Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 3.7PB/LPG ] Ciężko pali gdy jest zimno  
Autor Wiadomość
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-10-26, 18:03   [D2 97 3.7PB/LPG ] Ciężko pali gdy jest zimno

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem :-( otóż jak jest ciepło i samochód ogrzewa słońce to pali bez problemu a gdy temperatura spadnie pali ciężko, za 2gim 3cim razem, im zimniej tym ciężej.

Za pierwszym razem jak kręcę z 3-4 sek to nie załapuje, kręci tylko rozrusznikiem, później zapali, ale od razu gaśnie jak by brakowało mu paliwa a kolejnym odpala. Im zimniej tym trzeba więcej razy kręcić a zima się zbliża, i kto wie czy akumulator i rozrusznik to wytrzyma.

Dodam że nie jest to wina pompy bo jest nowa i ma dobre ciśnienie, jest też dobrze zamontowana bo zasysa do dna.

Poniżej jest link do mojego wideo:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Jak myślicie co może być przyczyną? do kogo w Olsztynie lub w okolicy się z tym wybrać ?

Pozdrawiam i proszę bardzo o pomoc.
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-26, 18:32   

Na blokade przez immo to to nie wygląda-a sprawdzałes błedy??
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-10-27, 00:06   

immo skasowany ale miga kontrolka, błędy są dopiero jak na zimnym próbuje dodać gazu gwałtownie, wtedy jakby zalewało go zaczyna kuleć i obroty spadają, wyskakuje esp i cat a w vagu brak zapłonu na 5,6,7,8 cylinder i sonda lambda. Podobno sonda nie ma wpływu na odpalanie a dopiero pracuje jak jest silnik ciepły.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-27, 09:31   

Niebardzo rozumie czemu Ci miga kontrolka od immo skoro skasowany?? Może coś z tym skasowaniem jest poknocone?? Mi jak czasem antenka przy stacyjce nie załapie to tuż po odpaleniu gasnie i własnie mruga kontrolka immo-ale jak wspomniałem objaw jest inny.
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-10-27, 09:43   

pada cewka immo, wczesniej gasł i był błąd w vagu, ale koleś mi wykasował takim obd immo killer i teraz jest ok tylko czasami kontrolka zaświeci.

ja myśle tu o czujnikach temperatury do ecu czy innym czujniku jakimś, bo nie wydaje mi sie zeby było to coś innego.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-10-27, 09:45   

Czujniki temperatury bedą wyskakiwac w błedach ale masz racje że jak taki bład sie pojawi to może być to przyczyna.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-11-02, 11:35   

Mi to wygląda na problemy z zasilaniem w benzynkę.

Podłączyć ciśnieniomierz do listwy wtryskowej i zobaczyc co się dzieje
z ciśnieniem paliwa podczas problemów z zapalaniem.

LPG jest? Jeżeli tak to skopane adaptacje też mogą coś takiego zrobić.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-11-02, 14:05   

Jeśli są problemy z odpalaniem benzyny to w 99% winny jest LPG.
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-11-02, 14:43   

mam lpg, ale zakręcałem butlę i jeździłem dłuższy czas na benzynie i było to samo. Dziwi mnie to że jak jest na zewnątrz ciepło i słońce świeci w maskę to zapala aligancko. Zauważyłem też że gdy dodaję gazu na większym zakręcie to silnik przerywa i delikatnie szarpie. Czasami też jak awaryjnie zahamuje to potrafi zgasnąć mi silnik :( wiem że mam padniętą jedną sondę ale czy to ma taki wpływ na odpalanie?

[ Dodano: 2012-11-02, 14:45 ]
co do ciśnienia to jest ok, wymieniałem pompę bo myślałem że pada stara i nic nie pomogło :(
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-02, 16:05   

A sprawdzałeś może temperaturę silnika (chodzi o czujnik) na zimnym ile pokazuje ??
Ja miałem podobny problem w innym autku , ale okazało się że czujnik pokazywał -85*C , wymiana czujnika temperatury pomogła .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-11-02, 16:49   

dariuszmuzyka napisał/a:

Zauważyłem też że gdy dodaję gazu na większym zakręcie to silnik przerywa i delikatnie szarpie. Czasami też jak awaryjnie zahamuje to potrafi zgasnąć mi silnik :( wiem że mam padniętą jedną sondę ale czy to ma taki wpływ na odpalanie?



Za to jest odpowiedzialny tylko reduktor, źle założony, padnięty.
 
 
Hermann 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptonic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tom
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: 2012-11-02, 17:07   

labas napisał/a:
Jeśli są problemy z odpalaniem benzyny to w 99% winny jest LPG.
a co ma odpalanie na benzynie do LPG???. Proponuje zatankować benzynki ponad połowę zbiornika i poczekać do rana wtedy się wyjaśni czy paliwko spływa do baku przez noc.Ew tak jak tu któryś z kolegów napisał sprawdzić ciśnienie.Jeszcze kolego problem pojawia się po dłuższym postoju czy jak??
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-11-02, 18:46   

Hermann napisał/a:

a co ma odpalanie na benzynie do LPG???.


Ano ma, i to bardzo dużo.
Użytkownicy LPG zazwyczaj odpalają auto na gazie, lub przełączają zaraz po odpaleniu, pomimo że silnik nie złapał przynajmniej 40 stopni, a to jest zabójstwem dla pewnych częsci.
Następny grzech to jazda na prawie pustym baku, pompa nie ma chłodzenia, przegrzewa się i szlag ją trafia ( daje słabe ciśnienie, lub spalona)

Jeszcze jeden grzech, to jazda tylko na gazie, bo szkoda kasy na benzynę, a powinno się przejechać przynajmniej 100 km na benzynie na tydzień, żeby układ paliwowy i wtryskowy zachował dobrą kondycję.

Powyższe grzechy po jakimś czasie skutkują poważnymi awariami, jak w tym temacie, a własciwie w dużej ilości aut z tego forum - co drugie auto ma problemy z pompą.
 
 
Hermann 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptonic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tom
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: dolnyśląsk
Wysłany: 2012-11-03, 08:16   

labas napisał/a:
Hermann napisał/a:

a co ma odpalanie na benzynie do LPG???.


Ano ma, i to bardzo dużo.
Użytkownicy LPG zazwyczaj odpalają auto na gazie.

A to problem tkwi w odpalaniu na gazie a nie na w odpalaniu benzynie.I słusznie kolego zauważyłeś należy czasem "przepalić" całość na benie.U mnie z rana po odpaleniu zawsze zanim się nagrzeje to chodzi na Pb(do temp ok.40St).Po każdym następnym odpaleniu po jakichś 5-6sek przełącz się na gaz.Kiedyś miałem ten problem co kolega tu opisuje i jak się okazało nie pompa ale nieszczelności wokół niej były przyczyną tego że po dłuższym postoju paliwo cofało się do baku co objawiało się problemem przy odpalaniu.Robiło się tak jak w baku było mnie niż 1/3 paliwa.Najprostszym sposobem na to było utrzymywanie ponad połowy stanu paliwa w baku lub stawianiu auta lekko z góry.Droższym sposobem było wyeliminowanie usterki polegającej na wymianie kilku ohringów :peace:
 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-11-03, 22:30   

właśnie u mnie jest tak ze nawet może tydzień stać nieruszany, ale gdy jest lato i słońce świeci w maskę to odpala od pierwszego, a przy mrozie to wystarczy jak wystygnie i jest lipa :( jeżdżę teraz na benzynie bo śmigam do ruskich po paliwko 95pb, spalilem 2 bali i dalej lipa. D niedawna miałem problem z źle zamontowaną pompą i miałem ponad połowę zbiornika zawsze, teraz po naprawie zasysa do dna i nawet jak mam cały to jest problem, także wątpię by problem leżał w pompie. Ciśnienie sprawdzane i jest ok. Czasami zdarza się że mam problem z odpaleniem ciepłego silnika i nawet gdy ciepły to potrafi kuleć na cylindry. Kupiłem moduł zapłonu bo wyskakiwały zawsze cylindry 5678 ale nic nie pomogło. Przeczytałem że duży wpływ na odpalenie ma czujnik położenia wału i myślę że on jest padnięty. Są też inne czujniki które mają wpływ na to, są to : czujnik temp. silnika ; czujnik temp. powietrza ; czujnik położenia przepustnicy ; czujnik wałka rozrządu (halla). Nie wiem czy poprostu kupić ten czujnik położenia wału i wymienić go czy dać do elektryka żeby sprawdził czy nie są padnięte, ale jest pytanie do kogo?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.