Autor |
Wiadomość |
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-04-10, 17:39 [D2 97 4.2PB/LPG
] Problem z odpaleniem i pracą na zimnym
|
|
|
Witajcie,
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma taki sam problem jak ja. Przeszukiwałem internet, ale nie znalazłem forum, na którym opisywaliby dokładnie taką samą sytuację jak ja mam w swojej niuni. Chodzi o problem z odpaleniem silnika na zimnym. Jest to (myślę) niezależne od gazu. Testowałem to wielokrotnie, wyłączając gaz i jeżdżąc tylko na benzynie przez dłuższy czas (kilka dni bez włączania gazu) i różnicy nie ma czy gaz jest włączony czy nie. Zawsze jak rano chcę go odpalić to ma problem, muszę kilka razy kręcić. Czasami załapie na chwilę i zgaśnie jakby paliwa nie dostawał. Jak już odpali to musi chwilkę pochodzić, bo jak zbyt szybko skręcę kierownicą i obciążę silnik pompą wspomagania, albo wrzucę jakiś bieg, albo dodam gazu to znowu zaczyna gasnąć. Sprawdzałem na vagu, wyskakują mi różne błędy związane ze zbyt bogatą dawką paliwa i wykrytą przerwą w zapłonie, jednak nie wiem czy one powstają podczas tej sytuacji. Na vagu również widać, że temperaturę silnika pokazuje dobrze (w zakładce measurements). Dodam tylko, że jak się rozgrzeje to jest igła zarówno na LPG jak i na gazie, obojętnie czy na wolnych obrotach czy przy 6 tys. Czy ktoś może miał podobny problem? |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-04-10, 17:57
|
|
|
zatankuj paliwa pod korek i napisz czy dalej masz ten kłopot, jeśli problem zniknie to masz źle wsadzona pompę paliwa i nie ciągnie ci paliwa |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-04-10, 18:00
|
|
|
Sprawdzałem to również, nie ma różnicy czy paliwa jest do pełna czy na rezerwie. Dodatkowo mogę powiedzieć, że początkowo to się zdarzało jak zimą mocno mrozem zawiało, a teraz nawet jak rano jest 5-10 stopni to się dzieje. |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-04-10, 19:41
|
|
|
Nie chcę Cię martwić ale mi to właśnie wygląda na kończącą swój żywot pompę paliwa . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-04-10, 19:47
|
|
|
Miałem takie przypuszczenia, tylko jak to powiązać z tym, że nie ma problemów jak jest ciepły? Jak mogę się upewnić, że to ona bez podmiany jej na nową? Jaki to koszt? |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-10, 20:06
|
|
|
damiangow napisał/a: | Miałem takie przypuszczenia, tylko jak to powiązać z tym, że nie ma problemów jak jest ciepły?(...) |
No właśnie,sam jestem ciekawy,może to ktoś wyjaśnić :?: hmm pompa na zimnym nie ciągnie,a później już ciągnie :-/ |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-04-10, 20:15
|
|
|
W ostatnim linku który podałem kolega djdemon_pl miał takie same objawy . Wygląda to tak że pompa jak by musiała się rozbujać - tak można sobie chyba tylko to tłumaczyć . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-04-10, 20:17
|
|
|
tu chyba nie chodzi o to czy ciągnie czy nie ciągnie tylko o odpowiednie ciśnienie które musi wytworzyć. a gdy silnik zimny to potrzebne ssanie a co za tym idzie jeszcze większe ciśnienie , w końcu to 8 garnków do wykarmienia, potem pompa sie rozkręca ssanie odpada i jakoś daje rade |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-04-10, 20:27
|
|
|
Dzięki chłopaki za podpowiedź, niestety nie wpadłem na posty wskazane przez kolegę. Jutro zrobię inny test z rańca - odpalę awaryjnie na gazie, zobaczymy czy będzie to samo. Odezwę się z wynikami. |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-04-10, 21:07
|
|
|
Pompę łatwo sprawdzić, tylko potrzebny manometr którym zmierzysz ciśnienie. Parę miesięcy temu miałem (właściwie żona miała) problemy z Mercedesem. Pojechałem do mechanika, zaczął wymyślać co może być do wymiany, że miał podobny przypadek itp itd, chciał mnie naciągnąć na dosyć kosztowną naprawę. Pożczyłem manometr do mierzenia ciśnienia w układzie paliwowym, odkręcenie jednego przewodu wpięcie manometru i wszystko jasne - u mnie była pompa. Kupiłem pompę i sam wymieniłem, a mechanik chciał zupełnie co innego wymieniać. |
|
|
|
|
|
|
|
damiangow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-04-11, 08:20
|
|
|
Byłem sprawdzić czy odpali awaryjnie na gazie - nie było żadnego problemu, po tym sprawdziłem czy odpali na benzynie i był ten sam problem co zwykle. Panowie mieliście racje, może to być pompa. |
_________________ Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba |
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2011-04-11, 16:36
|
|
|
przyczyną może być też uszkodzony kosz, wymontuj całość i obejrzyj dokładnie zanim zakupisz i zaczniesz wymieniać pompę |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-04-12, 23:40
|
|
|
a z tego co się orientuje to vag nie potrafi się wykazać i pomóc właścicielowi wskazując że pompa ma za niskie ciśnienie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|