|
Autor |
Wiadomość |
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-02, 12:01
|
|
|
nigdy nie robilem, mozesz dac łopatologiczne kroki ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-02, 12:03
|
|
|
Kolega ostatnio z D3 wywalił z nagrzewnic kilogramy syfu. Najpierw trza to w ocet dac by sie rozmokło potem woda i płukanie pod cisnieniem. Ale uprzednio trza sprawdzić jak instalacja czy weże nie na opak czy dochodzi ciepłe na jałowym biegu. |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-02, 12:19
|
|
|
ciepłe powietrze na jałowym biegu już przy 1000obrotow leci, klima też sama wtedy zwiększa kreski siły nawiewu i dmuchawa mocniej zaczyna dmuchać, z wężami wodnymi nic nie robiłem. A to płukanie to chyba się robi jakimś zewnętrznym urządzeniem bo chyba nie odpala się silnika co? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-02, 12:24
|
|
|
Karcherem najlepiej. Ale normalnie wąż z woda na poczatek da rade. |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-09, 21:30
|
|
|
Koledzy pomóżcie proszę bo się zagubiłem z tą naprawą.
Mam teraz problem, że prawa strona dmucha powietrzem zgodnie z wskazaniem climatronika natomiast lewa strona (kierowcy) wali cały czas gorącym powietrzem, ale zdecydowanie mocniej w czasie jazdy. Cewka lewej strony miewała zwarcia gdy podawałem jej napięcie, pracowała też ciszej co sugerowało że trzpień może się nie domykać do końca dając przepływ wody.
Idąc za sugestią kolegi nmaciek (post z 1 strony tego wątku) wymieniłem pompkę obiegową nagrzewnicy z elektrozaworami i tak jak on nie wyjmowałem serva tylko naciąłem kosz który jest pod dmuchawą nawiewu, potem wszystko znitowałem blaszkami i szczelnie skleiłem klejem na gorąco (zdjęcia niżej).
Elektrozawory domykają trzpienie, testowałem jeszcze komplet pompki na zewnątrz poprzez dmuchanie powietrza w dolną wejściową rurę pompki i przy napięciu i masie na obu przewodach cewek przez dolne rurki pompki nie ma opcji wydmuchać powietrza. Pompka obiegowa nagrzewnicy też pracuje.
Zerknijcie też na zdjęcie z opisem rurek pompki czy nie pomieszałem wejście i wyjście wody.
Zdjęcia niżej, może ktoś będzie chciał ciąć kosz zamiast wywalać servo. Ogólnie jest o wiele mniej z tym pracy, więcej się namęczysz ze zdejmowaniem zapieczonych węży jeśli musisz je oszczędzić i nie uszkodzić.
Co sprawdziłem:
1. WTYCZKA pomarańczowa:
a) napięcie na przewodzie PLUS z climatronika jest obecne w czasie pracy silnika 13.3V (na zgaszonym z zapłonem 12.8V, pompka obiegowa też pracuje)
b) MINUSY na obu przewodach cewek są obecne w czasie ustawiania np. 22st na climatroniku
2. VCDS VAG nie pokazuje błędów w sterowniku klimy, zrobiłem ustawienia podstawowe w kanale 0 i 1 szły cyferki od 50 do zera i też nie ma błędów
3. rozłączyłem pomarańczową wtyczkę cewek i dałem bezpośrednie napięcie 12V i masy na oba przewody cewek aby wyeliminować np. problem z samym sterownikiem klimy że może czasem nie daje zasilania na cewkę lewej strony ale nadal mam ten sam efekt że prawa OK. a lewa wali ciepłem
Czy mam problem z klapkami które podają lub domykają ciepłe powietrze na lewą i prawą stronę? Silniczek klapki się obraca dlatego nie ma błędu w VAGu ale klapka stoi?
Gdzie są te klapki jak się do nich dostać żeby sprawdzić czy lewa się domyka?
A może jeszcze coś mogę zrobić, bo ręce opadają, wszyscy pisali że wystarczyło wymienić pompkę z elektrozaworami ale u mnie jest jak było tyle że obiegowa teraz działa.
1_naciety_kosz_pod_dmuchawa.jpg
|
|
Plik ściągnięto 153 raz(y) 184,33 KB |
2_wyjeta_pompka_z_elektrozaworami.jpg
|
|
Plik ściągnięto 155 raz(y) 195,76 KB |
3_kosz_dmuchawy_sklejony_pompka_zamontowana_dmuchawa_bez_oslon.jpg
|
|
Plik ściągnięto 119 raz(y) 177,74 KB |
4D0959617A_pompka_obiegowa_i_elektrozawory.jpg
|
|
Plik ściągnięto 140 raz(y) 159,23 KB |
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-10, 08:11
|
|
|
Dlaczego pociłeś obudowę plastikową wentylatora? |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-10, 09:41
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Dlaczego pociłeś obudowę plastikową wentylatora? |
Pisałem dlaczego przeciąłem plastik kosza. Po to aby nie wyjmować serva przy wymianie pompki z elektrozaworami. Albo wyjmujesz servo albo tniesz kosz inaczej nie wyjmiesz pompki z elektrozaworami. |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-10, 09:47
|
|
|
Sorki nie doczytałem, nie jest dużo roboty z wyjęciem serwa. Nawet przewodów hamulcowych nie trzeba odkręcać. |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-10, 09:52
|
|
|
Wszyscy pisali że jest dużo pracy. Że leje się ostro płyn wspomagania itd ja nigdy tego nie robiłem a kosz skleiłem I nie ruszałem węży tylko opaski przy pompie.
Poradzisz coś w temacie tego grzania lewej strony? |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-10, 10:04
|
|
|
Nie mam pojęcia. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |