Autor |
Wiadomość |
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-24, 17:26 [D2 01 4.2PB
] O co chodzi z normami olejowymi ?
|
|
|
Witam
Szykuje się do zmiany oleju , przestudiowałem juz wiele wątków, i ile wątków tyle opinii
Ale mi bardziej chodzi o te normy jakie są w książce serwisowej bo tam jest wymienionych kilka rodzajów 502 00 500 00 501 01 , i wiele innych nie do końca wiem o co w tym wszystkim chodzi? Którą normą należy się sugerować ? bo już zgłupiałem i sam nie wiem. Czy te normy są opisane na opakowaniach ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-25, 09:44
|
|
|
To do mojego silnika 4,2 bez gazu to będzie norma 500.00 czy 502.00 ? Czy może ten i ten ? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-06-25, 11:23
|
|
|
Zarówno jedna, jak i druga. Lej mu normalnie full syntetyka. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-25, 16:59
|
|
|
dice111 napisał/a: | Zarówno jedna, jak i druga. Lej mu normalnie full syntetyka. | To że syntetyk to wiem, taki teraz mam. A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ?
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-06-25, 17:13
|
|
|
Oczywiście, że nie każdy. Tak, klasy,normy etc podane są na opakowaniu. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-06-25, 18:10
|
|
|
Osek napisał/a: | A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ? |
Oczywiście że nie każdy ale na opakowaniu jest napisane.
Jeśli szukasz do swojej to polecam MOTUL 8100 X-cess ... pełen syntetyk i spełnia te normy... ten olej lałem do wszystkich swoich A8/S8 i złego slowa o nim nie powiem ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
chris541
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-06-25, 21:02
|
|
|
FOSS napisał/a: | Osek napisał/a: | A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ? |
Oczywiście że nie każdy ale na opakowaniu jest napisane.
Jeśli szukasz do swojej to polecam MOTUL 8100 X-cess ... pełen syntetyk i spełnia te normy... ten olej lałem do wszystkich swoich A8/S8 i złego slowa o nim nie powiem ;-) |
Absolutnie potwierdzam! Mam trochę znajomych w branży moto/serwis i z licznych opowieści wychodzi na to że Motul estrowy z serii np. 8100 to inna bajka niż większość olei dostępnych na rynku. Używam takiego 10W40 od 4 lat i jest bardzo OK! Ale pierwsze zalanie to był szok. Auto wyciszyło się o 40% i dostało jakby nowej energii! |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-06-26, 21:34
|
|
|
Podepnę się z moim pytaniem, mam w S8 zalany Castrol Edge 10W60. Sprzedawca mówił że zalał taki jaki był u poprzedniego zalewany. Poszperałem w sieci i tak ilu jest zwolenników tyle jest przeciwników... Trochę zgłupiałem i nie wiem co kupić na wymianę. Czy lać dalej to samo (ponoć na lato świetny jednak zimą gorzej sobie radzi) czy zmienić na jakiś inny syntetyk? Z miła chęcią zalałbym Motula, tylko nie produkuje on 10W60.
Mówi się że lepiej lać taki olej jaki był zalewany, ale przecież nie wierzę że na takim jeździł od nowości...
Jeżeli macie jakieś sugestie co bezpiecznie zalać innego zamiast 10w60 to proszę podzielcie się ze mną wiedzą ;-) |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-06-26, 22:09
|
|
|
Ten co masz sprawdzi sie pod silnym obciążeniem. A teraz równie dobrze mozesz zalac i "zwykłego" full syntetyka. Czy to bedzie Mobil, Motul, Castrol nieważne - ważne by był z pewnego źródła |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
chris541
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-06-26, 22:44
|
|
|
dice111 napisał/a: | Ten co masz sprawdzi sie pod silnym obciążeniem. A teraz równie dobrze mozesz zalac i "zwykłego" full syntetyka. Czy to bedzie Mobil, Motul, Castrol nieważne - ważne by był z pewnego źródła |
Nie mogę się zgodzić. Jest poważna różnica pomiędzy jakością olei. Po pierwsze prawdziwy 100% syntetyk produkują tylko 3 firmy: Motul, Liquid Moly i Mobil1. Mobil podobnie jak większość popularnych olei produkowane są w Polsce na bazie produktu Orlen z oryginalnymi domieszkami. Jednak BAZA jest ponoć bardzo ważna. Nie od parady Motul czy Midland robione są z ropy wydobywanej w jednym szybie w Texasie. Nie od parady armia amerykańska używała wyłącznie oleju Quaker State dopóki nie sprzedano technologii szwajcarom (Midland). Nie od parady Motul jest zalewany we wszystkich większych wyścigach nie wyłączając formuły 1. My zwykli użytkownicy mamy ograniczone możliwości oceny oleju i żadnych możliwości profesjonalnego zbadania jego właściwości. pozostaje nam tylko słuchanie wiarygodnych fachowców, zbieranie różnych informacji i inteligentne oddzielanie ziarna od plew. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-06-26, 23:42
|
|
|
sebos17 napisał/a: | (...) Trochę zgłupiałem i nie wiem co kupić na wymianę. Czy lać dalej to samo (ponoć na lato świetny jednak zimą gorzej sobie radzi) czy zmienić na jakiś inny syntetyk? Z miła chęcią zalałbym Motula, tylko nie produkuje on 10W60.
Mówi się że lepiej lać taki olej jaki był zalewany, ale przecież nie wierzę że na takim jeździł od nowości...
Jeżeli macie jakieś sugestie co bezpiecznie zalać innego zamiast 10w60 to proszę podzielcie się ze mną wiedzą ;-) |
Ale Ty nie potrzebujesz 10W60... 10W40 spokojnie wystarczy więc Motul 8100 X-cess sprawdzi się na bank tym bardziej że to jest 5W40 więc i w zimę będzie lepszy od tego Castrola.
Ja Motula kupuję bezpośrednio od dystrybutora (mam do nich rzut beretem) więc za butlę 5 litrów płacę niecałe 130pln i to moim zdaniem całkiem przyzwoita cena... wiem że w Polsce mozna znaleźć jeszcze trochę taniej ale jak doliczę to tego przesyłkę to wyjdę na tym samym więc jest mi dobrze z tym co mam ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-06-27, 08:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-06-26, 23:50
|
|
|
Tu jest mowa o cywilnych samochodach, w dodatku z niewysilonymi Vkami. Czy zauważysz jakiekolwiek różnice ? Wątpie.. ja nie zauważyłem, a lałem przeróżne wynalazki.
Inna sprawa taka, że Mobil i Castrol to chyba dwie najbardziej podrabiane i chrzczone marki, więc trzeba uważać co i skąd się bierze. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Osek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-06-27, 14:35
|
|
|
Właśnie przypadkowo znalazłem na drzwiach normę jaka była wlewana chyba w serwisach, (samochód ze szwajcarrii) i było to 504 00, według tych tabel co podesłałeś to jest to typ long life, czyli rzadsze wymiany prawda ? Ja wole robić co 10-15 tyś niż 30 tys ale nie widze żadnego motula co ma tę normę 504 00, Teraz miałem zalany silnik (przez poprzedniego własciciela) jakimś Comma 5W40, nie mam zielonego pojęcia jakie on normy spełniał, nie będzie problemu jak wymienie na tego motula co ma norme 502 00 co poleca Foss ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-06-27, 14:48
|
|
|
Nie będzie problemu. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|