Autor |
Wiadomość |
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-07-20, 16:46
|
|
|
NGK ostatnio trochę się pogorszyły, spróbuj Beru. |
|
|
|
|
|
|
|
Proxxy
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów/Podkarpackie
|
Wysłany: 2017-07-21, 06:11
|
|
|
Tak właśnie też myślałem, czy nie spróbować Beru. Chociaż chłopaki zapodają też jakieś Denso irydowe czy cóś takiego? Ale to niech się wypowiedzą zorientowani w temacie
P.s. Tak też jestem ciekaw, co taka irydowa świeczka daje na plus względem takiej standardowej? |
_________________ To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:) |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-07-21, 09:14
|
|
|
Z tego co mi wiadomo, to irydowa świeczka daje większą trwałość. Ja stosuję jednoelektrodowe Denso K20TT i zmieniam je co 10000-15000km, co przy cenie 9zł/szt. nie jest bolesnym wydatkiem. Na NGK się solidnie przejechałem (wykruszona ceramika, wypadająca elektroda środkowa). |
|
|
|
|
Proxxy
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów/Podkarpackie
|
Wysłany: 2017-07-21, 11:42
|
|
|
A niech to. Czyli że koniecznie muszę zajrzeć do tych świec.
[ Dodano: 2017-08-04, 21:31 ]
Po kilku dniach ( brak czasu ), najnowsze wieści z pola walki . Otóż tak: Świeczki zmienione na nowiutkie, tym razem Beru, chociaż te NGK' ki które wykręciłem po ok. 20 000 przelotu, niemal bez śladu zużycia. Na wszystkich ośmiu idealne spalanie, żadnych śladów jakiegoś zalewania, oleju, nagaru. No poprostu przyczepić się do czegoś nie sposób. Przy okazji po ok. roku wyciągnięta i wyczyszczona przepustnica + oczywiście adaptacja vagiem. Też nie była jakoś szczególnie uniurana, ale napewno jej to nie zaszkodziło. Korzystając z faktu wymiany świeczek, zmierzono również kompresje na cylindrach, bo przez póki co 5 lat posiadania tegoż egzemplarza, tego jeszcze nie robiłem. A wyszło tak: Lewa głowica ( po stronie kierowcy ): 11, 11, 11, 11! Prawdę powiedziawszy to nie spodziewałem się takiego wyniku po tylu latach. Prawa głowiczka ciut gorzej, ale chyba jeszcze i tak w normie: 10,5, 11, 10, 11. Jak na 17-to letnie auto i w tej chwili 310 000 jak najbardziej prawdziwego przebiegu, to chyba nie jest najgorzej? Co myślicie? Zastanawia mnie troszkę ta prawa głowiczka, ale chyba nie ma jeszcze powodu do paniki? No i póki co po tych zabiegach motor odrazu zaczął znacznie kulturalniej i równiej pracować na wolnych właśnie. Zobaczymy jak będzie w kolejnych dniach. Tylko ta różnica na tej prawej czapce. |
_________________ To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:) |
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2017-08-11, 13:03
|
|
|
Dopuszczalny rozjazd między cylindrami to 3bar, więc u Ciebie jest b.dobrze jeszcze. |
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-08-17, 19:08
|
|
|
Dalej walczę z problemem, już zabardzo nie wiem czego się złapać regulator ciśnienia paliwa albo wtryski mogą robić takie rzeczy? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-17, 19:28
|
|
|
Podejrzyj w VAGu temperaturę silnika i korekty w momencie wystąpienia problemu. |
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-08-17, 20:11
|
|
|
Sprawdziłem przed chwilą, auto stało 3h. Temperatura 55st. Po odpaleniu korekty stoją na 0.0 wogóle się nie ruszają. Napięcie jednej sondy zmieniało się 0,8V-0.1 po chwili staneła na 0,1V druga cały czas stała na 0.1V. Auto zeszło z ssania korekty zaczęły pracować w okolicy zera +/- 3. Sondy również w pełnym zakresie. Korekty i sondy sprawdzam w grupie 33 a w grupie 32 korekty stoją niezmienne chyba było tam 9 i 13 o co chodzi z tą grupą 32? Domyślam się że to korekty długoterminowe |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-18, 05:20
|
|
|
No to korekty długie coś nie bardzo... Po rozgrzaniu coś się zmienia? Jak z temperaturą na rozgrzanym silniku (w vagu)? |
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2017-08-20, 10:43
|
|
|
około 90st, wczoraj patrzyłem na korekty było 10 i 11%
[ Dodano: 2017-12-17, 12:00 ]
Witam, wrócę do tematu. Wydaje mi się że problem leży w tym iż auto po tych 2-3h postoju wskakuje na ssanie i czyli trzyma wyższe obroty i włącza się SAI. Jak to wygląda w waszych FL 4.2 AQF?
[ Dodano: 2018-02-18, 16:04 ]
Mam pytanie które może mieć związek z moim problemem. Jaką funkcję spełniają te plastikowe podkładki na końcówce wtryskiwaczy? Na tej aukcji widać jeden jest pęknięty. Z tego co pamiętam u mnie brakuje dwóch może trzech.http://allegro.pl/audi-a6...6798916244.html |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-02-18, 16:27
|
|
|
tylko trzymaja oring |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-02-19, 09:32
|
|
|
PawełBS napisał/a: | Jaką funkcję spełniają te plastikowe podkładki na końcówce wtryskiwaczy? |
Trzymają dolny oring we właściwej pozycji.
W oryginale nie do kupienia - w Audi nie występują jako część zamienna.
Mam takie nowe które kupuję w DE.
Osobiście wymieniłbym komplet bo te fabryczne są już pewnie mocno przegrzane. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2018-02-19, 22:30
|
|
|
Lewego powietrza nie ciągnie, więc narazie nie ruszam. W tym nie leży problem. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-02-19, 22:49
|
|
|
FOSS napisał/a: | Trzymają dolny oring we właściwej pozycji. |
ja też nie miałem dwóch i to było przyczyną nierównej pracy
FOSS napisał/a: | W oryginale nie do kupienia - w Audi nie występują jako część zamienna. |
a to dziwne ja rok temu chciałem to kupić i były dostępne za bodajże 16zł / szt.
ale za cene kompletu kupiłem drugą kompletną listwę wtryskową z dobrymi podkładkami... może obecnie już nie ma |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-02-20, 00:27
|
|
|
CINEK napisał/a: | a to dziwne ja rok temu chciałem to kupić i były dostępne za bodajże 16zł / szt. |
Ale że w ASO?... Szczerze wątpię.
Ta podkładka oporowa nie występuje osobno - w katalogu Audi nie posiada swojego numeru więc w ASO nie ma możliwości tego zamówić.
Producentem jest Bosch.
Z przedstawicielstwem w PL rozmawiałem kilkukrotnie ale z nimi to jest jakaś kwadratowa rozmowa.
Jak im powiedziałem wprost numer części i cenę w DE to przyznali mi rację... i dalej nie byli zainteresowani handlem. Więc kupuję w DE.
Kuźwa, co za kraj |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|