Autor |
Wiadomość |
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-02-12, 11:36
|
|
|
Witam ponownie.
Byłem u gazownika i pojeździliśmy trochę z podpiętym komputerem LPG pod laptopa i zaczęliśmy eksperymentować z odłączaniem pojedyńczych cylindrów od instalacji LPG. Okazało się że przy konfiguracji 1 i 2 cyl na benzynie a reszta na gazie jest bardzo znacząca różnica. Praktycznie nie szarpie ( no może troszeczkę). Wychodzi na to że chyba wtryskiwacze są do wymiany.
Dzisiaj ma podmienić jeszcze sterownik LPG na inny i zobaczymy czy będzie poprawa, jak nie to będzie podmieniał wtryskiwacze. |
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-02-14, 23:30
|
|
|
No i chyba się problem rozwiązuje. Wymieniliśmy wszystkie wtryskiwacze LPG na nowe i o mniejszej średnicy dyszy. Przejechałem jakieś 200 km i jest prawie dobrze. Tzn Samochód juz nie szarpie, czasami na bardzo niskich obrotach tak czknie ale myślę że może to być wina świec. Mam teraz założone zwyłe BOSHe jednoelektrodowe za 12 zł/sszt. Myślę wymienić świece na platynowoirydowe co myślicie o tych BOSCH: HR 6 KI 332 S ? Ktoś ma i może coś o nich powiedzieć? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-15, 07:32
|
|
|
jakie wtryski lpg ?
rozmiar dysz i jakie ciśnienie ? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-15, 09:38
|
|
|
zaba113 napisał/a: | Myślę wymienić świece na platynowoirydowe co myślicie o tych BOSCH: HR 6 KI 332 S ? Ktoś ma i może coś o nich powiedzieć? |
Mam te świeczki, po zmianie nie występuję zjawisko chwilowego zaniku zapłonu na wolnych obrotach.
Wcześniej występowało takie zjawisko jakby na 1 sek ktoś wyłaczył 1 cylinder.
Fakt że na te świece trzeba trochę grosza wyłożyć. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-02-16, 09:21
|
|
|
Wtryskiwacze miałem Hana ale nie wiem jaki model i średnica dysz. Teraz mam inne hany z mniejszą średnicą, ale tez nie wiem jaką.
Świece kupiłem jednak Denso IT20 Irydowe ze średnicą elektrody 0,4 mm, podobno lepsze i trwalsze od platynówek o których wcześniej pisałem. Jak przyjdą to dam znać co i jak. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-16, 13:55
|
|
|
zaba113 napisał/a: | Wtryskiwacze miałem Hana ale nie wiem jaki model i średnica dysz. Teraz mam inne hany z mniejszą średnicą, ale tez nie wiem jaką.
|
Hana nie ma dysz jest tam kolorystyka wtrysku odpowiadająca wydajności wtrysku. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-16, 16:35
|
|
|
ma dysze wbudowane
albo zielona
albo czerwona |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-16, 17:54
|
|
|
pepi napisał/a: | ma dysze wbudowane
albo zielona
albo czerwona |
To weź je rozwierć. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-02-25, 12:44
|
|
|
karol208 napisał/a: | pepi napisał/a: | ma dysze wbudowane
albo zielona
albo czerwona |
To weź je rozwierć. |
Nic nie będę rozwiercał. Niech się gazownik martwi - instalacja jest jeszcze na gwarancji.
Wydaje mi się że nałożyły sie chyba dwie usterki.
Obydwie związane z szarpaniem silnika.
Duże szarpanie spowodowane zalewającymi lub wieszającymi się wtryskiwaczami LPG - tego już nie ma.
Skończyło się wraz z wymianą wtryskiwaczy.
Druga usterka objawaiająca się też poszarpywaniem bardzo lekkim i tylko czasami i wydaje mi sie że słabszą mocą silnika.
Bywają dni kiedy silnik idelanie równo chodzi i ma wyczuwalnie większą moc. Zazwyczaj kiedy jest duża wilgotność powietrza.
Założyłem dodatkowa masę silnika i nowe świece zapłonowe, te o których pisałem wcześniej i dalej to jest.
Zastanawiam sie nad ponowną podmianą modułów zapłonowych. Wtedy jak podmieniałem lały wtryski LPG i szarpał mocno, ale silnik chodził równo i miał większą moc.
Ma ktoś może jakiś sposób na sprawdzenie modułów zapłonowych za pomocą multimetru? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-02-25, 14:34
|
|
|
karol208 napisał/a: | To weź je rozwierć. | -żarcik oczywiście co najwyżej można zdławić taka budowa wtryskiwacza
cewki obacz |
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-02-25, 20:40
|
|
|
Jest jakiś sposób żeby sprawdzić cewki multimetrem? |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-25, 22:12
|
|
|
zaba113 napisał/a: | Jest jakiś sposób żeby sprawdzić cewki multimetrem? |
Dobrze sprawdzić to tylko oscyloskop. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-04-08, 08:41
|
|
|
Odgrzewam temat.
Zmeniłem moduły na nowe, cewki wszystkie na nowe beru i ...
szarpie dalej
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Może czujniki halla? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-08, 14:30
|
|
|
zaba113 napisał/a: | Odgrzewam temat.
Zmeniłem moduły na nowe, cewki wszystkie na nowe beru i ...
szarpie dalej |
A po co ?
Kto Ci podsunął taki pomysł. Jeszcze nie spotkałem się by nagle padły wszystkie cewki i moduły na raz.
zaba113 napisał/a: | ernesto napisał/a: | zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.
Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież. |
Jutro podepnę pod kompa i jeżeli będą jakieś błędy to je wkleję, ale zazwyczaj nie było. |
To było 22-go stycznia
Idziesz kolego ścieżką która prowadzi Cię do celu ale każdy z kolegów woła Cię na kielicha. Wypiłeś już tak wiele że gubisz się i nie wiesz na czym stoisz.
Podepnij w końcu tego kompa czytaj błędy, bo sposobem który idzie już od trzech stron możesz pół auta wymienić. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-08, 19:50
|
|
|
Zczytaj błedy sprawdź korekty i daj tu znać. |
|
|
|
|
|