Autor |
Wiadomość |
5-stars
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: przytkowice
|
Wysłany: 2012-08-23, 12:34 [D2 97 3.7PB/LPG
] dioda CAT , nierówna praca i kopcenie n
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów
zgłaszam sie o was po fachową poradę gdyż już 2 warsztaty rozłożyły ręce nad moim problemem . Przy porannym odpalaniu auto nie pracuje na wszystkie cylindry i miga dioda CAT , po nagrzaniu sie do temp ok 80-90 stopni i po ponownym uruchomieniu silnika problem znika . Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal . Do tego ostanie 3 dni zaczyna strasznie kopcić biało - niebieskawym dymkiem ( dosłownie stawia zasłonę dymną ) i czuć strasznie zapach nieprzepalonej benzyny .Może by jeszcze dało się jakoś problem zdiagnozować przy pomocy porządnego diagnostyka komputerowego ale niestety silnik z mojego audi nie chce się połączyć z żadnym komputerem
Jeśli macie jakiś namiar na speca od a8 w Krakowie lub w Wieliczce to chętnie skorzystam
Z góry dzięki za pomoc
ps. chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-08-23, 12:37
|
|
|
Masz LPG. Pierwsze co bym zrobił zakręcił gaz, odłączył akumulator na pół godziny - aby komputer się zresetował, podłączył i odpalił na benzynie. Jeśli będzie O.K. szukał przyczyny w LPG (znam to z autopsji, przez źle zestrojoną instalację na PB nie chciał jeździć i zachowanie auta identyczne - rozjeżdżają się ustawienia). Też parę speców kombinowało co jest nie tak, a rozwiązanie było banalnie proste i potrzebny był gazownik. A co ciekawe na LPG auto chodziło bez zarzutów. |
|
|
|
|
|
|
|
5-stars
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: przytkowice
|
Wysłany: 2012-08-23, 12:48
|
|
|
Hmmmm , ciekawy pomysł , mam instalacje PRINCE która działa w sumie bez zarzutów ( spalanie dosłownie identyczne jak PB ) . Podjade do gazownika i sprawdzę .
zapomniałem jeszcze napisać o jednej rzeczy - przy gorącym i suchym poranku problemy są znacznie mniejsze , gdy pojawia się wilgoć to jest tragedia . Ogólnie żeby odpalić auto trzeba chwile pokręcić , nie ważne czy ciepłe czy zimne |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-08-23, 13:59
|
|
|
5-stars napisał/a: | spalanie dosłownie identyczne jak PB | - no to instalka źle ustawiona, jeździsz na ubogiej mieszance, gniazda zaworowe się wypalają - efekt końcowy: droga naprawa. Spalanie LPG powinno być 20-30% wyższe od Pb. |
|
|
|
|
|
|
|
5-stars
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: przytkowice
|
Wysłany: 2012-08-23, 15:12
|
|
|
jutro na 9:00 jestem umówiony do gazownika i zobaczymy co z tego będzie , po powrocie dam znac czy wszystko ok , mam nadzieję że problem bedzie rozwiązany , bo szkoda mi jezdzić innymi autami ( A8 to A8 :d ) |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-08-23, 18:28
|
|
|
Dużo masz benzyny ? Zobacz czy jak jest pełny zbiornik to jest tak samo z odpaleniem . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-08-23, 19:53
|
|
|
Jeśli masz rozjechane mapy paliwowe przez złe ustawienie instalki to nie jedz od razu do gazownika. Teraz komputer nauczył się "głupot". Najlepiej zresetować go (odłączenie na pół godziny akumulatora) i później pojeżdżenie na Pb (50-100 km trasa, miasto) aby komputer "zaadoptował się". Dopiero wtedy do dobrego gazownika aby zestroił instalkę i można jeździć na LPG. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-08-23, 23:51
|
|
|
5-stars, pisanie na forum rozpocznij w dziale powitań:
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań |
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-24, 09:33
|
|
|
5-stars napisał/a: | Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal . |
z twojego opisu wynika ,że masz silnik 3.7...więc masz cewki na każdej świecy...więc jakie kable wymieniłeś :?:
Rozwiązaniem twojego problemu jest "moduł zapłonu" a raczej dwa , które znajdują się po lewej stronie na nadkolu pod przykryciem ...jak otworzysz maskę .
samochód dymi bo nie przepala mieszanki gdyż nie ma zaplonu , a resztki dopala w wydech stad kontrolka CAT , ponieważ temperatura spalania jest za duża ;-) , jak usuniesz usterke to daj znać. |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2012-08-24, 09:57
|
|
|
i jesli są to moduły i mas zgaz to nie kupuj zmaiennikow typy hans pries maxgera czy pseudo brazylyjskie oryginaly po 80-15zł za sztuke kup oryginaly boscha beru czy cos firmowego lub oryginalne uzywki ale tu ryzyko bo te tansze zmaiennniki lubia dawac jakie sinne napiecia i na gazie moze ci zle auto chodzic. bo gaz jest wrazliwy gdy jest cos nie tak z elektryka samochodu na benzynie mozes ztego nie odczuwac |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-08-24, 10:05
|
|
|
JIMM napisał/a: | 5-stars napisał/a: | Wymieniłem kable i cewki , problem jest nadal . |
z twojego opisu wynika ,że masz silnik 3.7...więc masz cewki na każdej świecy...więc jakie kable wymieniłeś :?:
.... |
Ja też się zastanawiałem co za kable on tam wymienił. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
5-stars
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: przytkowice
|
Wysłany: 2012-08-24, 13:14
|
|
|
aku miałem ostanio odłączony przez kilka godzin i nic to nie zmieniło , paliwa mam zawsze pełen bak.
Przepraszam za przejęzyczenie - wymieniłem cewki i świece a nie kable i cewki
Z gazem mam napewno coś nie tak ,( gazownik odrazu to zauważył ) ale w serwisie w którym byłem nie mieli oprogramowania do prince ( jade tam w poniedziałek )
Co do modułów - " każdy z modułów odpowiada za 4 cylindry , więc jeśli któryś padnie to auto przestaje pracować na 4 cylindry " takie wyjaśnienie dostałem w jednym z warsztatów , więc odrazu przekreśliłem wymianę modułu . No ale chyba Pan mechanik się mylił ??
dobrze że mam u kolegi drugą a8 na części |
_________________ chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-08-24, 15:37
|
|
|
Jak modul padnie to nie dziala od 1go do 4 cylindrow. Mi raz wysiadl na 1 potem drugi na 2. ;-) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-08-24, 18:05
|
|
|
5-stars napisał/a: | Co do modułów - " każdy z modułów odpowiada za 4 cylindry , więc jeśli któryś padnie to auto przestaje pracować na 4 cylindry " takie wyjaśnienie dostałem w jednym z warsztatów , więc odrazu przekreśliłem wymianę modułu . No ale chyba Pan mechanik się mylił ?? |
Pan "mechanik" się mylił... nie musi od razu wysiąć połowa silnika... a padające moduły robią właśnie takie chece że raz wszystko jest OK później trochę kuleje... podobnie, wraz z wilgotnością powietrza potrafią szwankować.
Aby to zdiagnozować sprawdzamy błędy (pojawia się wypadanie zapłonów na którymś cylindrze)... zamieniamy miejscami moduły i ponownie sprawdzamy gdzie teraz występuje wypadanie zapłonów... jeżeli moduł jest padnięty to po ich zamianie wypadanie zapłonów przeniesie się na inne cylindry. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
5-stars
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: przytkowice
|
Wysłany: 2012-08-29, 12:44
|
|
|
Dziś wymieniłem obydwa moduły , auto tak jakby odpala już lepiej . Poczekam 4-5 h i zobaczę jak odpala na zimnym silniku . Gazu jeszcze nie robiłem bo nikt nie chce się za prince zabrać w Wieliczce a nie mam narazie czasu żeby jechać do Krakowa . Mam nadzieję że już będzie spoko
[ Dodano: 2012-08-29, 20:07 ]
dalej to samo... Mam nadzieję że to gaz bo chyba sie powoli pomysły kończą
[ Dodano: 2012-08-30, 15:51 ]
ktos ma jeszcze jakieś pomysły ? |
_________________ chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA |
|
|
|
|
|