Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-12-02, 19:56
|
|
|
nmaciek napisał/a: | (...) uciąłem te plastik od wlotu nawiewu na długości całych elektrozaworów |
Można i tak chociaż ja bym się na to nie zdecydował :-?
osobiście wolę jednak metodę mniej inwazyjną ale zgodną z procedurą ELSY...
we wrześniu rozbierałem to wszystko osobiście jeszcze raz kończąc tym samym definitywnie temat fiksującego ogrzewania w mojej eSie... robiłem to kilka godzin ale nic nie ciąłem i nic nie kleiłem - po tym zabiegu wreszcie wszystko wróciło do normy :-D |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
nmaciek
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 34 Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 9 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:22
|
|
|
Zgadzam sie z Toba ze te ciecie to bylo straszne dla tego auta ale ułatwiło mi bardzo prace bo i łatwiej i szybciej poszło a plastik po sklejeniu prawie jak nowy |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-12-06, 23:50
|
|
|
casanovak napisał/a: | FOSS napisał/a: | casanovak napisał/a: | Navi RNS-E jest super...Ale gdy mam navi wlaczona to dziala przez jakas godzine i sie przegrzewa....Wg mnie to wina klimy ktora z lewej strony nie reaguje na polecenia panelu np jak zapodam mu 16 stopni to i tak wali goracym powietrzem... podejrzewam ze jakas klapa albo silniczek sie uszkodzil badz zblokowal... |
Skoro jest tak jak piszesz to obawiam się że to elektrozawór przy pompie nagrzewnicy |
Jesli to jest ten elektrozawor to zapewne trzeba to wymienic bo naprawic jak znam zycie to pewnie sie nie da,wiec musze to odlozyc na pozniej jak bede w Polsku...na razie czekam caly czas na wałki i tylko to mnie hamuje przed wyjazdem do Polski ...Jak zloze wszystko to smigam z powrotem do PL.. :-D
A czy Vag wykryje ewentualne uszkodzenie elektrozaworu :?: :?: :?: |
Z mojej wiedzy wynika że VAG nie wykryje uszkodzenia elektrozaworu - nie pojawia się także żadny błąd (tak przynajmniej było u mnie).
Test klimatyzacji jaki można uruchomić VAG'iem także niestety nic nie pokaże.
Swoje perypetie z elektrozaworami rozwiązałem definitywnie sprawdzając je miernikiem oraz podłączając na krótko napięcie pod kostkę elektrozaworów.
Pompa nagrzewnicy znajduje się na podszybiu pomiedzy serwem a środkowym panelem nawiewu - dwa czarne walce to właśnie te elektrozawory a sama pompa jest poniżej.
Pompa nagrzewnicy jak i elektrozawory to teoretycznie jedno nierozbieralne urządzenie - piszę teoretycznie gdyż da się ją rozebrać na części pierwsze ale tylko i wyłącznie po wyjęciu z auta a to już dłuższa robota (opisane powyżej).
Na początek proponowałbym sprawdzenie samych elektrozaworów bo to właśnie one odpowiadają za ilość gorącegoo płynu chłodzącego jaki podawany jest do nagrzewnicy - elektrozawory sa dwa i każdy z nich odpowiada za jedną strefę klimatyzacji (jeden od kierowcy a drugi od pasażera).
Niestety te dwa czarne walce to tylko elektromagnesy sterujące pracą zaworów (same zawory są poniżej zabudowane razem z pompą) ale z drugiej strony możliwe jest uszkodzenie samego elektromagnesu (tak jak u mnie).
W okolicy tych zaworów znajdziesz dwie okrągłe pomarańczowe kostki - dwu-pinowa to zasilanie pompy nagrzewnicy a trzy-pinowa to sterowanie zaworami.
O ile dobrze pamiętam zawory sterowane są masą czyli wspólny + i dwa piny - - piszę o tym gdyż po rozpięciu kostki możesz sprawdzić pracę zaworów podpinając napięcie "na krótko".
Dodatkowym utrudnieniem które możesz napotkać (tak było u mnie) jest fakt że uszkodzony elektromagnes zaworu może wywalać bezpiecznik klimatyzacji (ten w słupku przy nogach pasażera) więc czasami testowanie sprawności zaworów to taka zabawa "w kotka i myszkę"... ale jest to do ogarniecia.
Dobra wiadomość jest taka że wymiana samych cewek elektromagnesów jest możliwa od góry bez wyciągania całej pompy - trzeba tylko zdemontować podszybie (czarny plastik ze spryskiwaczami) i górną kratkę środkowego nawiewu (pod pokrywą silnika przy podszybiu).
Wszystkiego nie da rady tak na raz opisać więc jakbyś się już za to wziął i miał z tym problemy to pisz. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-12-07, 02:06
|
|
|
FOSS napisał/a: | Wszystkiego nie da rady tak na raz opisać więc jakbyś się już za to wziął i miał z tym problemy to pisz. |
Dzieki za info...na razie musze ogarnac problem wałków wiec z ta klima poczekam na razie...droge do domu i tak znam na pamiec wiec navi nie bede uzywal :-P
A jak juz wróce na ojczyzny łono to sie za to zabiore i na pewno sie odezwe w tej kwestii do Ciebie
Pozdrawiam |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-12-07, 09:34
|
|
|
FOSS napisał/a: | W okolicy tych zaworów znajdziesz dwie okrągłe pomarańczowe kostki - dwu-pinowa to zasilanie pompy nagrzewnicy a trzy-pinowa to sterowanie zaworami. |
Jeszcze krótkie sprostowanie - w autach po FL wychodziły dwa rodzaje pomp nagrzewnicy...
nie wiem co dokładnie poprawili bo z zewnątrz różnią się delikatnymi detalami ale jedną z różnic które mogą nas zaskoczyć jest doprowadzenie zasilania do silniczka pompy...
O ile dobrze pamiętam najpierw montowana była wersja w której zasilanie do pompy wychodziło króciutkim kablem i podłączenie realizowane było na jakiejś czarnej prostokątnej kostce (na dole przy pompie w miejscu prawie nie dostępnym z góry i bez tej okrągłej pomarańczowej kostki) natomiast w wersjach późniejszych kabel wychodzący od pompy był znacznie dłuższy i podłączenie było właśnie na tej okrągłej pomarańczowej dwu-pinowej kostce.
Na szczęście nie ma żadnego problemu w stosowaniu obu wersji pompy zamiennie między sobą - w ASO dostępny jest adapter (kabel/przejściówka) do podłączenia zasilania pompy.
Między obu wersjami jest także różnica w oznakowaniu kabli zasilających elektrozawory (inne kolory kabli) ale układ pinów w kostce, o ile dobrze pamiętam, jest identyczny.
Niestety nie pamiętam roczników kiedy były stosowane pierwsze wersje pompy a od kiedy te drugie - ja w swojej eSie miałem oczywiście już tą wersję drugą ale jaką Ty w roczniku 2001 będziesz miał to nie wiem. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-04-15, 06:48
|
|
|
Tomi5 poradziłes sobie z tym?
Gdzie znajdują się czujniki temperatury. Dziś w trasie zaczeło mi wiać na nogi ciepłym, od pasażera też. Generalnie jest gorąco, sprawdziłem na vagu w grupie 14 mam temp
-40 +7 +40 + 40
Gdzie obstawiam ze druga temp to zewnetrzna(taka sama jak na zegarach) a martwi mnie ta pierwsza temperatura i obstawiam padnięty czujnik, tylko nie wiem który to.
Dodatkowo brak błedów na vagu poza silniczkiem v68 ale ten silniczek jest od strony pasazera.
Generalnie cały czas jest gorąco, ustawię na 18 oC to z kratek leci letnie powietrze, wcześniej ustawiałem 21oC i było tak przyjemnie chłodno.
Najlepsze że jeśli ustawię na LO to leci zimne powietrze z klimy, i nie wiem co jest |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-16, 18:53
|
|
|
U mnie okazało sie że bezpiecznik od elektrozaworów był walniety, po wymianie wszystko wróciło do normy. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-04-16, 20:44
|
|
|
U mnie jest ok ten bezpiecznik |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-04-16, 21:14
|
|
|
NAjlepsze ze widac na tescie jak klapki się ruszają, w tym momencie zmierzylem oba czujniki w nogach i sa ok. Martwi mnie czujnik w podszybiu bo jest na nim przy 10oC okolo 14-18 kOhm.
Musze podmienić panel może to jego wina
DODANO: Wczoraj 22:54
A jest możliwość sprawdzenia jakoś tych elektrozaworów? Jak podam napięcie na nie bezpośrednio to czy bede slyszał ich działanie?
Tak samo z pompka? |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-04-17, 16:48
|
|
|
Dla potomnych
Grupa 14
pole 1 | pole 2 | pole 3 | pole 4
temp w zderzaku | temp w podszybiu | nogi kierowcy | nogi pasazera
Uszkodzony miałem przewód od czujnika w zderzaku. Doszedłem dzieki tej tabelce, przy odpietym wskazuje -40
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-01, 23:01
|
|
|
cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat:
mam podobną przypadłość z ogrzewaniem, na postoju klima skręca mi sama prędkość nawiewu do 1 kreski (leci zimne powietrze lub lekko cieple) jak ręcznie zwiększę prędkość nawiewu ++++ to wieje zimnym powietrzem, jeśli dam 2000obrotów klima w auto zwiększa prędkość nawiewu i leci ciepłe powietrze, również w czasie jazdy klima normalnie reguluje nawiew i czuć ciepłe powietrze.
Nie słyszę piszczenia z kratek co mogłoby wskazywać na pompę obiegową, czy ona ma bezpiecznik np po stronie pasażera ?,
co mogę na szybko sprawdzić żeby ustalić przyczynę braku ciepła na postoju. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-02, 09:11
|
|
|
Było juz troche o tym. U mnie pompka obiegowa dawno nie żyje a ogrzewanie cacy. Poza funkcja rest oczywiście. U ciebie jak wszystko ok z podłaczeniem jest to masz zawalone mułem nagrzewnice. |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-02, 11:39
|
|
|
ale to chodzi o zamulenie wewnątrz nagrzewnicy czy na zewnątrz gdzie może byc zasyfiała od kurzu i piasku pomiędzy swoimi żeberkami, czyli czyszczenie sprężarką? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-02, 11:47
|
|
|
Wewnątrz. 10l octu i płukanka daje efekt. |
|
|
|
|
|