Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Nierówna praca po 2-3h postoju  
Autor Wiadomość
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-06-05, 18:36   [D2 99 4.2PB/LPG ] Nierówna praca po 2-3h postoju

Witam, odkąd posiadam swoją a8 mam taki dziwny problem; jak odsatwie rozgrzane auto na około 2-3h po odpaleniu nierówno pracuje, strzela trochę w wydech i pojawia,się czarny dym. Objawy ustępują jak tylko wyłączy sie SAI, moze w tym dziadostwie jest problem? Jak w tym momenie przełącze na gaz to jest masakra auto jeszcze bardziej przebiera. Przez ten czas sprawdziłem chyba wszystko, korekty sond na 0 nowe cewki beru i świece. Po postoju gaz nie dostaje się do silnika. Spotkał się ktoś z czymś takim?
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-06-06, 19:11   

Spróbuj zaślepić węża idącego od pompy SAI do zaworków. Ja walcząc u siebie doszedłem że jeden zaworek się nie domyka i spaliny lecą do filtra. Kupiłem używki, ale one też okazały się zapieczone, nawet kąpiel 2 dniowa w benzynie nie pomogła.
Po wyłączeniu pompy z tego co wiem zaworki powinny się zamykać. sprawdź na ciepłym silniku i ściągniętym wężu czy nie lecą nim spaliny.
U mnie aktualnie mam zaślepione SAI i błędów w vag-com nie pokazuje.
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-06-07, 20:54   

Dzięki, jest to jakiś trop ;) auto w środę wraca od lakiernika to napiszę co dalej z tematem.

[ Dodano: 2017-06-24, 23:17 ]
W przyszłym tygodniu będę walczył z problemem. Ale wcześniej chciałbym pojąc jak działa egr w tym silniku. Tutaj widać jak są podłączone te zaworki


Nie widać aby szły do wydechu tylko w głowicę, a dalej gdzie? w kanały wydechowe?
 
 
Śmiechu 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D2 QUATRO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2017-06-24, 22:37   

zakrec butle LPG reszte gazu wypal, potestestuj jesli bedzie ok to gaz do naprawy
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-06-24, 23:11   

Napisałem w pierwszym poście, gaz już dawno sprawdzony, nie dostaje się do silnika
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-06-27, 22:34   

PawełBS napisał/a:
...wcześniej chciałbym pojąc jak działa egr w tym silniku
W tym silniku niema EGR, te zawory są od SAS (Secondary Air System) ...więcej info tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=cw8vzuxc1eQ
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Śmiechu 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D2 QUATRO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2017-06-30, 23:24   

jak fizycznie jest zakrecony to luzik, moj blad nie doczytalem ze na czarno dymi


jak koledzy wyzej pisali sprawdzic zawory sas wyglada ze za duzo powietrza dostaje i przestaje po wyl. systemu wariowac


moze pomoze link blokow pomiarowych ABZ/AEW/AKG/AKJ/AHC/AKH

http://www.qap-auto.com/f...20APU%20ARG.pdf
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-07-03, 18:10   

To są bloki do przedlifta :P

Dziś trochę powalczyłem z problemem. Jest to ciężkie do diagnozy bo mamy dosłownie kilkanaście sekund, przerwa godzinę dwie i tak w kółko.

Po odpaleniu ściskałem węża idącego od odkurzacza do zaworów SAS, bez zmian nadal nierówna praca i czarny dym.

Przy kolejnej próbie odłączyłem przewód od odkurzacza(ale to cholerstwo mocno dmucha :P )
Też nic to nie dało, z luźnego przewodu od zaworów SAS nie wydobywały się żadne spaliny.

Pomyślałem, skoro pojawia się czarny dym z tłumika, więc pewnie z bogatej mieszanki, czyli powietrze z pompy nie dostaje się do silnika. Odłączyłem wężyki od podciśnienia przy trójniczku idącym do elektrozaworu. Dmuchając w jeden nic nie słychać, więc szczelny, a dmuchając w drugi słychać za głowicą uciekające powietrze. Pewnie w tym jest problem, nie otwiera jednego zaworka i powietrze nie dostaje się głowicy ;) Pewnie to jest też przyczyna delikatnie nierównej pracy na ssaniu po nocy

Jutro wymienię wężyk, dziś już motor rozgrzany, a w dodatku z dostępem nieciekawie.

Od razu zapytam, jakie wężyki zastosować? bo oryginalnie idą w tej szmacianej koszulce, można gdzieś takie kupić?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-07-03, 18:40   

PawełBS napisał/a:
można gdzieś takie kupić?
Tak, w ASO i w każdym lepszym sklepie motoryzacyjnym ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-07-03, 21:10   

Polecam wężyki firmy GATES :]
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-07-03, 22:16   

Dzięki Panowie, jutro zobaczę co będzie na sklepie ;)

[ Dodano: 2017-07-06, 20:45 ]
Wężyk wymieniony, ale nadal to samo <bezradny>
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-07-07, 13:22   

PawełBS napisał/a:
skoro pojawia się czarny dym z tłumika, więc pewnie z bogatej mieszanki, czyli powietrze z pompy nie dostaje się do silnika


Tak gwoli ścisłości: powietrze z SAS nie zasila silnika. Jedyny kontakt tego układu z układem ssącym odbywa się poprzez podciśnienie sterujące zaworami SAS.

Dla mnie podejrzane jest, że sas odpala Ci po 2-3 godzinach postoju (chyba że auto było niedogrzane). U mnie (tak mi się wydaje) sas pracuje tylko na całkowicie zimnym silniku. SAS odpalany jest chyba na podstawie temperatury silnika, więc może idź tym tropem. Sprawdź wskazania czujnika temperatury w momencie wystąpienia problemu (nawet jeszcze przed odpaleniem).
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-07-07, 16:02   

Tak, ale powietrze chyba dostaje się do komory spalania i dalej w wydech? Też mi się wydaje, że ta pompa włącza się za często. Sprawdzę jeszcze w taki sposób; podciśnieniem z silnika otworzę zawory sas i spróbuję dmuchnąć ustami w przewód ktory jest podłącziny pod pompę. Wtedy powietrze powinno iść dobrze myślę? Jeśli wszystko jest drożne

[ Dodano: 2017-07-07, 23:02 ]
Narazie odłączyłem wtyczkę od Pompy, tak żeby po 3h się nie włączyła, ale nadal to samo.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-07-07, 22:56   

Pompa dmucha w wydech co by dostarczyć tlenu do dopalenia w katalizatorze bogatej mieszanki na zimno.
Dymi więc jest za bogato, jak za bogato to albo wtrysk leje albo za duże ciśnienie paliwa albo złe sterowanie. Jak by lał albo ciśnienie było by złe to byś miał długoterminowe korekty w kosmosie.
Idź tropem Kriskera - zobacz jak mierzy temperaturę bo jak widzi za zimny silnik to go zalewa.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
PawełBS 
Moje A8


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 61
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2017-07-08, 08:32   

Jak odłączyłem pompę, owszem nie włączyła się, ale silnik pracował wtedy na ssaniu ok 1100obr. Też tak macie w FL? Może problem jest w tym że silnik wskakuje na ssanie, tylko co tym reguluje. Czujnik temp nowy z aso.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.