Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.  
Autor Wiadomość
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-04-08, 20:20   

Właśnie cały pic polega na tym że błędów brak.

;(


Reasumując :
nowe świece
nowe moduły
nowe cewki
sterownik (komputer) silnika podmieniany na inny.
brak błędów w ECU.

Objawy:
poszarpuje (wibruje) najbardziej podczas delikatnego rozpędzania
na wolnych obrotach pszarpuje tak jak by na sekunde nie było zapłonu na którymś cylindrze.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-08, 20:33   

Błedów brak a korekty? Krótko i długoterminowe jak wyglądają? Nagraj nawet komórka i wstaw co pokazuje. 10 i 11
 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-04-08, 21:02   

Nie bardzo wiem o jakie korekty chodzi? Mam do dyspozycji komputer z programem diagnostycznym Polski VAG.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-08, 21:37   

Korekty krótkoterminowe i długoterminowe w kanale 10 i 11. W 11jest tez praca sond.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-09, 05:13   

Czy rano jak odpalisz auto i go mocno prze gazujesz to wkręca się dobrze, czy ma momenty zawahania, czkawki, przerywanie. Trzęsie auto na wolnych obrotach? Kiedy występuje szarpanie, tarpanie, trzęsienie ? tylko podczas jazdy ? Czy jest to odczuwalne niezależnie od prędkości ? czy jest to niezależne od obrotów silnika ?
Dajmy na to jadąc stałą prędkością 60 km/h szarpie na 4 biegu a na 2 nie ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
zaba113 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 20
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-04-11, 22:09   

ernesto napisał/a:
Czy rano jak odpalisz auto i go mocno prze gazujesz to wkręca się dobrze, czy ma momenty zawahania, czkawki, przerywanie. Trzęsie auto na wolnych obrotach? Kiedy występuje szarpanie, tarpanie, trzęsienie ? tylko podczas jazdy ? Czy jest to odczuwalne niezależnie od prędkości ? czy jest to niezależne od obrotów silnika ?
Dajmy na to jadąc stałą prędkością 60 km/h szarpie na 4 biegu a na 2 nie ?


Rano pali dobrze, wkręca się na obroty bez czkawek. Na wolnych obrotach wyczuwam co parę sekund co dwie , trzy w odstepach nieregularnych, takie szarpnięcia jak by na co najmniej jeden cylinder nie palił.
Jak odłaczy się jedną cewkę i odpali silnik na 7 cylindrach to szarpie podobnie ale bez przerwy.

Podczas jazdy szarpanie, czkanie jest na każdym biegu na LPG i na PB. Na LPG odczuwane bardziej. I na wyzszych biegach kiedy silnik jedzie na niższych obrotach to też bardziej szarpie. Jak wcisnę mocniej gaz i skrzynia zredukuje - obroty wejdą wyżej - to jedzie (ciągnie bez szarpania). Najbardziej wyczuwalne szarpanie jest podczas wolnego "dziadkowego" rozpędzania auta.

Jutro postaram się zrobić te odczyty korekt na Vagu.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2015-04-12, 07:46   

Kolego. Miałem podobnie jak mi nowa cewka beru padła (w zasadzie od zakupu już była walnięta).
Podłączyłem kompa i jechałem. Za każdym szarpnięciem wyskakiwał kolejny numerek wypadania zapłonu na poszczególnym cylindrze.
W ten sposób zlokalizowałem który to a później już było z górki.
Błędów było brak, bo za mało wypadał zapłon, aby zapisał się błąd. A odczuwalne było to głównie na niskich obrotach, przy dodawaniu gazu.
Nie pamiętam w którym to bloku sprawdzisz, ale ktoś podpowie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.