Autor |
Wiadomość |
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2010-11-06, 23:49 [D2 98 4.2PB/LPG
] Nie wkręca na obroty, kopci, brak mocy
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum i mam spory problem z autem..
Autko A8 4.2 `98 310KM Pb + lpg, przebieg 245 000
Chodzi o to, ze brakowało jej mocy, i przy 5000obr/min szarpała a pozniej jak by odzyskala moc i dochodzila do czerwonego pola i zmiana biegu, objawy na benzynie i gazie takie same..
Druga sprawa to czasami zapalaja sie kontrolki abs i esp najczesciej po tym jak wskazowka obrotomierza zawita na czerwone pole wtedy kontrolki sie pala ale abs i esp dziala..
Dzisiaj pojechalem do mechanika podpielismy audike pod kompa wyrzucilo bledy przeplywomierz, sonda, abs, esp zostaly skasowane i ruszylismy na mala rundke zeby sprawdzic czy za chwile znow nie wyrzuci bledow i przy okazji o co chodzi z tym szarpaniem i brakiem mocy...
I teraz najlepsze po podlaczeniu pod kompa i skasowaniu bledow audika w ogole nie chciala jechac..
- ledwo co wkrecala sie na obroty i to max do 4000obr/min a pod gorke to az zwalniala a pedal prawie w podlodze
- kopcenie z rury wydechowej i smrod nie spalonego paliwa (tak jak by silnik byl zimny, a temp pokazywala okolo 90 stopni)
-przy przyspieszaniu jezeli tak mozna nazwac rozpedzanie sie przez kilka minut do 100 km/h pojawialy sie szarpniecia i jakby przejawy mocy
- na lpg jechala lepiej jak na benzynie co calkiem bylo dla mnie dziwne...
- przy gazowaniu na postoju strzaly z wydechu
- dziwne zachowanie skrzyni biegow skrzynia jak by nadrzucala biegi i ciagle mieszala, a jak sie dalo gazu na maxa to redukowala o jeden bieg pozniej o drugi i w koncu o trzeci pojawialo sie na obrotomierzu troche ponad 5 tys obrotow i zalapywala moc ale dalej szarpala...
- wciskajac gaz delikatnie da rade sie rozpedzac jakos w miare normalnie ale co to za jazda do 2000 obr/min
Dodam ze niedawno byly wymieniane: olej w skrzyni, silniku, wszystkie filtry, przeglad instalacji, i nie ma katalizatorow |
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-11-07, 00:06
|
|
|
Kolego na początek wymieni przepływkę na NOWĄ !!!! bosch !!!!! po wino pomóc. Powodzenia.
P.S> U mnie to pomogło, napisz czy u ciebie pomoże. |
|
|
|
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2010-11-07, 02:16
|
|
|
Potwierdzam słowa Marty, na początek wymień przepływomierz. Ja swego czasu też miałem takie objawy i po podłączeniu kompa były błędy przepływki, sond itp. Po wymianie przepływomierza wszystko ok. Powodzenia... |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2010-11-07, 08:48
|
|
|
Ok dzieki za odp zmienimy przeplywke i zobaczymy, napewno dam znac co wyszlo |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-11-07, 09:11
|
|
|
Jak napisano powyżej- ewidentnie przepływka. Bosch lub Hella, ok 600 zł |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-07, 09:31
|
|
|
Ja na twoim miejscu sprawdził bym jeszcze cewki i świece zapłonowe bo równie dobrze i tam może być pogrzebany. Choć przychylam się do stwierdzeń kolegów. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2010-11-07, 10:10
|
|
|
Dzieki za wypowiedzi Panowie i Panie o 12.00 jestem umowiony z mechanikiem podmienimy przeplywke z drugiej a8 i zobaczymy co bedzie sie dzialo oby to bylo to |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-07, 11:32
|
|
|
Jak jest Vag to sprawdzić wartości powietrza z przepływki (ale jeśli ma akurat drugą i sprawną to masz szczęście bo gdyby kupić a okazałoby się co innego to ból..) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
k0mar
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: świebodzin
|
Wysłany: 2010-11-07, 17:12
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi okazalo sie, ze to przeplywka jak ja wyciagnelismy to auto odzylo nie jest to co powinno ale jest duzo lepiej bez przeplywki troche mi ulzylo Jutro zamawiam przeplywke i zalozymy nowa
Dzieki jeszcze raz |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2010-11-08, 21:23
|
|
|
Witam. Skorzystam z okazji, bo mam podobne objawy. Autko wydaje mi się słabe (V max to 240 km/h) Przyspieszenie tez nie najlepsze. Po przegazowaniu strzela z wydechu, no i również czuć paliwem. Myślę ze to także może być przepływka, ale komp nie pokazuje żadnych błędów, dlatego zanim wydam pieniądze chciałem się poradzić i usłyszeć Wasze opinie. Może jest inna ewentualność, którą można zdiagnozować w jakiś prosty sposób. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-11-08, 21:58
|
|
|
tak można prosto sprawdzić vag'iem, vcds'em, kts i innymi programami diagnostycznymi, sprawdzić wartości rzeczywiste porównać je z wartościami fabrycznymi i będziesz wiedział wszystko. Jakie sondy, przepływka itp itd. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2010-11-08, 22:50
|
|
|
No widzisz. Ja tylko odczytywałem błędy i nic nie pokazywało. W tym tygodniu podjadę gdzieś na komp, bo ten mój kabelek na usb chyba nie da rady (poza tym mam małe doświadczenie z tym urządzeniem i nie wiem jak to zrobić). Dam znać jak to się skończyło i dzięki za wskazówkę. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2010-11-11, 20:58 ]
No troszkę pobawiłem się moim Vagiem i teraz pytanie:
Gdzie znajdę wartości fabryczne z którymi powinienem porównać wartości zmierzone???
Może ktoś dysponuje takimi danymi, bo szukam w internecie i wiele znalazłem, ale nie dla silnika który mnie interesuje.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-11-16, 21:31
|
|
|
"Gabriel" takie wartości znajdują się w literaturze warsztatowej danych modeli, można tego szukać w różnych danych podawanych w Edce przy poszczególnych czujnikach.
Pozdo... |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-11-17, 01:17
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Myślę ze to także może być przepływka, ale komp nie pokazuje żadnych błędów, dlatego zanim wydam pieniądze chciałem się poradzić i usłyszeć Wasze opinie. |
poczytaj to
http://www.a8team.pl/topics12/2874.htm
tez komp nic nie pokazywał i tak mnie to zirytowało, ze możesz pooglądać tam jak go "przetrzepałem" a na koniec napisałem co było przyczyną |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
|