Autor |
Wiadomość |
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2009-06-23, 17:37 [D2 97 4.2PB
] Dobór wahaczy
|
|
|
koledzy potrzebuję pomocy.
Mam zamiar wymienić wahacze z przodu (dwa dolne) ale mam problem bo są dwie końcówki. jedna grubsza druga cieńsza. która pasuje do mnie. A8 4,2 Pb rok 98 220KW
czy nie jest tak. Cienki bolec w rocznikach 99- a gruby do 99? czy ktoś wymieniał u siebie?
DSC01634.JPG cienka |
|
Plik ściągnięto 81 raz(y) 118,87 KB |
DSC01633.JPG bruba |
|
Plik ściągnięto 82 raz(y) 136,95 KB |
DSC01635.JPG który pasuje do mojej strzały |
|
Plik ściągnięto 105 raz(y) 142,01 KB |
|
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-06-23, 19:19
|
|
|
Grube bodaj do diesli były. Po co se utrudniać ? Podaj VIN, tak najszybciej można dobrać wahacz (jak to OE, będą na nich numery). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2009-06-23, 19:41
|
|
|
przyglądałem się temu grubszemu i nie wiem czy przypadkiem to nie jest nabita tuleja na cienki sworzeń.
wauzzz4DzWN008160 przepisałam wszystko |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-06-24, 10:42
|
|
|
to musi być tuleja .........każda końcówka z zasady musi być na stożku (po wbiciu nieruchomy) inaczej była by sworzniem (po założeniu dopuszczalny obrót) ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
-V-I-R-U-S-
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 128 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 2009-06-25, 19:17
|
|
|
Dzisiaj problem się rozwiązał, oczywiście w warsztacie. Moja a8 z 98r, 4,2 Pb ma w wahaczu przednim dolnym stożek grubszy ok 21mm mierzonych suwmiarką na stożku zaraz pod gwintem, te które zakupiłem miały ok 17mm, różnica była jeszcze w łączniku stabilizatora, zakupiony ma mocowania śrubami na przestrzał (bardziej trwałe) a u mnie mają sworznie jak w wahaczach (luźne jak nie powiem co). Podejrzewam, że te cienki były wprowadzone od 99r. ale oczywiście to są tylko moje domysły.
Chciałem robić zdjęcia ale jak zobaczyłem w jaki sposób oni proszą wahacz wy wyszedł to łza kręciła mi się w oku
pozdrawiam Kudłaty |
_________________ Kudłaty
|
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-07-09, 17:16
|
|
|
Ma ktoś schemat tylnego zawieszenia.
Co tam można wymienić :?:
Coś mi stuka na dziurach w tylnym zawieszeniu . :-/
-Chyba Tuleje wahacza pójdą do wymiany :!:
pytanie co jeszcze przy okazji warto zrobić :roll: |
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-07-10, 19:14
|
|
|
Mikigd napisał/a: | Ma ktoś schemat tylnego zawieszenia.
Co tam można wymienić :?:
Coś mi stuka na dziurach w tylnym zawieszeniu . :-/
-Chyba Tuleje wahacza pójdą do wymiany :!:
pytanie co jeszcze przy okazji warto zrobić :roll: |
Schematu niestety nie posiadam, więc w tej kwestii nie pomogę ale u mnie też słychać stuki na nierównościach i z tego co mi mechanik mówił są to łączniki stabilizatora do wymiany, także może u siebie też sprawdź w jakim są stanie.
Pozdrawiam. |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-07-11, 05:49
|
|
|
Thanks za rade i schemat - więc będę poszukiwał źródła hałasu :lol: |
_________________ |
|
|
|
|
sniper
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 2009-08-02, 21:44
|
|
|
Dice111 popieram po Vinie najszybciej dojdziesz.
wachaczy nie zmienialem (co mnie czeka hehe) ale wydaje mi sie ze jak cienkie to do 97 wlacznie bo pozniej bylo dosyc sporo modyfikacji od 97 w gore.nie wiem poradz sie chlopakow moze pomoga.pozdrawiam!
:roll: |
|
|
|
|
|
|
|
Lukasz_
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 73 Skąd: D1
|
Wysłany: 2009-08-05, 11:31
|
|
|
Mikigd napisał/a: | Ma ktoś schemat tylnego zawieszenia.
Co tam można wymienić :?:
Coś mi stuka na dziurach w tylnym zawieszeniu . :-/
-Chyba Tuleje wahacza pójdą do wymiany :!:
pytanie co jeszcze przy okazji warto zrobić :roll: |
Mi też stukało - mechanicy chcieli wymienić pół tylnego zawieszenia. Winowajcą okazał się "kieł" od zderzaka, który poluzował się na pięknych polskich drogach i tłukł na każdej dziurze. Podejdź z tyłu i klepnij "z liścia" zderzak w 2-3 miejscach - jak się odezwie to już wiesz co go boli |
|
|
|
|
ATLAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 2009-10-05, 17:03
|
|
|
Panowie potrzebuje namiary na sklep gdzie mogę dostać taki wahacz jak na zdjęciu tylko interesuje mnie ten z tym grubym bolcem, bo u mnie w okolicy nigdzie go nie ma a w serwisie (do którego mam 80km) krzyknęli coś koło 800zł.
Sprawa wymaga pośpiechu bo auto na podnośniku stoi :roll: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 59 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-05-03, 18:08
|
|
|
witam , mam ten sam problem i co się orientuję to serwis 840 zł
[ Dodano: 2010-05-03, 19:19 ]
ATLAS daj znać czy coś znalazłeś, może jakiś zamiennik? |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2010-05-04, 20:43
|
|
|
nie wiem jak w ósemkach , ale w A6 zmiana była w 2001 zmienili zwrotnice z alu na żeliwną albo odwrotnie i wtedy zmieniły sie dolne wahacze. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-25, 19:50
|
|
|
Panowie mam mega problem i potrzebuje porady. Wymienialem dzisiaj czujniki abs, dziady tak sie zapiekły ze musiałem wyciagac połosie zeby je wybic, prawa strona poszła bez problemu, natomiast z prawej zeby wyciagnac połos musialem zrzucic dolny wahacz do ktorego przymocowany jest amorek, iteraz mam problem zeby go załozyc. Zna ktos jaki patent jak to spiac? Moze musze cos jeszcze wykrecic zeby go wpiac. Sory za bledy ale korzystam dzisiaj z internetu przez tel a tu za duzo grzebania na pl znaki itp. |
|
|
|
|
|