termostat, ale mógł by się nagle na gorącym nagle przymknąć ??
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-01, 21:59   

A w obu przypadkach jezdziles na włączonej klimie?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Remonov 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Remigiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-02, 07:54   

być może i termostat się przyciął... ja wymieniłem chłodnicę i termostat, mimo że na teście Co2 facet wskazał, że na 100% uszczelka! Poszedłem inna drogą i jak się okazało pomogło, ot takie mają super urządzenia, a facet rzekomo w miescie ma bardzo dobra opinie. Zrobilem już 10 tys km, w upalach po 40 st, autorstrada 180-240 i 90 st blat trzyma :) obstawiam termostat u Ciebie.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-09-02, 19:51   

martin_rs4 napisał/a:
A w obu przypadkach jezdziles na włączonej klimie?


tak klima w obu przypadkach, ale jak temp. podskoczyło to wyłączyłem klimę i nie się nie zmieniało.

Remonov napisał/a:
być może i termostat się przyciął.


no właśnie, tez tak mi się wydaje bo chłodnice czyściłem przy wymianie rozrządu jakieś 1,5 roku temu, ale jak by to była chłodnica to temperatura powinna cały czas być wysoka, a dzisiaj jeździłem cały dzień i wszystko było ok. 90 stało jak drut :> a termostat może sie tak zachować że podczas jazdy już na gorącym się nagle przymknie ?? dla mnie jest bardziej prawdopodobne że się w ogóle nie otworzy czyli wysoka temp. powinna być od odpalenia jak sie silnik zagrzeje <bezradny>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-09-02, 23:04   

Może być tez ze wentylator od klimy siedzi i nie chlodzi jak trzeba.

U mnie byli podobnie z temperatura ale to przez zasyfiona chlodnice. Po wymianie byl spokoj.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-09-02, 23:15   

Jak w czasie jazdy rośnie to wentylatory nic nie maja do rzeczy. U mnie też rosla w czasie jazdy i okazało się że termostat nie otwiera się do końca. Wymieniony na oryginalny i spokój.
_________________
xyz
 
 
Remonov 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Remigiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-03, 07:59   

Ja bym też zaczął od termostatu, jeśli to nie pomoże to wtedy chłodnica. Jaki masz przebieg? Moja miała 228 km 2003 i jak to mechanik powiedział miała już prawo się zapachac itd, generalnie po 200 tys chłodnice zaczynają szwankowac
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-09-03, 09:09   

pavel44 napisał/a:
Jak w czasie jazdy rośnie to wentylatory nic nie maja do rzeczy.

Jesli chodzi o wentylator to nie pisałem, ale po otwarciu maski słychac że pracuje poełną parą .

Remonov napisał/a:
Ja bym też zaczął od termostatu

szkoda że do termostatu trzeba zrzucić przód i rozrząd <boisie>

Remonov napisał/a:
Jaki masz przebieg?

400tys.

Remonov napisał/a:
jeśli to nie pomoże to wtedy chłodnica.

tak jak pisałem wcześnie raczej nie chłodnica ponieważ temperatura skoczyła dopiero dwa razy, raz przy temp. 28st., a drugi raz przy 22st. o tego czasu zrobiłem około 5 tys. i na razie nic, to może termostat tylko tak jak pisałem wcześniej czy to jest możliwe żeby sie nagle przymknął podczas jazdy ??
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-03, 09:59   

Cytat:
generalnie po 200 tys chłodnice zaczynają szwankowac


no to moja powinna byc juz zabita na amen przez tyle lat...
 
 
Remonov 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Remigiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-03, 13:34   

Może inaczej... ja i tak miałem rozrząd do roboty więc wszystko było zrzucane, więc najpierw został wymieniony termostat, ale nie pomógł, auto na postoju się grzało, następnie chłodnica i problem zażegnany. Ja zanim swoją odebrałem to stała 2 dni i chodziła non stop :) wtedy miałem pewnosc ze sie nie zagrzała. <hihi>

Kolego przy tym przebiegu bardzo możliwe, że chłodnica już jest blisko końca swoich dni, może dostał się jakiś syf do układu? Moja poszła przy 228 ty

A próbowałeś odpalić na Parkingu i sprawdzić czy się grzeje, czy przekroczy 90 st?

[ Dodano: 2016-09-03, 14:42 ]
Apophis napisał/a:
Cytat:
generalnie po 200 tys chłodnice zaczynają szwankowac


no to moja powinna byc juz zabita na amen przez tyle lat...


Też miałem D2 z przebiegiem ponad 200 tys i nie było problemu... w D3 jednak wyszło. Przebiegi potwierdzane w serwisie.

Służbowa Skoda Octavia 270 000 tys i chłodnica poszła. Niestety po 200 000 tys zaczynają się przygody oraz inwestycje, więc nie rozumiem Twojego zdziwienia? Mój szef ma 750 Li 2013 243 000 km - skrzynia, zawory, turbiny - wszystko do wymiany! Ponad 100 000 zł serwis skasował. Pytanie dlaczego leasingi tylko do 180 tys km dają auta?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-03, 14:13   

Remonov napisał/a:
Też miałem D2 z przebiegiem ponad 200 tys i nie było problemu... w D3 jednak wyszło. Przebiegi potwierdzane w serwisie.

Służbowa Skoda Octavia 270 000 tys i chłodnica poszła. Niestety po 200 000 tys zaczynają się przygody oraz inwestycje, więc nie rozumiem Twojego zdziwienia? Mój szef ma 750 Li 2013 243 000 km - skrzynia, zawory, turbiny - wszystko do wymiany! Ponad 100 000 zł serwis skasował. Pytanie dlaczego leasingi tylko do 180 tys km dają auta?


Masakra <boisie>
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-09-03, 15:29   

Zacznijmy od tego, że mało kto wymienia płyn chłodniczy albo hamulcowy. Robione jest to dopiero jak już kot umarł w butach.

Chłodnica nawet z 400tys przebiegiem będzie sprawna o ile kranówa nie będzie lana. Na płyn też trzeba zwracać uwagę co by nie lać jakiegoś szajsu.

Swoje ostatnio wydmuchałem i karcherem ogarnąłem. Odniesienia nie mam bo w upały się mi nie przegrzewał i tak nawet w korku :)
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-03, 17:04   

Sami wiemy oglądając w ZK że nieraz to gnojówka jakas w zbiorniczku jest. Płyn się co 3 lata zmienia ja nawet czesciej to robie.
 
 
Remonov 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Remigiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-03, 19:48   

Jednym słowem jak się dba to się ma :) gorzej jak ktoś przed Nami nie dbał i zaczyna się przygoda <onie>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.