Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Brak mocy !!! :(  
Autor Wiadomość
milyes 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: SZO
Wysłany: 2012-07-25, 17:23   [D2 97 4.2PB/LPG ] Brak mocy !!! :(

tak jak w temacie ....wczoraj przejechałem się d2 kumpla z tym samym silnikiem tylko bez podtlenku gazotu.I jestem załamany...w porównaniu do jego a8 moja kompletnie nei jedzie i na gazie i na benzynie...od czego zacząć diagnostyke?? :-(
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-07-25, 17:32   Re: [D2 4.2 LPG] BRAK MOCY !!!!:(

milyes napisał/a:
od czego zacząć diagnostyke?? :-(


Od podłączenia komputera.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-25, 18:17   

I sprawdzenia rozrządu czy jest dobrze ustawiony .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-07-25, 18:33   

Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2012-07-25, 18:59   

Ja bym zaczął od:
1.Vag
2. Sprawdzenie kompresji silnika- jeśli któryś cylinder niedomaga to i mocy nie będzie.Jeśli ciśnienie na którymś cylindrze będzie odbiegać można zrobić próbę olejową.
3.Przegląd i wymiana eksploatacyjnych rzeczy:świece,sprawdzenie cewek,filtry
4.Sprawdzenie przewodów podciśnieniowych
5.Pomiar mocy na hamowni
6.Jeśli to nie pomoże to albo zaakceptowanie tego silnika ,remont lub zakup innego.
 
 
milyes 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: SZO
Wysłany: 2012-07-25, 19:10   

No dzięki za pomoc zrobie wszystko zgodnie z instrukcją.Świece już mam .a macie kogoś kto przekłąda silniki 2 d2?
i jeszcze jedna sprawa. Rano zawsze jak odpali to po 2 sekundach gaśnie .Drugie odpalenie czasem jest ok a czasem dopiero za trzecim sie utrzyma.No musi byc odpalony przez 5 minut zeby mozna było normalnie ruszyć.To tak jakby nei dostawał paliwa...
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-25, 19:30   

Czyli pompa paliwa źle włożona albo zobacz jak zgasisz na benzynie i zakręcisz gaz wieczorem czy rano będzie różnica .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
milyes 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 22
Skąd: SZO
Wysłany: 2012-07-26, 06:07   

dziś zauważyłem że kręci do 5 tys i przy trzymaniu gazu w danej pozycji przyspiesza delikatnie szarpiac do przodu tak jak by chciał a nie mógł...
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-07-26, 09:27   

Zastanawia mnie filtr paliwa , czy czasem nie jest lekko zapchany , albo faktycznie pompa nie domaga i podaje za słabe ciśnienie :-/
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-07-26, 16:16   

Przepływkę też sprawdź.
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-07-26, 18:08   

FOSS napisał/a:
Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują.


A jak można te gruszki sprawdzić? ;-) Pytam z czystej ciekawości.
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-07-26, 18:37   

krzychu22.p1i napisał/a:
FOSS napisał/a:
Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują.


A jak można te gruszki sprawdzić? ;-) Pytam z czystej ciekawości.

W po-lifcie temat jest dosyć prosty bo gruszki na silniku wyłączonym są rozprężone a po uruchomieniu silnika powinny się zassać zmieniając tym samym położenie klap w dolocie - w ten sposób sprawdzamy nie tylko sprawność klap w dolocie jak i gruszek ale także szczelność układu podciśnienia.

W przed-lifcie temat jest o tyle trudniejszy że po uruchomieniu silnika gruszki wciąż pozostają rozprężone a zasysają się dopiero po wkręceniu silnika powyżej 4000rpm - więc jest trudniej bo do całej operacji potrzeba dwóch osób... "gazowacza" i obserwatora :lol:


Poza tym zawsze warto spróbować na sucho ruszyć ręką za dźwignie wałków i sprawdzić czy przypadkiem czy nie stoją w miejscu... nie jest łatwo bo sprężyny są mocne ale da radę... o ile nie stanęły na zawsze ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-07-26, 19:59   

W vagu można sprawdzić gruszke w blokach pomiarowych 22 blok czwartą pozycja imć v on lub off
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-07-26, 20:20   

FOSS napisał/a:
W przed-lifcie temat jest o tyle trudniejszy że po uruchomieniu silnika gruszki wciąż pozostają rozprężone a zasysają się dopiero po wkręceniu silnika powyżej 4000rpm - więc jest trudniej bo do całej operacji potrzeba dwóch osób... "gazowacza" i obserwatora :lol:

W tam, nie jest tak tragicznie. Stajesz przed autem i ciągniesz druta, tzn. linkę gazu na kółku (po wcześniejszym odkręceniu osłony). Spokojnie jedna osoba sobie poradzi.
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-07-26, 20:43   

FOSS napisał/a:
krzychu22.p1i napisał/a:
FOSS napisał/a:
Sprawdzić także klapy w dolocie... czy się wogóle poruszają... tzn. czy gruszki podciśnienia pracują.


A jak można te gruszki sprawdzić? ;-) Pytam z czystej ciekawości.

W po-lifcie temat jest dosyć prosty bo gruszki na silniku wyłączonym są rozprężone a po uruchomieniu silnika powinny się zassać zmieniając tym samym położenie klap w dolocie - w ten sposób sprawdzamy nie tylko sprawność klap w dolocie jak i gruszek ale także szczelność układu podciśnienia.

W przed-lifcie temat jest o tyle trudniejszy że po uruchomieniu silnika gruszki wciąż pozostają rozprężone a zasysają się dopiero po wkręceniu silnika powyżej 4000rpm - więc jest trudniej bo do całej operacji potrzeba dwóch osób... "gazowacza" i obserwatora :lol:


Poza tym zawsze warto spróbować na sucho ruszyć ręką za dźwignie wałków i sprawdzić czy przypadkiem czy nie stoją w miejscu... nie jest łatwo bo sprężyny są mocne ale da radę... o ile nie stanęły na zawsze ;-)



Ze tak z głupa spytam jak wyglądają te niby gruchy??? moze jakieś foto??
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.