Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem i pracą na zimnym  
Autor Wiadomość
damiangow 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-10, 18:39   [D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem i pracą na zimnym

Witajcie,

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma taki sam problem jak ja. Przeszukiwałem internet, ale nie znalazłem forum, na którym opisywaliby dokładnie taką samą sytuację jak ja mam w swojej niuni. Chodzi o problem z odpaleniem silnika na zimnym. Jest to (myślę) niezależne od gazu. Testowałem to wielokrotnie, wyłączając gaz i jeżdżąc tylko na benzynie przez dłuższy czas (kilka dni bez włączania gazu) i różnicy nie ma czy gaz jest włączony czy nie. Zawsze jak rano chcę go odpalić to ma problem, muszę kilka razy kręcić. Czasami załapie na chwilę i zgaśnie jakby paliwa nie dostawał. Jak już odpali to musi chwilkę pochodzić, bo jak zbyt szybko skręcę kierownicą i obciążę silnik pompą wspomagania, albo wrzucę jakiś bieg, albo dodam gazu to znowu zaczyna gasnąć. Sprawdzałem na vagu, wyskakują mi różne błędy związane ze zbyt bogatą dawką paliwa i wykrytą przerwą w zapłonie, jednak nie wiem czy one powstają podczas tej sytuacji. Na vagu również widać, że temperaturę silnika pokazuje dobrze (w zakładce measurements). Dodam tylko, że jak się rozgrzeje to jest igła zarówno na LPG jak i na gazie, obojętnie czy na wolnych obrotach czy przy 6 tys. Czy ktoś może miał podobny problem?
_________________
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-10, 18:57   

zatankuj paliwa pod korek i napisz czy dalej masz ten kłopot, jeśli problem zniknie to masz źle wsadzona pompę paliwa i nie ciągnie ci paliwa
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
damiangow 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-10, 19:00   

Sprawdzałem to również, nie ma różnicy czy paliwa jest do pełna czy na rezerwie. Dodatkowo mogę powiedzieć, że początkowo to się zdarzało jak zimą mocno mrozem zawiało, a teraz nawet jak rano jest 5-10 stopni to się dzieje.
_________________
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-04-10, 20:41   

Nie chcę Cię martwić ale mi to właśnie wygląda na kończącą swój żywot pompę paliwa .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
damiangow 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-10, 20:47   

Miałem takie przypuszczenia, tylko jak to powiązać z tym, że nie ma problemów jak jest ciepły? Jak mogę się upewnić, że to ona bez podmiany jej na nową? Jaki to koszt?
_________________
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-04-10, 21:04   

Tak sobie przeglądam podobne problemy na naszym forum : http://www.a8team.pl/topics12/3432.htm , http://www.a8team.pl/topics12/3386.htm , http://www.a8team.pl/topics12/521.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Ostatnio zmieniony przez pioter 2011-04-10, 21:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-04-10, 21:06   

damiangow napisał/a:
Miałem takie przypuszczenia, tylko jak to powiązać z tym, że nie ma problemów jak jest ciepły?(...)

No właśnie,sam jestem ciekawy,może to ktoś wyjaśnić :?: hmm pompa na zimnym nie ciągnie,a później już ciągnie :-/
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-04-10, 21:15   

W ostatnim linku który podałem kolega djdemon_pl miał takie same objawy . Wygląda to tak że pompa jak by musiała się rozbujać - tak można sobie chyba tylko to tłumaczyć .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-10, 21:17   

tu chyba nie chodzi o to czy ciągnie czy nie ciągnie tylko o odpowiednie ciśnienie które musi wytworzyć. a gdy silnik zimny to potrzebne ssanie a co za tym idzie jeszcze większe ciśnienie , w końcu to 8 garnków do wykarmienia, potem pompa sie rozkręca ssanie odpada i jakoś daje rade
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
damiangow 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-10, 21:27   

Dzięki chłopaki za podpowiedź, niestety nie wpadłem na posty wskazane przez kolegę. Jutro zrobię inny test z rańca - odpalę awaryjnie na gazie, zobaczymy czy będzie to samo. Odezwę się z wynikami.
_________________
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-10, 21:29   

o! to jest dobry plan
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-04-10, 22:07   

Pompę łatwo sprawdzić, tylko potrzebny manometr którym zmierzysz ciśnienie. Parę miesięcy temu miałem (właściwie żona miała) problemy z Mercedesem. Pojechałem do mechanika, zaczął wymyślać co może być do wymiany, że miał podobny przypadek itp itd, chciał mnie naciągnąć na dosyć kosztowną naprawę. Pożczyłem manometr do mierzenia ciśnienia w układzie paliwowym, odkręcenie jednego przewodu wpięcie manometru i wszystko jasne - u mnie była pompa. Kupiłem pompę i sam wymieniłem, a mechanik chciał zupełnie co innego wymieniać.
 
 
damiangow 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-04-11, 09:20   

Byłem sprawdzić czy odpali awaryjnie na gazie - nie było żadnego problemu, po tym sprawdziłem czy odpali na benzynie i był ten sam problem co zwykle. Panowie mieliście racje, może to być pompa.
_________________
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-11, 17:36   

przyczyną może być też uszkodzony kosz, wymontuj całość i obejrzyj dokładnie zanim zakupisz i zaczniesz wymieniać pompę
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-04-13, 00:40   

a z tego co się orientuje to vag nie potrafi się wykazać i pomóc właścicielowi wskazując że pompa ma za niskie ciśnienie
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.