Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] Dobór wahaczy  
Autor Wiadomość
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-09-26, 00:15   

tomi5 napisał/a:
Panowie mam mega problem i potrzebuje porady. Wymienialem dzisiaj czujniki abs, dziady tak sie zapiekły ze musiałem wyciagac połosie zeby je wybic, prawa strona poszła bez problemu, natomiast z prawej zeby wyciagnac połos musialem zrzucic dolny wahacz do ktorego przymocowany jest amorek, iteraz mam problem zeby go załozyc. Zna ktos jaki patent jak to spiac? Moze musze cos jeszcze wykrecic zeby go wpiac. Sory za bledy ale korzystam dzisiaj z internetu przez tel a tu za duzo grzebania na pl znaki itp.

pewnie wachacz jest teraz przekrzywiony i nie chce się spasować z amorem?ja na wachacz założyłem płaski klucz i z drugiej strony pod klucz dałem lewarek typu ŻABA i tym sposobem(trochę w dół,trochę w górę)nastawiałem sobie wszystko,pomagał mi kumpel więc poszło w miarę szybko,powodzenia.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-09-26, 01:38   

jak nie możesz inaczej to odkręć półoś od skrzyni, zmontuj przy kole wahacz jak kolega wyżej pisze podlewaruj żeby skręcić z amorkiem a potem półoś do skrzyni
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-02-15, 10:31   

A co do grubości sworznia na wahaczu dolnym(banan)ja mam 97r. i jest ten cieńszy. :-/
 
 
bartosz880308 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 36
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: wrocław
Wysłany: 2011-03-09, 16:24   

co do sworzni to ja mam audiolke z 2000 i mam cienki wiec chyba jest tak ze do 99 były grube a po juz te cienkie
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-09, 18:04   

Jeśli chodzi o sworznie to ponoć zależy to od zawieszenia. Ponoć bryczki które wychodziły na 18" felgach wzwyż. Ale najlepiej sprawdzić po VIN.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-03-09, 18:10   

Mam 19 mm czyli grube 01. 3,3tdi , TRW - dobre .

[ Dodano: 2011-03-09, 18:24 ]
Kolego ATLAS TRW ( grubsze sworznie 21 mm) zamów gdziekolwiek w sklepie z częściami , wymieniałem i jest ok.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2011-03-13, 22:58   

Przerabiałem dobór wahaczy i pozwolę sobie coś dorzucic do tematu.

Wg ETKI w A8/S8 po lifcie występują trzy typy drążków prowadzących (wahaczy tzw. bananów)

8E0 407 693 K, 8E0 407 694 K dla zawieszeń standardowych
8E0 407 693 D, 8E0 407 694 D dla zawieszeń przystosowanych do felg 20" oraz dla silnika AKF (3.3 TDI)
4D0 407 693 AA, 4D0 407 694 AA dla poj. opancerzonych

Co do standardu (średnica sworznia 17mm) to wiadomo są dostępne zamienniki coś pewnie koło 200PLN.

Co do pojazdów opancerzonych to nie mam wiedzy na ten temat.

Natomiast użytkownicy 3.3TDI i samochodów przystosowanych do 20" felg mają problem z tym wahaczem bo o ile mi wiadomo to nie występują zamienniki a ORI kosztuje ok. 850PLN. Różnica pomiędzy przedmiotowym wahaczem a standardowym jest taka że ma on większą średnicę tulei gumowo-metalowej nie 65mm a 66mm (w moich źródłach niedostępne) i grubszy sworzeń nie 17mm a 21mm.

Ja sobie poradziłem w taki sposób. W Elblągu jest gośc który regeneruje wahacze tzn. wymienia tuleje oraz sworznie z gniazdami. Do standardowych używanych wahaczy założyłem nowe tuleje (65mm) oraz grubsze sworznie (21mm). Cenowo wyglądało to tak: nowa tuleja ok. 80PLN, nowy sworzeń z gniazdem ok. 100PLN, używany wahacz od passata B5 bezcenny, razem za sam wahacz ok. 180 PLN/szt. :peace:

Oprócz oczywistej różnicy w cenie zawsze jest możliwośc ponownej wymiany tulei w razie jej wybicia.

Drugą stroną medalu jest wpływ takiej przeróbki na bezpieczeństwo, bo w końcu Helmut po coś wymyślił grubsze tuleje do 3.3 TDI.
Ja na swoich zregenerowanych wahaczach zrobiłem już ze 30tk i jest ok.
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-03-14, 09:04   

Jest zamiiennik 8E0 407 693 D, 8E0 407 694 D,TRW ,sam wymieniałem ze sworzniem 21mm.Cena ok 400 zł.Pozdrawiam.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-03-15, 06:02   

Jeszcze co do tych wahaczy, nie wiem jak u was ale u mnie ten prosty na którym jest amorek ma gruby sworzen.
Co do cen ja na razie biorę od kolegi używki po 50zł pasują od A4 A6 Passata, ale tylko dół i powiem Wam że te wahacze schodzą mu jak świeże bułeczki, jak wcześniej sobie nie zarezerwuje to marne szanse żeby były tak od ręki :)
 
 
ZuQ 
Użytkownik


Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 42
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 34
Skąd: NEB
Wysłany: 2011-03-15, 20:56   

ahadam masz rację

sprawdziłem te wahacze TRW i faktycznie je robią :d
nie wiem czemu ale rok temu nie były one dostępne albo tak szukałem.

Wg informacji z ich katalogu są to wahacze ze sworzniem 21 i tuleją 65 (a nie 66 jak ori), więc w razie co będzie można wymienic samą tuleję bo pasuje od A4, A6, VWB5.

dzięki za info
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-09-29, 09:11   

Ciekawe czy jest jakiś magik który by dorobił takie tuleje, na te cieńsze sworznie.
Wyprzedziłem fakty i kupiłem sobie 2 wahacze ruville bo była okazyjna cena i pomyślałem że będzie do następnej ósemki a tu taki psikus, obecne eSłosiem ma grube sworznie.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.