Autor |
Wiadomość |
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-10, 14:32 [D2 ALL
] Pompa wspomagania
|
|
|
witam mam taki mały problem a raczaj dzwiek jaki sie wydobywa z pompy wspomagania wczesniej nawaliła mi maglownica jechałem do domu bez wspomagania ok 40 km naprawiłem magiel ale pompa mi zaczeła bzyczec dosyc głosno wymieniłemna nową bryczy dalej tylko sporo ciszej płyn mam mobila czerwony i byłtaki cały czas lany niemam pojecia dlaczego tak sie dzieje moze jeszcze ten olej wymienic jak myslicie? |
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-03-10, 16:52 Re: pompa wspomagania a8 d2
|
|
|
glinka napisał/a: | witam mam taki mały problem a raczaj dzwiek jaki sie wydobywa z pompy wspomagania wczesniej nawaliła mi maglownica jechałem do domu bez wspomagania ok 40 km naprawiłem magiel ale pompa mi zaczeła bzyczec dosyc głosno wymieniłemna nową bryczy dalej tylko sporo ciszej płyn mam mobila czerwony i byłtaki cały czas lany niemam pojecia dlaczego tak sie dzieje moze jeszcze ten olej wymienic jak myslicie? |
Magiel ci padł i pompa bo zły olej był wlany... (prawdopodobnie)
Wiem z własnego doświadczenia... Jak mój mądry mechanik zalał mi wszystko jakimś czerwonym syfem... dwa miechy i brak wspomagania... Pompa padła i całe szczęście tylko na tym się skończyło...
Zalej wszystko oryginalnym olejem do wspomagania... może też być "zamiennik" Febi 6162 zielony
Ja osobiście wszystko zalewam oryginałami z ASO...
ceny wcale nie są jakieś wygórowane a jednak co oryginał to oryginał...
A co do pompy to moja po wymianie też bzyczy ale zdecydowanie ciszej od starej...
Ciężko to ocenić na odległość... Być może ktoś inny się wypowie na ten temat... |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-10, 17:15
|
|
|
grim napisał/a: | Zalej wszystko oryginalnym olejem do wspomagania... może też być "zamiennik" Febi 6162 zielony |
własnie mam zamiar tak zrobic jak ją kupiłem był juz ten czerwony zalany i słyszalem ze jest nie za specjalny z tego co kojarze to febi zielony jest minerałem tak? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-10, 17:34
|
|
|
Co to za Mobil był dokładnie ? (kolory moga być rózne, zalezy od producenta)
FEBI 6162 Minerał jest zielony
FEBI 6161 Syntetyk jest żółty |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-10, 17:41
|
|
|
dice111 napisał/a: | Co to za Mobil był dokładnie ? (kolory moga być rózne, zalezy od producenta)
FEBI 6162 Minerał jest zielony
FEBI 6161 Syntetyk jest żółty |
mobil atf 220 taki jest zalany teraz |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-10, 17:51
|
|
|
Czyli w specyfikacji Dexrona II, ma być czerwony.
Wiecej inf:
http://www.mobil.ie/Polan...bil_atf_220.pdf
Pompe regenerowales, kupiłes uzywke, czy wstawiles nową ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-10, 17:57
|
|
|
wstawiłem nową zamawiałem z allegro chodzi troszke ciszej od starej |
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-03-10, 19:15
|
|
|
olej musi być mineralny i zielony, na zbiorniczku jest korek zielony i jest napisane że tylko i wyłącznie mineralny (tak jest w mojej 8 ) |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-10, 21:20
|
|
|
Ten Mobil to też minerał. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-10, 22:45
|
|
|
dice111 napisał/a: | Ten Mobil to też minerał. |
to poradz kolego wymieniac czy zostawic |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-03-10, 23:50
|
|
|
Możesz sprobować to przepłukać tym Febikiem (wyjdzie taniej niż Mobil), ale watpie by ucichła. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-11, 10:22
|
|
|
dice111 napisał/a: | Możesz sprobować to przepłukać tym Febikiem (wyjdzie taniej niż Mobil), ale watpie by ucichła. |
no nic zobaczymy w sumie koszta niewielkie warto zaryzykowac |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-11, 06:43
|
|
|
Odgrzeje kotleta, niech ktoś napisze czy w pompie wspomagania 4,2 97r jest jakiś korek spustowy płynu wspomagania |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-05-11, 11:48
|
|
|
Korka nie ma. Aby spuścić płyn musisz ściągnąć przewód ze zbiorniczka (ale tylko z niego zleci). Jeśli chcesz wymienić płyn to układ trzeba przepłukać. Zaciąga świeży ze zbiorniczka, wypycha do drugiego stary (na forum znajdziesz instrukcję jak byś potrzebował) |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-06-12, 10:59
|
|
|
Mam jeszcze pytania, przestało mi dzialac wspomaganie, tzn powyżej 2tys obr działa idealni, ale do 2 tys zero. Czy to znaczy że pompa kaput? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|