Autor |
Wiadomość |
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-10-26, 18:03 [D2 97 3.7PB/LPG
] Ciężko pali gdy jest zimno
|
|
|
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem :-( otóż jak jest ciepło i samochód ogrzewa słońce to pali bez problemu a gdy temperatura spadnie pali ciężko, za 2gim 3cim razem, im zimniej tym ciężej.
Za pierwszym razem jak kręcę z 3-4 sek to nie załapuje, kręci tylko rozrusznikiem, później zapali, ale od razu gaśnie jak by brakowało mu paliwa a kolejnym odpala. Im zimniej tym trzeba więcej razy kręcić a zima się zbliża, i kto wie czy akumulator i rozrusznik to wytrzyma.
Dodam że nie jest to wina pompy bo jest nowa i ma dobre ciśnienie, jest też dobrze zamontowana bo zasysa do dna.
Poniżej jest link do mojego wideo:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Jak myślicie co może być przyczyną? do kogo w Olsztynie lub w okolicy się z tym wybrać ?
Pozdrawiam i proszę bardzo o pomoc.
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-26, 18:32
|
|
|
Na blokade przez immo to to nie wygląda-a sprawdzałes błedy?? |
|
|
|
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-10-27, 00:06
|
|
|
immo skasowany ale miga kontrolka, błędy są dopiero jak na zimnym próbuje dodać gazu gwałtownie, wtedy jakby zalewało go zaczyna kuleć i obroty spadają, wyskakuje esp i cat a w vagu brak zapłonu na 5,6,7,8 cylinder i sonda lambda. Podobno sonda nie ma wpływu na odpalanie a dopiero pracuje jak jest silnik ciepły. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-27, 09:31
|
|
|
Niebardzo rozumie czemu Ci miga kontrolka od immo skoro skasowany?? Może coś z tym skasowaniem jest poknocone?? Mi jak czasem antenka przy stacyjce nie załapie to tuż po odpaleniu gasnie i własnie mruga kontrolka immo-ale jak wspomniałem objaw jest inny. |
|
|
|
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-10-27, 09:43
|
|
|
pada cewka immo, wczesniej gasł i był błąd w vagu, ale koleś mi wykasował takim obd immo killer i teraz jest ok tylko czasami kontrolka zaświeci.
ja myśle tu o czujnikach temperatury do ecu czy innym czujniku jakimś, bo nie wydaje mi sie zeby było to coś innego. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-27, 09:45
|
|
|
Czujniki temperatury bedą wyskakiwac w błedach ale masz racje że jak taki bład sie pojawi to może być to przyczyna. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-02, 14:05
|
|
|
Jeśli są problemy z odpalaniem benzyny to w 99% winny jest LPG. |
|
|
|
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-11-02, 14:43
|
|
|
mam lpg, ale zakręcałem butlę i jeździłem dłuższy czas na benzynie i było to samo. Dziwi mnie to że jak jest na zewnątrz ciepło i słońce świeci w maskę to zapala aligancko. Zauważyłem też że gdy dodaję gazu na większym zakręcie to silnik przerywa i delikatnie szarpie. Czasami też jak awaryjnie zahamuje to potrafi zgasnąć mi silnik wiem że mam padniętą jedną sondę ale czy to ma taki wpływ na odpalanie?
[ Dodano: 2012-11-02, 14:45 ]
co do ciśnienia to jest ok, wymieniałem pompę bo myślałem że pada stara i nic nie pomogło |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-02, 16:49
|
|
|
dariuszmuzyka napisał/a: |
Zauważyłem też że gdy dodaję gazu na większym zakręcie to silnik przerywa i delikatnie szarpie. Czasami też jak awaryjnie zahamuje to potrafi zgasnąć mi silnik wiem że mam padniętą jedną sondę ale czy to ma taki wpływ na odpalanie?
|
Za to jest odpowiedzialny tylko reduktor, źle założony, padnięty. |
|
|
|
|
Hermann
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptonic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tom
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 5 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-11-02, 17:07
|
|
|
labas napisał/a: | Jeśli są problemy z odpalaniem benzyny to w 99% winny jest LPG. | a co ma odpalanie na benzynie do LPG???. Proponuje zatankować benzynki ponad połowę zbiornika i poczekać do rana wtedy się wyjaśni czy paliwko spływa do baku przez noc.Ew tak jak tu któryś z kolegów napisał sprawdzić ciśnienie.Jeszcze kolego problem pojawia się po dłuższym postoju czy jak?? |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 60 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-02, 18:46
|
|
|
Hermann napisał/a: |
a co ma odpalanie na benzynie do LPG???. |
Ano ma, i to bardzo dużo.
Użytkownicy LPG zazwyczaj odpalają auto na gazie, lub przełączają zaraz po odpaleniu, pomimo że silnik nie złapał przynajmniej 40 stopni, a to jest zabójstwem dla pewnych częsci.
Następny grzech to jazda na prawie pustym baku, pompa nie ma chłodzenia, przegrzewa się i szlag ją trafia ( daje słabe ciśnienie, lub spalona)
Jeszcze jeden grzech, to jazda tylko na gazie, bo szkoda kasy na benzynę, a powinno się przejechać przynajmniej 100 km na benzynie na tydzień, żeby układ paliwowy i wtryskowy zachował dobrą kondycję.
Powyższe grzechy po jakimś czasie skutkują poważnymi awariami, jak w tym temacie, a własciwie w dużej ilości aut z tego forum - co drugie auto ma problemy z pompą. |
|
|
|
|
Hermann
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptonic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tom
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 5 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-11-03, 08:16
|
|
|
labas napisał/a: | Hermann napisał/a: |
a co ma odpalanie na benzynie do LPG???. |
Ano ma, i to bardzo dużo.
Użytkownicy LPG zazwyczaj odpalają auto na gazie. |
A to problem tkwi w odpalaniu na gazie a nie na w odpalaniu benzynie.I słusznie kolego zauważyłeś należy czasem "przepalić" całość na benie.U mnie z rana po odpaleniu zawsze zanim się nagrzeje to chodzi na Pb(do temp ok.40St).Po każdym następnym odpaleniu po jakichś 5-6sek przełącz się na gaz.Kiedyś miałem ten problem co kolega tu opisuje i jak się okazało nie pompa ale nieszczelności wokół niej były przyczyną tego że po dłuższym postoju paliwo cofało się do baku co objawiało się problemem przy odpalaniu.Robiło się tak jak w baku było mnie niż 1/3 paliwa.Najprostszym sposobem na to było utrzymywanie ponad połowy stanu paliwa w baku lub stawianiu auta lekko z góry.Droższym sposobem było wyeliminowanie usterki polegającej na wymianie kilku ohringów :peace: |
|
|
|
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-11-03, 22:30
|
|
|
właśnie u mnie jest tak ze nawet może tydzień stać nieruszany, ale gdy jest lato i słońce świeci w maskę to odpala od pierwszego, a przy mrozie to wystarczy jak wystygnie i jest lipa jeżdżę teraz na benzynie bo śmigam do ruskich po paliwko 95pb, spalilem 2 bali i dalej lipa. D niedawna miałem problem z źle zamontowaną pompą i miałem ponad połowę zbiornika zawsze, teraz po naprawie zasysa do dna i nawet jak mam cały to jest problem, także wątpię by problem leżał w pompie. Ciśnienie sprawdzane i jest ok. Czasami zdarza się że mam problem z odpaleniem ciepłego silnika i nawet gdy ciepły to potrafi kuleć na cylindry. Kupiłem moduł zapłonu bo wyskakiwały zawsze cylindry 5678 ale nic nie pomogło. Przeczytałem że duży wpływ na odpalenie ma czujnik położenia wału i myślę że on jest padnięty. Są też inne czujniki które mają wpływ na to, są to : czujnik temp. silnika ; czujnik temp. powietrza ; czujnik położenia przepustnicy ; czujnik wałka rozrządu (halla). Nie wiem czy poprostu kupić ten czujnik położenia wału i wymienić go czy dać do elektryka żeby sprawdził czy nie są padnięte, ale jest pytanie do kogo? |
|
|
|
|
|